Cochran
Snelle gedachten over de finale zelf:
Reward is advantage voor de laatste immuniteit
Vind ik niet veel aan... Maar aangezien ze anderhalf uur moesten vullen en Erik meteen werd gemedevaced begrijp ik het wel. Challenges waren oké, maar ik mis de ouderwetse endurance comp. Dat was altijd toch wel vet.
De Erik medevac... Jammer voor hem, maar ik kan nu ook niet echt zeggen dat Erik een smaakmaker was.
Eddies idee voor de miljoen dollar...
(Dat deze gast de enige bedreiging vormde voor een Cochran overwinning
)
De jury speeches:
Cochran was meesterlijk, elk antwoord was gewoon fantastisch. Vooral die op die van Eddie en Malcolm. Sherri was duidelijk erg zenuwachtig.
Ik vond de jury vragen van Erik en Eddie vrij hypocriet (zij hebben kritiek op Sherri? zelf hebben ze ook niet veel gedaan). Ook Eddie vraag van het uitgaan met the three amigos
Maar Cochran gaf wel een goed antwoord.
Philip boos op Dawn zonder echte reden. Het lidmaatschap van Sherri intrekken was wel grappig, vooral omdat ik het idee had dat hij had verwacht dat Sherri zou flippen daarom en het haar duidelijk weinig kon boeien.
Reynolds speech vraag aan Dawn vond ik opzich wel grappig, weet niet echt waarom, maar het was entertainend.
Malcolm en Michaels vragen boden een nieuw perspectief op Dawn, wat het nog een beetje spannend maakte wie er zou winnen.
En dan Brenda... Ik weet niet of ze Dawn wilde vernederen (omdat ze uiteindelijk toch niet voor haar gestemt heeft) of dat het kwam hoe Dawn met de vraag omging en ze daarom niet op Dawn wilde stemmen.
De 8-0 overwinning voor Cochran was in ieder geval verdiend.
De reunion:
Ik vond hem wel leuk, hoewel het segment met het meisje awkward was. Malcolm acteer soap ding was ook niet echt nodig. Ik vond het Rudy-Rich segment hilarisch, maar had eigenlijk meer gehoopt dat Rich zijn gedachten over het seizoen zou delen. Boston Robs boek snap ik opzich ook wel.
Uiteindelijk gaat de reunion toch om de mensen die mee hebben gedaan en daar hebben we te weinig van gezien. Voor de rest was er te veel Philip, geen Sherri
Dawn-Brenda segment voelde ook een beetje gedwongen en onecht aan.
Dat de pre-mergers niet aan bod kwamen heeft er waarschijnlijk mee te maken dat Brandon niet mocht komen en ze daar de aandacht niet op wilden vestigen.
Ik vond het in ieder geval een leuk seizoen, vooral na de samensmelting.
Mijn favorieten dit seizoen waren: Malcolm en Cochran.