het einde liet een zure nasmaak in mijn mond achter. Bonnie en vooral Hykie werden steeds minder sympathiek. Ik was dan ook groot fan van Alison
Letshego heeft het zelf wel een beetje verpest, en toch zie ik echt niet hoe Hykie indrukwekkender, sympathieker of op welke manier ook wenselijker was als winnaar dan zij. Maar goed, blijkbaar zag de jury dat anders. De redenen die ze soms noemden doen vermoeden dat er misschien andere onderliggende factoren bij kwamen kijken maar goed dat weten we niet en ik zal geen kaarten trekken. Hykie is in ieder geval by far mijn minst favoriete winnaar. Bij de vorige finale had ik liever ook een andere uitkomst gezien, maar die winnaar vond ik in ieder geval nog sympathiek. Hykie was hypocriet, zelfgenoegzaam en gewoon niet oprecht. Soms leek hij het spel helemaal niet te willen spelen en hij zegt in de finale letterlijk dat hij wil dat Letshego wint en ze op haar moeten stemmen. Hij deed me soms een beetje denken aan Lee van Australian Survivor (maar dan wel de Zeeman-versie). Toch heeft de domper op het einde het seizoen voor mij niet verpest, er zaten echt interessante en vermakelijke stukken in!