Ik weet niet goed waar ik het moet plaatsen, (had het eerst in wat is jouw nieuws van de dag in de huiskamer) maar dan doe ik het maar hier.
Er is een nieuw realityprogramma in aantocht, namelijk: De schat van oranje
Hoewel er nog geen seconde is opgenomen van De Schat van Oranje, is het nu al één van de indrukwekkendste programma’s die gisteren is gepresenteerd door SBS 6. De zendergroep probeert weer een nieuw Expeditie Robinson-achtig programma in de markt te zetten. Net 5 maakte dat programma ooit groot en probeerde het nog met Terra Incognita nadat Expeditie Robinson door Talpa werd weggekaapt. In De Schat van Oranje gaan 13 bekende Nederlanders op zoek naar een verborgen schat uit de VOC-tijd. De schat ligt verborgen op een onbewoond eiland.
Met name het filmpje dat werd getoond bij De Schat van Oranje is spectaculair. We zien oude schepen in een stormachtige nacht varen, een draaikolk naderend. De voice-over vertelt dat veel schepen deze storm niet doorstonden. Maar één VOC-schip wist wel aan de Portugese armada te ontkomen: de Oranje. De bemanning wist zelfs de schat van de Oranje veilig te stellen en verstopte dit op een eiland. Nu zijn er aanwijzingen opgedoken waardoor het mogelijk moet zijn om deze waardevolle schat te vinden.
Wie De Schat van Oranje gaat presenteren, is nog niet bekend, evenmin als de deelnemende BN’ers. Ik zou zelfs geen SBS 6-presentator kunnen bedenken die hier goed invulling aan kan geven. Wellicht dat ze Johnny de Mol weer van Veronica lenen? De Schat van Oranje wordt geproduceerd door Eyeworks, bij mijn weten de eerste keer dat deze partij een dergelijk programma maakt. Met het succes van de VIP-versie van Expeditie Robinson op RTL 5 in het achterhoofd, lijkt De Schat van Oranje een potentieel succes
Bron:
www.zappen.blog.nl