De eerste keer dat ik AU survivor kijk, en het is het helemaal waard.
24 personen is wel heel veel voor 1 cast. Ik heb nog altijd moeite met de grote gespierde kerels uit elkaar te houden.
Veel mensen hebben nog weinig aandacht gehad, maar dat zal nog wel komen denk ik.
Maar het verveelde mij nog geen seconde. Persoonlijk vind ik het zeer tof dat er 2 proeven per afleverig zijn. Dat zie je bij US survivor amper
(maar die hun afleveringen zijn ook 30 min korter)
De eerste 2 weggestemden hebben het aan zichzelf te danken. Matt heeft de zwaarste inzinking gehad die ik ooit gezien heb. Zo paranoia terwijl hij helemaal veilig was,
en hierdoor werd Steve (de Australische Cao Boi) gered. Aangezien de sfeer in aflevering 2 bij the contenders er goed inzat, denk ik dat ze de goede keuze hebben gemaakt.
Russel heeft het helemaal aan zichzelf te danken. Superarrogant, weer een alliance maken met de knappe vrouw, weer idols zoeken (en vinden).
Kortom Russel is na 4 pogingen nog altijd Russel 1.0.
Op reddit vertelde Samuel dat Russel dag 1 geen vinger uitgestoken heeft bij het bouwen van een kamp. Hij zocht geen contacten (na 5 dagen kende hij nog niet eens alle namen van zijn kampgenoten) en deed geen moeite om te integreren in de groep.(terwijl niemand hem kende uit zijn kamp, en niemand wist hoe hij in elkaar zat)
Aflevering 2 was nog erger: nog arroganter, steeds weer 'ik ben de beste ooit', zijn idol showen aan iedereen en bovenal dragen rond zijn nek bij TC. Gelukkig deden de
Aussies niet mee met zijn parade. Ik vind het geweldig dat Russel zo bezig was met chaos te creëren dat de stemmen zo verdeeld warrden dat hij zichzelf eruit gespeeld heeft. '3 verschillende namen zeggen heeft nooit een goed effect). Toen hij eruit gestemd werd zei hij dat de idol niet spelen nog altijd het beste plan was, alleen heeft het niet gewerkt (tuurlijk, het beste plan werkt niet altijd...)
Kortom, als er nu nog mensen zijn die vinden dat Russel de beste speler is die nog niet gewonnen heeft moet die de eerste 2 afleveringen van AU Survivor kijken. (een kamp dat Russel niet kende heeft hem door na 5 dagen, dat doet mij toch nadenken wat HvV was geweest als zij Samoa gezien zouden hebben).
Maar genoeg over Russel. Er zijn nog 22 kandidaten over en de 2 irritanste personen zijn er al uit.
Ik duim dat Moana (haar verbale smackdown tegen Russel was geweldig), Shane (ze is 61, maar vloerde 2x in een fysieke opdracht vrouwen die bijna 35 jaar jonger zijn), Samuel (onze astrofysicus), Damien (zoveel respect voor deze oorlogsveteraan, meedoen met 2 beenprotheses), Monica (miss Australia, maar zeker geen typische miss), Fenella (niet veel in beeld geweest, maar speelt perfect UTR) en Steve (Chinese military tactics) het goed gaan doen. (De rest heb ik nog wat moeite mee om uit elkaar te houden, maar dat komt nog wel).
en lol: profesioneel pokerspeelster Jackie die liegt over haar beroep en zegt dat ze kampioen is in het oplossen van rubiks kubussen, en zelfs een ketting draagt van zo'n kubus. (nu te hopen dat er geen puzzel aankomt met dat principe want anders valt ze door de mand)