Wat heb ik me toch geergerd aan de aflevering van gisteravond...
De mannen zijn zulke makke lammetjes. Niet alleen snappen ze weinig van strategie, ook zijn er kerels die met de meiden meestemmen of hun mond voorbij praten. En er zijn zoveel mogelijkheden om het evenwicht te verplaatsen.
Dit zijn precies de momenten dat ik wens dat Russell meedeed. Die zag het gevaar vanaf buiten het melkwegstelsel al aankomen en zou met een fatsoenlijk tegenoffensief komen.
Dingen die je kan doen als je echt outnumbered bent:
- Alle immun. challenges winnen (duh)
- De leider van de alliantie (Kim) duidelijk maken dat als ze haar belofte die avond breekt en jou toch wegstemt, dat zij niet alleen jouw stem niet zal krijgen tijdens een final tribal maar dat jij in de komende weken geen seconde onverlet zal laten om iedereen die er ook uit ligt te overtuigen niet op haar te stemmen. Anyone but her.
- Andere mensen overtuigen dat het niet in hun belang is om door te gaan met de alliantie zoals hij dan is. Het is een gegeven dat maar 2 of 3 de finale zullen halen. Dus er zijn er een heleboel die het spel zullen gaan verliezen als het zo door gaat en die hebben er alle belang bij om de pecking order te wijzigen. Je moet alleen weten wie dat zijn (gemakkelijk) en dan hen overtuigen dat zij zich in die positie bevinden (iets moeilijker). Er zijn reward challenges speciaal gedesigned om dit duidelijk te maken.
- Uitleggen aan persoon x dat hij naast persoon y,z,etc in de final 3 geen kans maakt. Dit is alleen wat lastig hard te maken maar het kan wel voor twijfel zorgen.
<edit> nog steeds gaat alles zoals Vanuatu tot waar ik gezien heb