De finale:
Sarah is een meer dan verdiende winnaar. Ze speelde het spel zeer goed
maar het grootste probleem dat ik heb met deze editie is de montage.
Troyzan was het heel seizoen een onbestaande factor, terwijl hij derde werd.
Ik vond zijn eindspeech zeer pakkend maar blijkbaar is er een deel geknipt. Hij heeft elk jurylid persoonlijk
aangesproken en gezegd waarom hij het zo leuk vond met die persoon op het eiland
Brad wordt heel het seizoen afgeschilderd als een zeer aangenaam persoon en nu is hij de bullebak tegen Tai.
(my 2 cents, ik geloof wel dat dat het momentopname was en dat hij echt spijt heeft)
Het nieuw jurysysteem vind ik wel iets leuks. Het gaf meer de kans aan de juryleden om te bewijzen waarom ze op die persoon willen stemmen
ipv. dezelfde vraag meerdere keren.
Sarah won en Brad met 3 stemmen 2de vind ik een terechte uitslag
(Ik ben wel niet akkoord met Michaela als ze zegt: wie niet op Sarah stemt, is bitter. Dat komt bij mij over als: ik heb gelijk, en je bent een idioot als je mij geen gelijk geeft. Wie niet op Sarah wilt stemmen, heeft daar redenen voor, en die zijn evenveel waard als de redenen om wel op Sarah te stemmen)
Ik vind wel dat Sarah's grootste moves niet in beeld gekomen zijn.
1) Sarah had al zovaak haar woord gebroken dat ze aan Brad en Troyzan een amrband gaf die ze in Cagayan droeg. Dat was haar dierbaar en
als ze haar woord brak, mochten ze dat in de oceaan gooien. Tegelijk wisselden ze ook dingen uit met Brad en Troyzan. Daardoor had ze Brad's trouwring. Brad riskeerde dat gewoon niet meer om Sarah te bedriegen.
2) Zie deze extra scene. Troyzan durfde ook niet meer tegen Sarah te stemmen:
Op naar S35 met betere montage en hopelijk een minder gerushte finale