Het was over het algemeen geen sterk seizoen. Er zaten wel echt leuke kandidaten tussen, maar het is vrij braaf. De finale was dan wel weer een stuk interessanter. Ik vond 42 en 41 leuker. Het was de meest onverwachte bekendmakingstribal ooit wat mij betreft- ik las dat Cassidy een paniekaanval had na de FTC omdat ze eigenlijk zichzelf al als winnares had verwacht nadat Jesse was weggespeeld bij de final fire making challenge. Snap ik wel, ze had immers 100% voting accuracy (= op wie je stemt, die gaat naar huis) en won 3 keer individual immunity. Blijkbaar had ze echter helemaal niet zulke goeie banden met de jury. Ze heeft het nog niet echt goedgemaakt met Karla zei ze in een interview. Gabler is ook zeker een leuke winnaar.
Mijn issue met Survivor sinds de rebirth (seizoen 41; "drop the 4, keep the 1") is dat het allemaal zo vriendschappelijk is. Weinig hard feelings of salty vote-offs. Dit komt misschien doordat ze te veel tactische, slimme spelers casten. Een beetje té misschien. Er is ook héél veel gekonkel over stemmen, veel minder over survivallen en over persoonlijke dingen/scenes. Tactiek is wat een goeie winnaar maakt maar voor een topseizoen heb je echt meer personality nodig, denk ik. Bijvoorbeeld Kat, Natalie Cole (S37), Ben, Tai, Scot, Sugar, Corinne, Rupert, Sandra, Tony, Kourtney, Amanda, Abi-Maria, Cirie, Russell, Parvati, Debbie... ik noem maar wat namen. Zij hebben Survivor seizoenen echt gemaakt (ook al vergeet ik er nu een heleboel hoor). En Survivor vond dat zelf ook want sommigen hebben ik-weet-niet-hoe-vaak meegedaan.
Seizoen 44 start in maart en ik las op Reddit (van een insider) dat het een heel goed seizoen wordt, vergelijkbaar met david vs goliath. Dat belooft wat
Cast staat online.