Michele probeerde Sarah wel over te halen om hem weg te spelen tho
Sowieso, Michele in deze aflevering wat een queen!
Dat is waar dat ze dat wou, ze is wel de enige.
Ik vind Michele zeker geen slechte speler (ze heeft als enige het plan om Tony/Sarah weg te spelen en bovenal op 2 seizoen is er niemand die ook maar 1 slecht woord van haar zei wat vrij uniek is) maar dit seizoen heeft ze weinig/geen invloed op het spel. Ze heeft dit seizoen maar 5 juist gestemd op 12 TC. Gesteld dat ze de volgende 2 TC wel goed stemt, heeft ze 50% van de tijd juist gestemd, wat het laagste is van een winnaar ooit.(Geen enkele keer was daar een splitvote bij, het enige discutabele is de keer dat ze Wendell stemde om de firetokens van Parvati te krijgen, alle andere keren was ze telkens geblindside of echt in de minderheid)
(Bob had 5/9 of 55% en is het laagste ooit voor een winnaar)
Wie zou voor mij de ideale winaar zijn?
1) Tony, één winnaar met een supergroot doelwit op zijn rug, maar hij toonde geleerd te hebben van gamechangers. Hij heeft 2 sterke tegenspelers zelf weggewerkt, door goed sociaal spel kreeg hij firetokens die hem redde bij de F9. Won 3x immuniteit en wanneer hij dat niet had, stemt niemand op hem terwijl iedereen weet dat die een idol heeft. Moest hij de eerste IC winnen in de finale zit hij sowieso bij de F4. Dus sterk tactisch (elke stemming in de meerderheid), sterk sociaal gekruid met meerdere IC zeges, Tony zien winnen zou hem één van de beste spelers ooit maken in mijn ogen.
2) Sarah, ze toont zich een enorm sterke speler en voorlopig heb ik nog maar 1x haar slecht zien spelen (Cagyanmerge). Bij de pregameinterviews wouden bijna alle vrouwen Sarah eruit als eerste en tot nu toe heeft ze maar 1 tegenstem en dat was Rob. Ze speelt totaal anders (meer echt sociaal en minder cutthroat). Ik zou een nieuwe Sarah-winst zien zitten maar om te kunnen winnen zou ze de nummer 1 moeten wegspelen.
3) Denise, meerdere keren immuniteit, van de top van een tribe naar de bodem, om je weer terug te knokken vind ik zeer knap. Sandra wegstemmen was één van de brutaalste zaken die ik ooit zag in dit spel maar om te winnen moet ze mijn 1 en 2 ook wegstemmen denk ik. Dan heeft ze een zeer mooie resumé.
4) Michele, het zou weer knap sociaal spel zijn maar als je maar 50% van de tijd juist stemt en niemand doet de moeite om je op tijd het plan te zeggen, doe je iets mis.
5) de EOE-terugkomer (ongeacht wie het is). Die heeft al gefaald in wat het belangrijkste is in dit spel nl. niet weggestemd worden. Chris won wel, maar Chris speelde zeer goed bij zijn terugkomst en de andere finalisten waren zwakjes. Dit seizoen een EOE'er zien winnen zou ik met de 4 bovenstaande spelers echt bizar en flauw vinden voor een winnaarsseizoen (en er zijn meer favoriete winnaars van mij op EOE dan nog in het spel)
6) Ben, omdat ik echt geen pad zie dat die kan winnen. Geen enkele strategische beslissing en een zwak sociaal spel. Ik vond Ben premerge nog wel leuk, nu is hij voor mij echt een bwakarakter.