Ah, als je het belangrijkste karakter niet interessant vindt, dan wordt het inderdaad lastig om het seizoen te waarderen.
Ik vond het een spannende finale! De final challenges (vooral de laatste) waren weliswaar weer erg 'dull' (hoewel nog niet zo erg als het kaartenhuis uit Gabon), maar wel zeer spannend.
Nadat de uitslag bekend was gemaakt, was ik - zoals de meesten - ook enigszins verontwaardigd, maar nu realiseer ik me echter wel dat Russells spel gewoon niet goed genoeg is geweest. Hij heeft een kapitale inschattingsfout gemaakt wat betreft de jury (met Shambo had hij nog een heel eind kunnen komen) en hij was veel te arrogant tijdens zijn betoog. Ik denk dat als hij het meer zoals Todd Herzog had gespeeld, hij veel verder was gekomen. Todd wist zijn eigen strategie te verkopen door ook anderen (remember Jean-Robert?) de hemel in te prijzen. Russell strooide meer nog wat extra zout in de open wonden en dat pakte dus niet goed uit.
Toch vind ik het nog steeds erg jammer dat Natalie heeft gewonnen. Ik had dan nog liever Brett zien winnen, die het dan op fysiek gebied wint van strategische Russell. Dan had hij gelijk ook wat meer screentime gekregen.
Desondanks vond ik het een mooi seizoen. Het strategische spel van Russell in het (onverwacht) harde Samoa.
Ik ben nog niet laaiend enthousiast over het volgende seizoen. Ik vraag me af of dat thema wel gaat werken. Het leuke van villains is immers dat ze de moraalridders een mes in de rug steken. Ik weet niet of het ook zo leuk is als ze dat bij elkaar moeten gaan doen
Maar we zullen zien. Misschien word ik positief verrast!