@Dolfie, ja, dat had ik geschreven, maar die kortingsakties van het Kruidvat mbt de treinkaartjes zijn echte kortingsakties.
Het verschil zit hem in het bij elkaar sparen van korting door middel van de aankoop van produkten. In dat laatste geval betaal je teveel voor het produkt, iemand die geen interesse heeft in het artikel of toegangskaartje dat je bij elkaar kunt sparen, betaalt mee aan het toegangskaartje van een ander.
Het is een heel vervelende marketingtruc. In feite hoeft een toegangskaartje, dat je voor de volle prijs aan de kassa bij de Efteling kunt krijgen (32 euro als ik het goed gelezen heb), maar hooguit 15 euro te kosten. Mensen kunnen gedurende de dag echt niet in alle attracties, al is het alleen al vanwege de wachttijden. Zelfs als die er niet waren, zou je niet overal in gaan. Dus met 32 euro betaal je in feite veel te veel.
Een Kruidvatkaartje daarentegen, daar hoef je niet voor te sparen, dat koop je direct. En DAAR bespaar je dus geld op. Voor een korte afstand gebruik je het niet. Maar wanneer je zoals jijzelf, en ik, in een uithoek van Nederland woont, loont het al gauw de moeite. Voor mij is een rit naar Roermond al goedkoper wanneer ik daarvoor een Kruidvatkaart gebruik.
Je moet ze echter alleen gebruiken, wanneer je TOCH zou hebben gereisd, ook al had je er de volle prijs voor moeten neertellen. En aangezien ik ook voor de eerste Kruidvat-actie regelmatig met de trein ging, bespaart me dit toch best veel geld.
Ik had het dus over de acties waarbij je jezelf suf moet sparen door middel van de aankoop van produkten die elders zonder die spaaractie vaak goedkoper zijn.