Openbare basisscholen opnieuw onder gemiddelde scoreGepubliceerd op 13 maart 2009, 22:33
De Almeerse openbare basisscholen hebben beter gescoord op de Cito-toets dan een jaar geleden. Van de 47 scholen waar de Almeerse Scholen Groep verantwoordelijk voor is noteerden 26 scholen een beter score dan vorig jaar. Toch blijven ook nu 24 scholen steken onder het landelijk gemiddelde en komen er slechts acht boven dat gemiddelde uit. ,,Dus de vlag gaat nog niet uit bij ons", verklaart Wendy Oorthuis van ASG.
Basisschool de Wierwinde uit Haven heeft van alle openbare basisscholen het best gepresteerd. Dit is opmerkelijk te noemen aangezien de school zich bevindt in een zogeheten prioriteitswijk. Nog een school in een prioteitswijk die goed heeft gescoort tijdens de toets is de Waterlandschool in Stedenwijk.
-------------------------------------------------------------------------------------
Wij, als team, waren al op de hoogte gesteld van de uitslag, maar om het vandaag ook nog eens te zien staan in de plaatselijke krant, is natuurlijk helemaal geweldig
. We hebben niet alleen het beste gescoord van Almere, maar we scoorden ook nog eens boven het landelijk gemiddelde
Hulde aan mijn collega's die hier keihard aan gewerkt hebben de laatste jaren en ik ben ook wel trots op het feit dat ik er ook aan mee heb mogen werken