Een geslaagde eerste aflevering. Iedereen krijg een confessional en je leerde van bijna iedereen wel iets persoonlijk.
De editing van het vinden van de idol vond ik echt leuk, iedereen die zoekt en plots iemand die gewoon zegt: ik heb hem al.
De openingsproef vond ik perfect in thema passen.Beide kampen kregen een voordeel en de Davids hebben het beter uitgespeeld.
Het feit dat er weinig tactiek besproken werd, kon ook liggen aan het feit dat er geen TC was. Er moest dus geen gekonkel in beeld komen, of tonen waarom iemand eruit moest.
Goliath is gewoon echt verschrikkelijk, op Nathalie na. Van David vind ik iedereen wel leuk. Het was gewoon triest hoe Goliath reageerde toen David de boot op kwam en ze bleven maar lachen.
Ik vind het meer een montagetruc. Ze willen benadrukken dat de Davids de 'underdogs' zijn en de Goliaths 'zich superieur voelen'. (Zie het gesprek met Alison van wie haar leven direct werd vergeleken met Pat die alleen maar armoede kende als kind). Je ziet ze ook niet lachen in hetzelfde beeld met de Davids.
Ik vind Natalie net iemand die me tegenviel deze aflevering. Mogelijk verandert dat beeld maar ik vond haar 1 van de minder leuke Goliaths
Op basis van deze aflevering zijn mijn favorieten:
Christian (geweldig hoe hij op 10 seconden de puzzel afmaakte om dan droog te zeggen: goed zo toch?. Zijn biecht daarna over dat hij het nog veel sneller kon en de montage hiervan vond ik hilarisch)
Gabby (Nu lijkt ze me een socialere versie van Hanna (die ik echt leuk vond in S33)
John (de worstelaar die zichzelf wilt zijn op het eiland)
Jessica (sociaal person die veel meemaakte in haar leven en daar kracht uithaald)
Mike (lijkt me een nieuwe David Wright)
Kara (lijkt me iemand die veel doet om ver te raken)