Het was een heel bijzonder seizoen.
Er was gigantisch veel strategie, en vooral... wéér veranderen van strategie. Vanaf aflevering 4 ongeveer was het een rollercoaster van leugens, blindsides en idols. Ik ben oprecht dankbaar dat degenen die niet zo flexibel waren, snel uit het spel verdwenen.
Ken the Man zette voor ons kijkers (uit interviews blijkt dat de andere deelnemers het helemaal niet in de gaten hadden) de toon, door impopulaire Kelly te kiezen en zo achtereenvolgens Jacquie en Kelly weg te stemmen. Als GC gebleven was waren Ace en Sugar eenvoudig de volgende geweest.
Sugar-coated cyanide nam het stokje over haar maatje Ace weg te stemmen, en ging vrolijk verder met "theater maken" zoals ze het zelf in een interview noemt: de spektaculaire exit van Randy, de blindsite van Chrystal, de overhandiging van de idol aan Matty, en tenslotte (wat nog enig spectakel gaf aan de verder kleurloze finale uitzending) de gelijkmaker geven aan Bob.
Bob liet zich ook niet onbetuigd. Naast het winnen van verschillende puzzel proeven (wat ik wel oneerlijk vond aangezien het duidelijk in het voordeel is van een beta-persoon) fabriceerde hij fluks 2 idols in elkaar, die, hoewel niet strategisch, wel dramatisch werden gebruikt. Daardoor maakte hij zijn saaie aanwezigheid in de eerste 9 afleveringen wel weer goed.
Randy: de man die zichzelf aandoet wat hij anderen aandoet !
Hij mag dan wel verschrikkelijk naar zijn, hij maakt het vooral zichzelf moeilijk, en daarom vergeef je het hem zo makkelijk.
Randy is bescheiden en schept niet op. Het was Jeff Probst die verslag deed van zijn opleiding, carriere en sportprestaties, Randy wilde dat hij zijn mond hield.
Corinne... tja... stop er pillen in. Die zie ik nog wel eens iemand vermoorden. Ze zei iets van "take the bitchiness away, and I would only be boring and nice."
Bijna goed, Corinne.... Behalve de bitch uithangen heb je niet veel om het lijf. Zelfs continue roepen dat je zo "intelligent" bent, is niet overtuigend als je anderen, die slimmer bezig zijn, telkens stommerikken noemt.
Crystal. Een veelzijdig persoon, waar we nog geen fractie van gezien hebben. Haar Day After interview is een van de beste: een mengsel van vreugde, humor, en toekomstvisie.
Hebben jullie gezien dat Randy haar "LOUD-AND-CLAIR"-stemmen kopieerde bij de finale? Ik wist wel dat hij het eigenlijk (diep in zijn hartje) waardeerde hoe Crystal haar mening Kristal-helder verkondigt.
Ik denk dat Susie eigenlijk de enige was die geen masker op had. Daarom misschien wel terecht dat ze in de finale zat. Een finale van 3 kwaliteiten: fysiek (Bob), eerlijk (Susie) en complotteren (Sugar).
Ik persoonlijk heb het meest genoten van de strategen Ken, Sugar, Crystal en Randy. Met zoveel mindgames was het een seizoen naar mijn hart. Ik had graag Michelle nog wat langer gezien, want die leek mee ook wel leep.
Tot 2 februari!