Hmmm, dit seizoen heeft me niet echt kunnen bekoren helaas
Het had zijn momenten en was zeker onvoorspelbaar, maar voor mij miste het toch wat.
Misschien was het dat BBCAN 2 tegelijk was en dat zo'n sterke cast had, ik vond de Cagayan cast niet echt geweldig. Spencer, Tony en Kass werden een beetje op ons geforceerd en Spencer werd erger met de minuut. Hij is zo saai en verder heb ik een hekel aan de goldenboy fanboy pure-strateeg edit en iemand die zichzelf en het spel zo serieus neemt. Hij moest het puur hebben van gameplay en helaas was het voor mij niet echt van de entertainende variant. Tony was op zich oké maar had op een gegeven moment toch last van overexposure en Kass ging van entertainend naar irritant. Ik denk dat het veel zegt dat ik hoopte dat Woo (of all people, f'n Woo) als winnaar uit de bus zou komen.
Verder vind ik Tony een beetje een teleurstellende winnaar, hoewel z'n game niet gered hoefde te worden door al zijn idols, speelde ze voor mijn gevoel nog steeds een te grote rol in zijn spel. Ook vond ik hem af en toe te paranoďde en aggresief vooral ook in gedachte houdend dat hij die speciale idol had (laat dat ding alsjeblieft niet volgend seizoen terugkomen (ik ben bang van wel)). Verder was een van de meest belangrijke moves voor zijn overwinning niet eens van hem. Als Trish Kass niet had overtuigd om te flippen, heb ik het idee dat het spel heel anders was afgelopen (Alhoewel:
Spencer als winnaar
). Ik denk sws dat Trish een erg belangrijke rol heeft gespeeld in Tony's overwinning, met name op sociaal vlak.
Dus ondanks al zijn onvoorspelbaarheid laat Cagayan toch een beetje een wrang gevoel achter. De enige echt favorieten die ik aan het seizoen heb overgelaten zijn J'Tia (wat een trainwreck
), Trish (die er helaas te vaak buiten beeld werd geperst door die eerder genoemde drie) en in mindere maten Tasha.
De finale was op zich wel goed, de Kass stem was schokkend, loved-ones was nieuw (opwarmertje voor BvsW II), afwisseling liveshow en finale vond ik minder, maakte het wat minder "episch" en natuurlijk wel echt een geweldige FTC. Jeffra (niet verwacht), Jeremiah (ook niet verwacht), Morgan (vind toch een manier om het over haar tieten te hebben
) en Trish... Zeker verwacht, maar dit was echt goed. Niet Snakes and Rats (Sue, Borneo) maar wel echt super goed.
BvsW II, schijnbaar met newbies in Nicaragua. Ik ben benieuwd. Hopelijk weet BB16 het gat tussen nu en dat seizoen enigszins te dichten.