Ik hebt net dit seizoen afgekeken. Er zaten heel leuke elementen in, maar ook een hoop mindere. Leuk was inderdaad dat veel kandidaten het spel tactisch speelden en probeerden met slimme zetten te komen. Spencer was met afstand mijn favoriete kandidaat.
Tony verdiende zeker de overwinning gezien de manier waarop hij het spel beheerste, maar mooi vond ik het niet. Zoals Loezel zegt, inderdaad erg agressief. Bijvoorbeeld toen Kass met Woo ging praten om te checken of Tony de waarheid had gesproken: dat was gewoon een logische zet van haar, maar Tony reageerde daar erg opgefokt op. Bovendien vond ik het ook niet fraai dat hij steeds op allerlei familieleden aan het zweren was. Hij was in mijn ogen dan ook niet per se de meest tactische kandidaat, maar vooral degene met de minste scrupules: degene die bereid was het verst te gaan en het smerigst te spelen.
Qua spelopbouw vond ik de drie kampen inderdaad leuk. Minder vond ik het te grote aantal hidden immunity idols. En zo'n eilandraad als er nog 3 kandidaten over zijn slaat echt nergens op. Het komt erop neer dat degene met immuniteit gewoon zijn tegenstander voor de finale mag uitkiezen. Nu was Woo een grote idioot en koos hij degene die het van die twee het meest verdiende. Maar ik vind dat er op die manier veel te veel macht wordt gegeven aan de persoon die dan niet die laatste proef wint.