Auteur Topic: Waar denk je NU aan?  (gelezen 1837819 keer)

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Waar denk je NU aan?
« Reactie #20440 Gepost op: 25-06-2013, 13:56:58 »
Gefeliciteerd ::ok::

Tentamens naar wens gegaan - of zijn die een zorg voor over een paar maanden? :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #20441 Gepost op: 25-06-2013, 14:01:59 »
Gefeliciteerd ::ok::

Tentamens naar wens gegaan - of zijn die een zorg voor over een paar maanden? :P
Dankjewel :) Ik heb vandaag een hertentamen gehad en naar mijn idee ging het wel goed, maar of ik het ook gehaald heb...? Ik krijg waarschijnlijk vandaag al m'n cijfer en anders morgen, dus ik ben benieuwd :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #20442 Gepost op: 25-06-2013, 14:03:46 »
 :o Dat is snel!

Laten we hopen dat je het hebt gehaald ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #20443 Gepost op: 25-06-2013, 14:10:11 »
:o Dat is snel!

Laten we hopen dat je het hebt gehaald ::ok::
Ja we waren maar met z'n zevenen ofzo, dat hebben ze wel snel nagekeken :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #20444 Gepost op: 25-06-2013, 16:15:26 »
Ik denk dat alles wel goedkomt met Starlight  ::jaja:: ::hug::

En ik denk aan morgen, eerste dag proefwerkweek... Geschiedenis en Nederlands... Laatste is een leestoets, dus niet veel leerwerk, maar geschiedenis toch maar mooi 4 paragrafen in mijn hoofd pompen...
Ik ga maar eens leren.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #20445 Gepost op: 26-06-2013, 19:00:06 »
Er werd vandaag een of ander krantje in de bus gedrukt. Titel iets als Hengelo - maar dan met de 'e' en de 'n' als een gecombineerde letter.
Nieuw krantje apparently, hoewel er al meerdere andere versies zijn in Hengelo. Hetgeen in zichzelf al vrij opmerkelijk is gezien het beperkte onderwerp..

Anyhow, op de voorpagina stond iets van 'Gewoon doen: een dagje Hengelo'.
Dus ik was gefascineerd, je snapt het, en blader naar de pagina. Daar is een kort stukje tekst dat er schijnbaar mensen hier komen op vrijwillige basis. Dit werd gerechtvaardigd met de boodschap dat er genoeg in Hengelo te doen is.

Nu snap ik het principe van zelfpromotie. Men doet zich wat beter voor dan ze zijn.. Maar het moet wel vagelijke realistisch blijven.
Paar gemeentewerkers hebben hier achter laatst een straatje gelegd. Soms zie je een eekhoorn..

Maar verder ???

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #20446 Gepost op: 26-06-2013, 19:49:07 »
Wat is dat toch met Twentse steden? In Almelo verspringen alleen de stoplichten van kleur, er is geen hond die naar Enschede wil en in Hengelo valt dus blijkbaar ook al niks te beleven. :P

Of hebben jullie er gewoon een handje van de werkelijkheid minder mooi voor te stellen dan die is, zodat je alle pracht en praal voor jezelf kunt houden? ::)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #20447 Gepost op: 26-06-2013, 22:17:03 »
Nee Almelo is over het algemeen inderdaad geen aanradertje.
Hengelo heeft een afzichtelijke marktplein en is, at best, vergetelijk.
Enschede heeft paar aardige stukjes, maar ach..

Probleem is denk ik, in ieder geval voor Hengelo en Enschede, vrij simpel.
Het zijn heel nieuwe steden. Enorm gegroeid door de textiel / industrieele revolutie. Dus effectief zou je de steden als 150 jaar oud kunnen zien.
En alles wat je dan als eventueel oude stadskern kunt zien is in de Tweede Wereldoorlog uiterst vakkundig weggebombardeerd.

