Toch wel weer een aparte ontwikkeling. De auto was weer een breekpunt maar kom op je auto inleveren en die 4 anderen een auto geven, laat er minimaal iets aan vast zitten voor de winnaar i.p.v. helemaal niks. Als ze de auto's had wegggeven was ze misschien niet weggestemd maar de volgende keer wellicht wel en ook de jury krijgt het te horen en zoiets weggeven kan ook snel omslaan in omkopen van mensen op weg naar het winnen van 1 miljoen i.p.v dat het pure symphatie en liefdadigheid blijft.
Ben het met je eens. Als ik zelf voor die keuze gestaan had, had ik ook de auto genomen. Het is eigenlijk een onmogelijke keuze, want mensen kunnen ook zeggen dat je stemmen koopt. Je hebt ten slotte ook niet voor niets de proef gewonnen, dan verdien je die auto ook. Ik vond het een leuk nieuwigheidje in Survivor en de curse werd weer bevestigd...
Dat Steph er het slechts voor staat, ben ik met je eens.
Cindy brengt al meteen naar voren dat ze bang is er snel uit te moeten, en uiteindelijk is het Steph die een verbond met haar sluit (ze wilden, terecht, Danni eruit stemmen) en ondanks de immuniteit van Steph laat ze zich toch overhalen door Rafe. In dit geval heeft Steph alleen naar de korte termijn gekeken (niet tegen Rafe durven stemmen) en niet naar lange termijn (hoe kan ik Cindy positief in jury krijgen). Tot nu toe was ik sceptisch over Rafe, maar nu vind ik dat hij toch een goede keuze gemaakt heeft (er van uitgaande dat hij nog van Danni kan afkomen). Danni heeft hij voor de rest in zijn broekzak en Lydia stemt ook meestal met hem mee. Alleen is het wel zo, dat vanaf dit moment degene die de immuniteit wint het spel bepaald (akkoord, in Palau won Tom immuniteit bij final four en stemde tegen Ian, maar door Kathy werd het een tiebreak en won Ian alsnog).
Danni heeft een goede alliantie met Rafe en is volgens mij erg goed in haar presentatie (ze is miss Alabama, of een andere staat) geweest. Rafe is ook degene die nog een klein kansje heeft om van Danni te winnen, dus ben benieuwd of deze twee favorieten nog van elkaar gaan proberen af te komen.
En dan Lydia, tja, ik ben haar al bijna vergeten, maar voor Steph is zij enorm belangrijk. Lydia is de enige persoon van wie Steph kan winnen (ik zou altijd voor Steph kiezen tov Lydia, liever iemand die mij bedrogen heeft dan een laffe meehopper).
Voorspellen is nu lastig, het ligt er maar net aan wie er immuniteit gaat winnen. Lydia zal sowieso niet winnen (het is al knap als ze de eindstreep haalt), zeker omdat het bijna altijd een fysieke test is. Steph, Danni en Rafe zijn aan elkaar gewaagd, kortom, ik ben benieuwd en hoop dat Danni wint (als het maar geen Steph is, ik werd kotsmisselijk van haar toen ze begon te huilen aangezien ze voor het eerst een individuele proef gewonnen had. Haar irritante 'Oh my God' ben ik ook zat!)
Ten slotte, bij het binnenkomen van de Jury is het wel jammer om te zien dat er zoveel sterke personen achter elkaar er uit gekozen zijn (Brandon, BJ, Jamie, Gary en Judd) terwijl Lydia er nog in zit. Vooral Gary (in mijn optiek de beste speler van Survivor dit jaar) had ik graag bij final four gezien.