Raar dat ze apart in een kamer moeten wachten op de eliminatie. Het geeft toch veel meer drama als er iemand in de groep wordt geëlimineerd?
En ik mag vast niet vergelijken met BBUK, maar daar moeten ze verplicht een reden geven waarom ze op iemand stemmen (en dat wordt dan later als voer gebruikt om de boel wat op te hitsen door die uitspraak die iemand over een ander doet te laten zien ofzo). Maar hier was het zelfs "Kort, wie nomineer je?". BB wou er zelf snel vanaf. En ze mogen er niet over nominaties praten, en als dat toch gebeurt, laten ze in de groep horen wat er gezegd is en krijgen de overtreders straf (of soms wordt de hele groep gestraft omdat een paar mensen de regels hebben overtreden). Ik weet niet, daar zijn ze gewoon beter in het opruien en drama creëren, wat vervolgens beelden oplevert om van te smullen.
Ik heb gestemd op Liese, ik hoop dat ze erin blijft! Ik vind dat Ziko zo af en toe vooral zegt wat z’n huisgenoten willen horen en niet wat hij echt vindt.
Is ook een beetje karakter. Ikzelf ben ook eerder conflictvermijdend en zou ook niet meteen zeggen wat ik denk. Maar mensen die zo niet zijn zien dat dan weer meteen als achterbaks. Bij mij stapelt zoiets dan op, tot het er allemaal ineens uit komt. En als andere mensen dan zeggen dat je achterbaks bent en "Ik zeg tenminste wel wat ik denk." dan helpt dat totaal niet. In mijn beleving probeer je juist de goede vrede te bewaren omdat je groepsgevoel belangrijker vindt dan perse het uiten van je eigen gevoel.
Mensen zijn gewoon verschillend en ik stoor me soms aan het hele "Die is te direct en die is achterbaks." denken. Het is niet dat mensen bewust denken 'Ik ga niks zeggen want..." of "Ik ga nu eens alles direct zeggen, want...". Dat zijn gewoon karaktertrekken van verschillende mensen.