Ik vond het geen slechte opening. Positief verrast dat er dit geen vertrek uit een boot was,maar een openingsproef met een twist.
De tribes vond ik wel eerder minder verdeeld. Naviti was veel sterker dan Malolo.(vooral bij de mannen dan).
Ghost island vond ik er echt cool uitzien, met al die snuffers en oude immunityidols. Verder is het niet zomaar
een advantagepaleis, maar is er ook een hoog risico aan verbonden. Uit een interview met Probst blijkt ook dat
ze niet zomaar een urn mogen breken, maar dit in volgorde moeten doen.(waarschijnlijk om te voorkomen dat 2 of 3 personen
alles zomaar krijgen)
De cast vind ik niet slecht, maar ik was verbaasd over het slechte spel van een aantal spelers (Gonzalez, Jacob) (duh) maar Chris en Domenick vond ik ook niet al te goed spelen.
Ik keek eigenlijk wel uit naar Jacob. Hij is een blogger op een survivorsite die ik af en toe bezoek, maar jezus christus. Hij maakte fout na fout na fout (hoewel hij een paar zaken liet zien die wel toonde dat hij het spel snapte.
Maar
a) veel te snel naar een idol zoeken (eerst vragen of er dol is, en dan letterlijk zeggen 'ik ga verkennen'
b) dan het goed spelen om naar ghost island te gaan, maar dan nog eens zeggen dat dat zo bedoeld was waar iedereen bijstaat
c) een fake-idol maken is wel een slim plan, maar dat tonen aan iedereen niet.
d)veel te snel je fakeidol bekend maken waardoor dit 0,0 waarde heeft.
is gewoon erg slecht gespeeld. (Hoewel ik wel benieuwd ben naar de gezichten van zijn tribe als ze weten dat ze sokkenrijst gegeten hebben.
Mijn favorieten voorlopig zijn: Stephanie, Donathan en Wendell