Ik weet niet of er iemand on geeft, maar dit is waarom ik flagrant tegen "Rob vs Russell" ben:
Ten eerste is dit een seizoen dat enkel en alleen gecreëerd is om de Rob vs Russell hype van HvV over te dragen en het en volstrekt EIGEN seizoen te geven. Alles wat ik totnogtoe erover weet wijst, hierop. Redemption Island en een cast die doet denken aan Foa Foa (dus vol kuddedieren en kannonnenvoer) dienen naar mijn mening een duidelijk doel: Rob en Russell ZO LANG mogelijk in het spel houden, opdat de confrontatie tussen hen beiden op een gegeven moment zal volgen. (Hetzij in het spel, hetzij op RI of beiden). Het probleem dat ik daarmee heb is dat men -met 100% zekerheid- haast ALLE aandacht aan R/R zal geven en niets aan de nieuwe mensen. Het gebeurde tijdens Samoa, (aka "The Russell Show feat. Shambo and tons of other nobodies") en in mindere mate in HvV (waar alleen Russell, Rob, Coach, Parvati, Tom en J.T. afdoende aandacht kregen, en de anderen amper.) Het hele R/R spiel zal (alweer) voor ongelijkheid zorgen in het spel, meer dan gewoonlijk. Van de nieuwe gezichten zullen we slechts enkelen leren kennen, als we geluk hebben.
Dat is het tweede probleem: Ik kijk naar Survivor om te zien hoe vreemden kunnen overleven en samen-/tegenwerken om een gelijkwaardig doel (een miljoen dollars) te bereiken. Het idee is dat die "vreemden" ook effectief Vreemden zijn, m.a.w. mensen die we nog niet KENNEN. Het feit (of toch de bijna volstrekte zekerheid) dat we die 16 nieuwen amper zullen leren kennen is erg frustrerend voor mij. Ik hou wel van een All Stars seizoen van tijd tot tijd, maar teveel is trop. Nicaragua was mischien niet het beste seizoen, maar het was zooo veel beter dan HvV en Samoa omdat het zo verfrissend en nieuw aanvoelde.
Punt #3: Rob vs. Russell zelf: Een van de meest overschatte dingen ooit, naar mijn mening. Hun "Vijandschap" was niet onderhoudend, naar mijn mening, omdat het idee achter een rivaliteit hem ligt in het feit dat de twee rivalen elkaar HATEN en elkaar willen dwarsbomen tot het einde der tijden. RvR was dat niet, want het was RUSSELL die een probleem maakte van Rob's populariteit (hij was afgunstig en egocentrisch, zoals gewoonlijk) en als gevolg daarvan zijn eigen team VERWOESTTE en in stukken hakte opdat hij, eindelijk, zelf in de spotlights kon staan. Rob had geen kwade gevoelens ten opzichte van Russell totdat hij besefte was Russell van plan was. De Vijandschap tussen hen beiden was volstrekt eenzijdig tot Rob's eliminatie-aflevering. Erger nog, weer werd alle aandact (zie punt één) naar Russell verschoven, die om eerlijk te zijn helemaal niet entertainend is, terwijl de ECHTE entertainende sterren van HvV (Sandra, Courtney, Coach, Jerri) genegeerd werden EN zodus de meerwaarde die ze aan het seizoen hadden toegevoegd helemaal niet tot zijn recht kwam. Ik vond her verschrikkelijk en langdradig en toonde mij werkelijk wat een afgrijselijk karakter Russell Hantz is.
4) Russell. Daar. Derde keer in VIER seizoenen tijd. UGH. Hij is een van mijn minst favoriete mensen ooit, OOIT, en gewoon de gedachte aan hem daar zijde, maakt me ziek.
5) Rob is een van mijn favoriete Survivor karakters ooit (TOP 10), maar vier keer? Serieus? En het is niet alsof hij ZO'N Survivor icoon is dat hij het verdient om zo vaak terug te keren. (I.T.T tot Cirie, Hatch, Stephenie, Rupert, alle winnaars, Yau-Man, Jerri, Colby, enz.) Ik haat het om het te denken, maar Rob is alleen terug om de Russell Hype te voederen en om Hantz een vorm van competitie te geven. Bah! Natuurlijk zal ik fanatiek Pro-Rob zijn tijdens S22, maar desondanks haat ik zijn aanwezigheid en vooral de ECHTE reden waarom hij daar is.
Punt Zes: Je kunt toch geen VOLLEDIG seizoen wijden aan EEN enkel moment uit een voormalig seizoen? (en dat is dan nog niet eens het BESTE moment uit dat Seizoen
) Dat kun je toch niet
MENEN?
Ten slotte: de rest van de cast. Haast allemaal rekruten, haast allemaal uit Californië, haast niemand is een fan van de show en haast niemand heeft een persoonlijkheid. De meesten zijn ofwel 1) Kuddedieren 2) Kannonnenvoer 3) Klonen van vorige Survivors. -m.a.w. een typische blend van allerlei non-factoren om R/R vrij spel te geven.
De enigen die naar mijn mening ECHT authentieke verrijkingen zijn tot het Survivor Pantheon zijn Francesca, Kristina, Philip en MISSCHIEN Ashley. (ironisch genoeg zijn mijn favorieten Mike en Andrea, twee van de Klonen
). Buiten die zes is er NIEMAND die echt *sprankelt* of er echt uitspringt. Het is een echte Paradox voor mij, want ik WIL veel van deze cast te zien krijgen... maar tegelijkertijd geeft ik niet zoveel om de meesten.
Dit zijn de belangrijkste punten waarom ik (nu al) dit seizoen absoluut niet mag, en persoonlijk hoop ik dat de meeste van mijn voorspellingen fout blijken... al durf ik daarop niet te veel te hopen.