Mensen die wel eens een derde keer mogen spelen van mij: Varner, Wentworth, Ciera, Terry, Joe, Abi, Keith.
Schrap Joe (al twee keer dezelfde speelstijl, proeven winnen tot je het loodje legt, niet zo interessant) en voeg Kimmi toe. Die speelde nu wel echt hard maar krijg gewoon helemaal niets van de edit
.
Het was een goed seizoen, ik heb me elke aflevering weer vermaakt. Het grootste negatieve punt is de edit. Jeremy zijn edit was veel te voorspellend, over de top emotioneel en te positief. Vooral ook jammer voor Jeremy want hij heeft het zeker goed gespeeld en is vast een leuk karakter, maar door de edit ga je soms toch een beetje met je ogen rollen
.
Ook in andere gevallen, bijvoorbeeld Spencer is het een stoorfactor. Spencer heeft een te positieve edit gekregen en veel te veel screentime. Ten kostte van mensen die ook een sterk spel neerzette, maar wat we niet hebben kunnen zien (aka Kimmi, pre-merge Ciera). Daarnaast was zijn edit zoooo geforceerd. "Ah kijk ik ben nu een mens met gevoelens en dat is erg knap dat ik die heb". Uiteindelijk heeft die sociaal game er voor gezorgd dat de juryleden je nog steeds arrogant vonden en je 0 jurystemmen hebt gekregen.
Props naar Kimmi voor de final 6 move
De andere kant van de edit is dus de mensen die te weinig screentime kregen. Het grootste negatieve effect hieraan is dat dingen die verrassend zouden moeten zijn, minder verrassend worden. Op een gegeven moment waren er ook nog maar een paar echte kanshebbers voor de hoofdprijs. Spencer, Jeremy, Kelley en in mindere mate Tasha en Ciera. Ciera had een goede edit in de merge, maar alleen al omdat ze in de pre-merge vrijwel onzichtbaar was, wist je dat ze nooit zou gaan winnen. Terug naar de final 6, super spannende move. Kimmi, Keith en Kelley vs Jeremy, Spencer en Tasha. Rara wie zou er winnen? Het team met Kimmi en Keith die vrijwel geen screentime hebben gekregen en af en toe als comic relief iets mogen zeggen? Of het team met drie mensen waar eigenlijk het hele seizoen over gaat? Als de edit meer verdeeld was dan was dit een super zenuwslopend moment geweest, nu? not so much.
Ook props naar Kelley, die echt fenomenaal heeft gespeeld, alles eruit heeft gehaald wat er in zat
. Heeft zich echt bewezen. FTC was inderdaad zoals hierboven al een keer genoemd, erg nice. Niemand was bitter, iedereen stelde echt goede vragen. Kelly Wiggles was hilarisch met haar throwback.
Op naar het volgende seizoen