Heb de aflevering vanmorgen al gezien (terwijl het niet eens in NL op tv komt haha!) en moet toch zeggen dat ik de Nederlandse versie wat leuker vind (terwijl de buitenlandse versies normaal interessanter zijn, grotere budgetten dus meer mogelijkheden tot avontuur en uitbundig-gebouwde opdrachten) maar wel minder leuke kandidaten vind ik.
Ook jammer dat iemand wint d.m.v stemmen i.p.v gewoon via een proef, zou stukken spannender zijn.
Niet met je eens. Als ik fysieks wil zien kijk ik wel naar sport. In mijn ogen is de sociale dynamiek, de politiek en de karakters wat het programma sterk maakt. Hoe voorspelbaar zouden seizoenen dan ook wel niet worden als een proef de winnaar bepaald, het is meestal niet zo dat er 3 of 4 topsporters tegen elkaar strijden maar meestal gewoon één iemand die sterker is. Tegelijkertijd vind ik de FTC altijd een sterk segment.
Ook vind ik de Amerikaanse kandidaten leuker. Puur al omdat ik ze beter geëdit vind (hoewel ik deze ER aflevering wel aardig vond).
Dus mijn gedachten over deze première:
Loved ones
Vytas
Dat moest er allereerst even uit, ik vind hem heel erg interessant (ook de mogelijke rivaliteit tussen hem en Aras). Ik denk dat hij niet alleen een interessant persoon is maar mogelijk ook een interessante speler.
Verder vind ik Brad wel oké, ik denk dat hij pre-samensmelting of vlak na de samensmelting eruit vliegt en dat is prima. Caleb is oké, ik mag hem wel. John is niet echt een favoriet van mij. Hayden... Naar mijn mening een zwaar onderschatte BB winnaar en zeker iemand om in de gaten te houden, helaas niet de meest entertainende persoon die ze van BB hadden kunnen casten
Wat de dames betreft, Ciera heeft natuurlijk (net als Vytas trouwens) al een mooi verhaal en ben wel benieuwd naar haar. Preshow interviews vond ik Rachel ook wel leuk maar nog weinig van gezien. Katie zullen we nog wel zien. Laura is saai en ik denk dat het hilarisch word als Rupert en Laura tegen elkaar moeten gaan strijden op RI (hopelijk krijgen we de kans om dat te zien). Marissa ook niet echt een mening over.
All-stars
Rupert alweer... Echt? Ik vind hem saai en voor mij is ook zijn fan-favorite ding voorbij. Tyson is te gek, denk qua survival en proeven een van zo niet de sterkste. Aras die diplomaat
Op zijn goede vriend Gervase stemmen met een grap als argumentatie
Dat zijn kleine dingetjes die ik wel kan waarderen. Aras was in EI misschien niet echt een van de sterren, maar kom op met Cirie, Shane, Terry en het
disfunctionele Casaya was er weinig plaats meer voor hem. Hij heeft deze keer best wel wat dingen gaande die hem interessant zouden kunnen maken. Gervase is geen steek veranderd
Kan nog steeds niet zwemmen, presenteert zich als een atleet maar is niet zo sterk. Hopelijk heeft hij wel nog de beruchte charme (dit is de man die zei "Women are the stupidest thing in the world next to cows" maar die alsnog werd gehouden in plaats van de fysiek sterkere Joel). Heel erg benieuwd naar hem. En dan hebben we Colton, ik vond hem in de aflevering zelf best sympathiek en het bracht een interessante verhaallijn naar voren: Is hij veranderd? Echter moesten ze het al in de vooruitblik spoilen
Super blij dat Candice als eerste is weg gestemd, ik mag haar gewoon niet zo en ze heeft een derde keer spelen gewoon niet verdiend. Kat en Monica zijn hier voor vriend/man, maar ik vind Monica tot nog toe enigszins interessant. Kat kan op zich wel leuk zijn. Laura was denk ik wel al vrij interessant in Samoa (samen met Dave en Erik) maar helaas was Samoa de Russell show dus heb eigenlijk ook niet echt problemen met haar. En dan Tina
Ik kan totaal niet peilen hoe ze het gaat doen. Ik zu niet verbaasd zijn als ze als volgende vertrekt, ik zou niet verbaasd zijn als ze wint
Ik vond het in ieder geval een fantastische première en ben blij dat het weer begonnen is.
Laten we voor de lol ook al iemand als winnaar aanwijzen, kijken hoe goed we zaten
Ik zie Hayden, Caleb, Rachel, Katie, Aras, Tyson en Tina het op zich allemaal wel goed doen maar nu zou ik mijn geld inzetten op Vytas