Survivor 12 heeft tot nu toe alles in zich om eindelijk weer eens een spectaculaire serie te worden, vooral NA de merge.
Ik vond het echter wel jammer dat Dan weg moest, echt een van mijn favorieten. Hij doorzag het spel, voorzag dat Sally een probleem zou worden en dat Ruth-Marie loyaler zou zijn, en nu is hij op dezelfde manier weggestemd. Austin blijkt meer invloed te hebben op Terry dan Dan en dat is wel triest om te zien. Als ik Terry was geweest zou ik zo'n loyale maat nooit wegstemmen. Daarom gaan de vergelijkingen met Tom uit Palau ook niet op. Tom domineerde op alle gebieden: tactiek, strategie, fysiek en deed dat zo goed, dat hij niet hoefde te liegen of te bedriegen. Terry mist duidelijk het onderdeel strategie. Je gaat toch niet de kandidaat die het meest loyaal is, wegstemmen vlak voor de merge? Niet slim denk ik zo...
Tom had een driemanschap ontwikkeld (Ian als vriend, Kathy als nummer 3) wat Terry zo had kunnen kopieren (Dan als vriend, Ruth-Marie als 3). De nummers 4 en 5 (Nick en Austin) zouden (net als jennifer en Greg) de illusie kunnen krijgen dat ze alsnog aan de touwtjes zouden trekken, terwijl Terry achter het stuur zat. Maar niks van dit alles, tot twee keer toe heeft Terry een slechte beslissing gemaakt. Desondanks zouden de drie heren van LaMina nog best het spel kunnen domineren na de merge. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Casaya de rest één voor één eruit kickt. Dus we krijgen verschillende coalities te zien, en misschien kan iemand als Cirie dan wel heel ver komen...