Lastig, deze zet van Tony kan zowel positief als negatief uitpakken. Ik ben op dit moment ook geneigd om meer nadelen dan voordelen te zien. Cliff functioneerde als een héél groot schild voor de andere bedreigingen. Door hem zo vroeg in het spel uit te schakelen loop je het risico een precedent te scheppen met als gevolg dat de aandacht volledig uitgaat naar de allergrootste bedreigingen. Hetgeen natuurlijk gunstig uitpakt voor de kandidaten die de kunst van het onder de radar kruipen beheersen maar Tony heeft zichzelf met deze stemronde juist op de radar van iedereen neergezet. Het vertrouwen terugwinnen van Lindsey en Woo zal moeilijk zo niet onmogelijk zijn, daardoor wordt Tony in wezen gedwongen om samen te werken met voormalig team Beauty. De vraag is echter in hoeverre LJ überhaupt voor de lange termijn wil samenwerken met Tony én welke machtsverschuivingen er gaan plaatsvinden in het andere team. Als Morgan de slag gaat winnen dan is het waarschijnlijk snel gedaan met Jeremiah en Alexis. Aan de andere kant hebben we ook vaak genoeg gezien dat kandidaten de grootste bedreigingen te lang vrij hebben laten rondlopen waardoor vervolgens het naderende tij alle kansen wegspoelde. Als Tony de schade kan beperken, het vertrouwen van LJ kan winnen en de ontwikkelingen in het andere team meezitten dan spreken we over een paar afleveringen zeker niet over een stommiteit. Er zijn op dit moment dan ook gewoonweg nog te veel vraagtekens om te kunnen beoordelen of Tony hier verstandig aan gedaan heeft. Hij is in ieder geval bereid om risico’s te nemen en dat kan ik vanuit het kijkersperspectief wel waarderen. Zelf zou ik waarschijnlijk langer hebben gewacht vanwege de veelheid aan onzekerheden.