Juist daarom begrijp ik niet goed waarom Jane zo gefixeerd is op het wegstemmen van Marty. Al sinds de kampen zijn heringedeeld is Jane bezig met het proberen weg te stemmen van Marty, daarmee heeft ze een vijand gecreëerd in plaats van een potentiële medestander. Met tot gevolg de expliciete waarschuwing van Marty op de eilandraad. Zo’n betoog kan een krachtige uitwerking hebben. De kandidaten zullen Jane met andere ogen bekijken en zich gaan afvragen in hoeverre haar houding oprecht of spel is.
Dat komt omdat Jane een complete idiote is. Zij zelf heeft een aantal grove fouten gemaakt, waardoor zij bijna weggestemd werd in Oud-Espada. Echter, ze was wel geliefd (Holly en Tyrone zouden voor haar vertrokken zijn, zeker weten). Zij is niet in staat om in te zien dat het spel allesbehalve persoonlijk werd gespeeld op Espada (behalve tijdens Jimmy T's eliminatie) en dat Marty/Jill/Yve/Dan haar nooit een strobreed in de weg hebben gelegd. Zij vat ALLES persoonlijk op en ziet het feit dat Marty niet met haar geallieerd was als een soort oorlogsverklaring ("If you're not with me, you're against me").
Met andere woorden, ze is bitter en wraakzuchtig zonder enige reden, en Marty -die haar tot de vorige ronde graag mocht- had helemaal niets door. En toch wordt Marty de duivel-in-hoogst-eigen-persoon genoemd, en Jane als her Oneerlijk behandelde "Lelijke Jonge Eendje". Misselijk makend, vindt ik dat.
Ik wist dat Alina weggestemd ging worden (ik heb de spoilers gelezen), maar toch vindt ik het een nogal willekeurige keuze. Ik begrijp dat zij over Marty werd weggestemd (Marty is allesbehalve populair, een zwak strateeg en volkomen machteloos - Alina had misschien nog iets kunnen bekokstoven als ze er de kans toe had gekregen.)
Na'Onka is geweldig (
en gemeen). Zelf-vernietiging/Kamikaze acties zoals diefstal en pesterij eindigen altijd in ongelofelijke "Downfalls" en ik kan niet wachten tot her zover is (het zij tijdens de Finale Eilandraad, het zij daarvoor ^_^)
Fabio is mijn persoonlijke Favoriet. Hij is werkelijk een fascinerend karakter in dit verhaal. Is hij werkelijk een kluns buiten proporties, of is dat gewoon een act? Ik kan her mijn vinger niet op leggen wat het is, al doet zijn kleine scène met Alina voor de Eilandraad nochtans vermoeden dat het Optie 2 is :-)
Verder geef ik niet zoveel meer om de anderen. Ik mag Brenda en Marty wel, maar beiden zijn niet echt wauw voor mij. Dan, Holly en Kelly zijn oké ("YOU GET TO MILK YOUR OWN... MILK! ^_^" <3), heb geen mening over Chase en Benry en heb een hekel aan Sash en Jane