^ Ze hebben een vergelijkbare proef gedaan in S6, maar dan zonder de tonnenwissel. Het is een leuk idee, maar het zou eigenlijk alleen maar passen in de oudere seizoenen. In de huidige echter, passen zo'n simpele proeven niet. Het moet *hip* en *blits* en weetikwat zijn zodat de producenten een nieuw publiek kunnen lokken. Niet dat ik daar tegen ben, maar er gaat wel een groot deel van de charme verloren.
Nu, Terloops, om op je vraag te antwoorden van welk seizoen je moet zien: Stomme vraag. Allemaal natuurlijk
Elk seizoen heeft zijn eigen unieke kracht, en het is lang geen garantie dat je een ondermaats seizoen als Fiji zelf slecht zult vinden. Maar, eh, ik weet dat dit nogal vaag advies is, dus zal ik maar een korte inhoud geven van de onbekende seizoenen (zonder spoilers, and zonder AO dat je nu aan het bekijken bent), zodat je ongeveer weet wat je van elk seizoen kunt verwachten:
S3 -> Africa: Persoonlijk een van de mindere pre-All Stars seizoenen, maar op zich en nogal solide seizoen. Als je van karakters houdt, zal dit seizoen je voor het merendeel bevallen, want er zijn VEEL mensen die uit het oog springen.
Keep an eye on Tom, Frank ,Lindsey, Silas, Linda, Brandon, Lex en Clarence. Dat zijn de grootste, meest uit het oogspringende karakters, en ik garandeer je: er zullen minstens twee personen zijn uit deze selectie die je zullen kunnen beamen. Als je vooral houd van gameplay her strategie, is dit echter een van de mindere, soms zelfs frustrerende seizoenen. Het heeft en toffe, voldoenende winnaar:
S4 -> Marquesas: Mijn minst favoriete seizoen van voor All Stars, al heeft dat vooral te maken met het feit dat de cast mijn niet beliefde. Erg zijn nogal wat karakters, maar de meesten zijn niet echt sterk of nogal onaangenaam. Dit is Boston Rob's eerste seizoen, en naar mijn mening ook zijn beste. Als je hield van Holly Hoffmann in Nicaragua, zal Kathy je zeker beamen. Zij is de oermoeder van alle prettig-gestoorde oudjes die ooit het spel speelden, en van hen allemaal ook verruit de meest successvolle. Verder zou ik ook nog letten op Neleh, Sean, John, Gabriel, Peter, Sarah en Gina. Het eerste seizoen waar gameplay *ECHT* belangrijk werd in het bepalen van het verloop van het spel, met de eerst "powershift" ooit. Een nogal verassende, maar niet echt voldoenende winnaar.
S5 -> Thailand: Een van de meest onderschatte seizoen naar mijn mening, ondanks het feit dat het in mijn persoonlijke "BOTTOM5" zit. Thailand is erg rijk aan karakters en drama. Noemenswaardige kandidaten zijn Brian, Clay, Jan, Helen, Jake, Robb, Ghandia, en Shii Ann. Gameplay is wisselvallend, aangezien er maar een persoon is die ECHT sterk speelt, en de rest er maar wat aanmoddert. Het gedeelde voor de samensmelting is waarschijnlijk het beste pre-samensmeltingsgedeelte ooit. Echt heel sterk. Na de samensmelting echter, verwatert alles, en wordt het -op hier en daar een lachmoment na- zwak en flets. De winnaar is absoluut geen verrassing.
S6 -> Amazon: Een van mijn persoonlijke favorieten: Erg sterke karakters en gameplay, ondanks het feit dat de locatie erg grauw en onaangenaam is. Het is moeilijk om een selectie te maken van castaways die in het oog springen omdat het er zoveel zijn: Jenna, Heidi, Rob, Matthew, Roger, Joanna, Christy, Deena, Dave en Ryan. Erg veel entertainment, en Erg, ERG sterke gameplay. Veel blindsides, vooral na de samensmelting. Verassende, maar niet echt voldoenende winnaar.
S7 -> Pearl Islands: Mijn favoriete seizoen ooit! Geweldige cast, geweldige karakters en een endgame on *u* tegen te zeggen. Echt een *delight* om naar te kijken. Kijk vooral uit naar Rupert (dit is zijn beste seizoen), Sandra (zij is alles wat ze was in HvV en MEER... veel meer), Jonny Fairplay, Lil, Savage, Tijuana, Trish, Shawn, Darrah en Osten. Zonder enige twijfel de best première EN het best "post-merge" gedeelte ooit. Natuurlijk, als je HvV hebt gezien ken je de winnaar natuurlijk ^_^
S8 -> All Stars: Enkele weken geleden herbekeken, en veel beter dan ik me herinnerde... maar nog altijd niet al te best. Veel bekende gezichten, maar een erg slechte boot order (slechter dan HvV). Als je er veel van verwacht, zul je op je honger blijven zitten. Als je er weinig van verwacht... wel, dan zal je aangenaam verrast zijn. Dat is alles wat ik erover kan zeggen.