Ik zat gister of eergister, of een van die andere dagen die het eind van vorige week uitmaakte, aan een rosé. Een vrij aardige rosé, mooie lichte smaak - paste goed bij het weer. Vrij duidelijk rood kersenfruit leek mij zo.
Dus ik pakte de supermarkt wijngids van whatshisname, bladerbladerblader, Vina Baida - ah daar, 3 glaasjes met als omschrijving rood kersenfruit. Ik geef mijzelf een schouderklopje want zo'n grandioos wijnproever ben ik nu ook weer niet, dus elke overwinning is er één; zeker wanneer de smaak er zo duidelijk uitkomt.
Spoelen vooruit naar vandaag; zalm, rucola, stokbrood. Mooi gerechtje. Past natuurlijk goed een wijn bij, goed, we gaan weer voor de rosé. Kersensmaak verdwenen. Dus ik kijk op de fles, was dit hem? Hmm.. twijfel. Achterop staat frambozen en bosaardbeien. Nou, bosaardbeien met want fantasie, maar ik heb geen idee waar ze die frambozen vandaan halen.
Pak wederom de supermarktwijngids erbij, bladerbladerblader, verhip, het was wel dezelfde. Kersenfruit. Mooi niet.
Het zal deels aan de temperatuur liggen - maar blijf toch enigszins in verbijstering achter. Eerst zo duidelijk - maar er staat een compleet andere opschrijving op de fles.. Vond hem sowieso niet zo uitgesproken ditmaal.. misschien gaat m'n smaak ineens binnen een paar dagen hardholland achteruit. Het is toch niet te hopen.
Straks ga ik nog smakeloze grappen maken.