Op een andere site (een mengeling tussen een soort facebook, met foto's en blogs, en een forum) is iemand die zelfmoord heeft gepleegd. Ik heb haar 1x gezien, op een feest, kan me haar niet echt herinneren. Afgelopen weekend was de tweede editie van dat feest, en daar was ik niet bij. Na dat feest heeft ze het gedaan. De vriendinnen die met haar dat feest organiseerden, en enkele andere mensen, waren op de hoogte van haar plannen. In haar blogs, die ik niet eerder had gelezen, beschreef ze de afgelopen maand haar afscheid van de wereld. Het was een intelligente vrouw, en ze beschreef heel helder wat de verschillende persoonlijkheden in haar hoofd ergens van vonden en zo. Ze vertelt over haar laatste bezoek aan haar behandelaar (die wel begreep dat het t laatste bezoek was), en aan haar moeder (die niets van de plannen wist).
Ik vind het heel aangrijpend om te lezen, ben echt onder de indruk van haar, en van haar vriendinnen, en hoe zij reageren. Heel bijzonder dat je zo helder en zo intelligent kunt beschrijven hoe het is om te weten dat je zo ziek bent in je hoofd.