Hallo, ik heb dit topic geopend zodat we samen kunnen kijken naar een theorie dat te maken heeft met de test. Misschien niet direct nu, maar wel over een paar weken, omdat ik denk dat je er makkelijk hints in kunt verstoppen (al was dit vorig jaar ook het geval, maar toch). Dit 'overzichtje' (misschien juist heel onoverzichtelijk) heb ik gemaakt:
1) Liesbeth: Vraag 12 ‘Heeft de mol de vrijstellingen gevonden tijdens het eerste deel van de gletsjeropdracht? Antwoord: Ja (Ze doet handen voor haar ogen, blindhint?)
Zegt: De executie lijkt mij heel zwaar. Degene die nu weg gaat, die heeft gewoon pech, want er is nog heel weinig te weten over elkaar. Dus met enorme studie kom je echt niet verder. Dus het is een soort gok. Ja, en Frits heeft mazzel, die is niet bij de test, die hoeft hij niet te maken, de executie telt niet voor hem. Well done Frits, gefeliciteerd.
2)William: geen vraag.
Zegt: Een gevaarlijke vraag, ‘Wie is de mol’, want ik denk namelijk dat ik het weet. Maar ja, aflevering 1, ga ik vol op een iemand, ik denk eigenlijk dat ik dat ga doen. Omdat ik het weet.
3) Anne-Marie:Vraag 8 ‘Stond er een deel van de Dakota op de panoramafoto van de Mol? Antwoord: Nee.
Zegt: William is de meest opvallende mol, omdat hij heel fanatiek is, en van de vrouwen, vind ik Hadewych Minis, toch onze mysterieuze vrouw.
4) Hadewych: geen vraag
Zegt: Ah ik ben echt zenuwachtig voor die test, pff, ik zit de hele tijd in mijn Molboek je te kijken maar daardoor onthoud ik ook heel weinig, omdat ik alleen maar denk, dit moet ik onthouden, o ik lees dit dus ik moet het onthouden, o ik moet alles onthouden, waardoor ik dus niets onthoud.
5) -Maarten: Vraag 1 ‘De mol is een…’ Antwoord: Vrouw.
Zegt: Ik ga middelen, ik ga altijd voor de grootste groep kiezen, als de vraag is ‘is de mol een man of een vrouw’, dan is de beredenatie ‘ik ben een man, dus dan zijn er nog 4 kandidaten over voor de mannelijke mol en nog 5 kandidaten over voor de vrouwelijke mol, dus de kans dat het vanuit mijn oogpunt de mol een vrouwelijke kandidaat is, is groter. Dus ik kies voor de vrouw. Ik ga altijd voor de grootste groep.
6) Marit: geen vraag.
Zegt: Iedereen heeft het maar over spreiden ‘Ja je moet spreiden. Maar dan denk ik, spreiden spreiden, hoe moet dat eigenlijk? Ja dat klinkt misschien heel dom, maar als je nagaat, je moet wel goed onthouden dan wie waar stond en hoeveel vragen je dan hebt beantwoord op die of op die.
7) Dio: geen vraag.
Zegt: Op dit moment verdenk ik Marit en Tim. Marit door die idiote actie gewoon van haar van vandaag. (Flashback) ’T is gewoon gevoel dat zegt van ‘weet je…’
8 ) Marion: Vraag 13. ‘Werd de Mol een vrijstelling voor aflevering 3 gegund?’ Antwoord: Nee.
Zegt: Ik heb besloten dat ik ga inzetten op Tim, Liesbeth en toch ook Frits. Maar waarschijnlijk zal ik zoveel fouten maken in die test, omdat ik zoveel vragen waarschijnlijk niet goed heb onthouden, is dat er een soort natuurlijke spreiding ontstaat.
9) Tim: geen vraag.
Zegt: Ik weet nog steeds niet hoe ik Frits kan helemaal vertrouwen, hij zegt van wel, hij heeft natuurlijk afgesproken mij te helpen met de eerste test en hij zegt heel de tijd ‘je hoeft niet op mij te gaan echt niet, awaawaa, trust no one.’
Ik hoop dat we er over een paar weken wat mee kunnen!
Je kunt hier natuurlijk ook andere dingen kwijt over de test. Ik weet niet of de hint al ergens genoemd was, maar Liesbeth slaat haar hand voor haar ogen als ze de vraag heeft beantwoord... Hoort wel tot de categorie cliché (Patrick deed dit ook al), maar ik meldde het toch even.