Goed het is niet allemaal nieuwbouw - maar je gaat hier geen leuk middeleeuws centrum aantreffen.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #20448 Gepost op: 26-06-2013, 22:17:57 »
maar wel hele leuke mensen ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #20449 Gepost op: 26-06-2013, 22:20:51 »
Inderdaad heel goede reden om hier naartoe te komen ::jaja::

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #20450 Gepost op: 26-06-2013, 22:42:23 »
Én een leuk dialect. Word ik altijd vrolijk van. :) (en eigenlijk refereerde ik aan Finkers en Wilmink)

Almelo ben ik opgegroeid. Al 15 jaar niet meer geweest, maar volgens een collega die er pas nog is wezen kijken, mis ik daar inderdaad weinig aan. In Hengelo wandel ik een paar keer per jaar van trein naar bus als ik onderweg ben naar mijn vader. Heeft wél een mooi (nieuw?) poppodium vlakbij het station met (naar mijn smaak) mooie optredens.

En Enschede heeft toch die nieuwe wijk die is opgericht op de plek die verwoest werd door de vuurwerkramp? Is volgens mij ook wel een prestigieus project. :)

Voor oude stadscentra moet je inderdaad ergens anders zijn.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #20451 Gepost op: 26-06-2013, 22:48:25 »
Yap, klopt allemaal ;)

Helaas heb ik geen dottig Twents dialect :P

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #20452 Gepost op: 26-06-2013, 22:58:38 »
Heh, nog iets waar ik me vandaag wat over verbaasde - in positieve zin ditmaal.

Liep een trappenhuis uit op een middelverdieping. Hoorde dat er van boven net iemand nog aankwam, dus ik hield de deur nog even open. De passant bedankte vriendelijk, en liep verder naar beneden.

Vond ik zo zeldzaam charmant om iemand anders te bedanken vanwege diens intenties, alhoewel het eigenlijk voor jou zelf helemaal niet nodig was :)

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #20453 Gepost op: 27-06-2013, 20:12:02 »
Awel,eigenlijk aan.....Hollanders hihi..Binnenkort zie ik terug GRATIS  ::tandpastasmiley:: The Scene,Levellers en vooral.....Les Truttes!!!!! Dit laatste...dit is gewoon zo maf...dat het Briljant is  ::bravo:: ::bravo::

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #20454 Gepost op: 20-07-2013, 09:36:21 »
Sommige mensen hebben werkelijk geen leven ???

Er is een site waarbij je kunt bijhouden welke films je hebt gezien; lijstjes van anderen met vergelijkbare patronen kunt kijken voor tips en dergelijke. Kwam er gister op - vind het wel een vrij fijne site. http://www.icheckmovies.com/

Heb gister wat in Toplijsten zitten strepen - en kwam toen even op een totaal van 250 films gezien.
Zit lang nog niet alles bij, dus wellicht is het werkelijke aantal zo rond de.. 1000?
Heb bij tijd en wijlen nogal wat films gezien.

De topgebruikers zitten zo rond de 6000 films gezien.
Dat is echt heel veel.

Om dat te bereiken moet je elke dag (inclusief vakanties en Kerst en dergelijke) een nieuwe film kijken. Voor 17 jaar.
Maargoed, er zijn natuurlijk grootgebruikers. Wellicht mensen die films recenseren. Die pakken misschien een film per dag?

Laten we het wat extremer trekken: Stel je neemt een full-time baan 'film kijken'.
In een 40 urige werkweek kan je misschien 25 films proppen, als je goed achter elkaar doorgaat.
Vereenvoudigen een jaar even naar 50 weken (Woohoo, naast vrije weekenden nu ook 2 vrije weken per jaar!).
Dan haal je 1250 films per jaar.

Het hebben gezien van +/- films is dus het equivalent van een fulltime baan van 5 jaar.

Van het leven van die types is vast een goede documentaire te maken, die ze vervolgens kunnen kijken. :P

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #20455 Gepost op: 20-07-2013, 10:12:36 »
Wat mij dan verbaast is dat ze al die films nog kunnen noemen ook...
Keep calm and eat chocolates!

Offline trialk

• Forumlid
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
« Reactie #20456 Gepost op: 20-07-2013, 11:40:27 »
vroeger zocht niemand iets op , er waren gewoon boeken en ons geheugen werkte prima zonder internet ::) ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog::
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #20457 Gepost op: 20-07-2013, 16:09:01 »
Ach, de een kijkt 6000 films (dat is eigenlijk wel verrekte veel films), de ander leest 6000 boeken...
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #20458 Gepost op: 20-07-2013, 17:43:03 »
Ja, en anderen hangen de hele dag op een forum ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #20459 Gepost op: 20-07-2013, 20:09:03 »
Die posten 6000 posts per dag  ::jaja::
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)