Shit, ik baal er echt van, Gary weg! Hij heeft vanaf de merge moeten vechten om er niet uit te gaan, en uiteindelijk heeft hij verloren. Wat me tegenvalt (ja, het is een herhaling van afgelopen week) het spel van Rafe. Sommige zien een groot strateeg in hem, ik vind hem gewoon een slappe volgeling, maar goed, laat ik eens kijken wat het ideale scenario voor de overgebleven zes is:
Danni: In de finale wint ze in ieder geval van Judd en Lydia, maar zeker weten niet van Steph en Rafe. Als ze erin wil blijven, moet ze kiezen tussen Judd/Steph of Cindy/Rafe. Als ik haar was, zou ik kiezen voor Judd/Steph en Lydia. Met final four kan ze Steph eruit stemmen en ligt de weg voor de overwinning open. Echter, ik zie dit niet zo snel gebeuren, want ze heeft geen enkele alliantie op dit moment.
Lydia: Ze is vijfde wiel aan het wagen en in de finale heeft ze tegen niemand kansen, misschien tegen Judd. Kortom, zij is de ideale persoon voor iedereen om mee te nemen, maar met haar opmerkingen over Steph zal ze wel met Rafe/Cindy moeten meegaan, Judd proberen over te halen en ze kan het tot final four maken.
Judd: Zit in een lastige positie. Is door Gary mooi ontmaskerd als een leugenaar en is wel erg afhankelijk van Steph. Weinig kansen om te winnen.
Steph: Zij bepaalt tot op zekere hoogte het spel, maar het initiatief gaat steeds meer richting cindy/rafe. Het zou voor haar het beste zijn om met Judd, Danni en Lydia een alliantie te vormen, maar dan moet ze wel over haar persoonlijke ruzie met Lydia zetten. Ze kan drie dagen wachten, want bij laatste 5 heeft ze ook nog kansen om Rafe/Cindy weg te stemmen, maar als ik haar was zou ik het zo snel mogelijk doen.
Cindy/Rafe: Ik noem ze tegelijk, want op dit moment (overigens weet ik niet of ze het in de gaten hebben) zijn ze in totale controle. Als ze het slim spelen kunnen zij tot laatste 3 doorstoten. Gewoon Lydia en Danni (het zou nog beter zijn om Lydia en Judd mee te nemen) en één van beide wint gegarandeerd.