Poll

De RN F1 Manager 2024 doe je mee?

Ja natuurlijk!
7 (58.3%)
Ik twijfel...
2 (16.7%)
Nee
3 (25%)

Totaal aantal stemmen: 12

Auteur Topic: Realitynet F1 Manager 2024  (gelezen 3838 keer)

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet F1 Manager 2024
« Reactie #80 Gepost op: 15-12-2024, 18:47:44 »
Nog even wat grappige statistieken:

- 12 van de 13 deelnemers hadden Max Verstappen voorspeld als wereldkampioen (Daisy..  ::hug:: )
- Niemand voorzag de constructeurstitel van McLaren
- Slechts 3 van de 10 deelnemers voorzagen de winst van Leclerc in zijn Monaco
- 10 van de 13 deelnemers hadden goed voorspeld dat Max koning van de sprintrace zou worden
- Slechts 1 deelnemer (Michael90  ::bravo::  ) had correct voorspeld dat Albon de  meeste DNF's zou pakken (in totaal 6 keer)
- Wat echt niemand zag aankomen: Lewis naar Ferrari en ook nog eens als eerste aangekondigd
- 11 van de 13 deelnemers hadden correct voorspeld dat Red Bull DHL fastest pit stop award zou winnen
- Niemand had verwacht dat Perez met 4.861.000 dollar de meeste schades zou rijden in 2024. (Albon, Colapinto en Sargeant haalden samen meer dan 10 miljoen aan schade  ::rofl:: )
- De snelste pitstop duurde 1.9 seconden en werd neergezet door zowel Max als Lando. Ikzelf had Lando, 5 anderen hadden Max voorspeld.
- Slechts 2 deelnemers (Sem en LDH) haalden punten omdat ze voorzagen dat Zhou het vaakste zou falen in Q1.In totaal in 20 van de 24 kwalificaties voor de hoofdraces.
- Niemand voorzag dat Max maar 9 races zou winnen dit seizoen.
- 7 deelnemers hadden juist voorspeld dat de rechten bij Viaplay zouden blijven.
- De quali duels daar hadden we allemaal goed gezien dat Alonso, Stroll zou outqualifien. Dat geldt ook voor de duels: Lando - Piastri, Albon - Sargeant en Max - Perez
- Diezelfde quali duels liepen sommige spelers net de bonus mis: Zhou ipv Bottas kiezen nekte mij, Daisy werd genekt door de keuze voor Lewis ipv Russell en haar grote concurrent Mitch werd genekt doordat hij Ricciardo boven Yuki verkoos.
- Mitch en Vic voorspelden de helft van het eindklassement goed met 5 van de 10 rijders in de top 10 op de juiste plek te zetten.

En dan wat was de beste combi van rijders
Top 4:
- Max Verstappen: 437 punten
- Lando Norris: 374 punten
- Charles Leclerc: 356 punten

Middengroep
- Fernando Alonso: 70 punten
- Pierre  Gasly: 42 punten

Bottom 2
- Niko Hulkenberg: 41 punten

Totaal goed voor 1320 punten.

Dank voor het meedoen allemaal, ik ga me even beramen of ik door wil, zo ja wat de opzet wordt dus wie weet tot volgend seizoen  ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 15-12-2024, 18:53:29 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline MitchK

• Forumlid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #81 Gepost op: 16-12-2024, 13:56:56 »
Het is ongelooflijk spannend geweest, 2 koplopers die flink om de winst streden. De 3e plaats die open lag en alles daar tussen. Wie o wie is de winnaar van de tweede editie van de RN F1 manager in het jaar 2024?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Woooooooooooooooooow ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Dank voor de leuke organisatie weer! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline MitchK

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 16-12-2024, 14:00:17 »
Leuke feitjes ook! ::bravo::

Ik hoop dus dat het volgend jaar weer zal plaatsvinden. Misschien door middel van een ander format, maar daar hebben we het al kort over gehad

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 16-12-2024, 14:59:10 »
Leuke feitjes ook! ::bravo::

Ik hoop dus dat het volgend jaar weer zal plaatsvinden. Misschien door middel van een ander format, maar daar hebben we het al kort over gehad
Inderdaad, ik heb wel wat ideeën en neig er toch naar om iets te gaan doen met budgetten (zoals de tourpoule) en wisselingen op basis van een budget wanneer je maar wilt. Ik moet het format alleen goed overdenken. Als er mensen zijn die input hebben, alles is welkom.

Hoe ik het nu voor me zie:
- Keuze uit X rijders op basis van budget waardoor je echt scherpe keuzes moet maken en de diversiteit van teams wordt gestimuleerd. Ik denk dat voor 2025 ook een goed jaar is het format iets om te gooien aangezien het coureursveld ook door elkaar geschud is.
- Wisselen wanneer je wilt. Als je denkt dat een rijder niet goed past in je strategie, mag je die wisselen. Daarvoor gebruik je een X budget van je wisselbudget.
- Iets minder voorspellingsvragen, maar nog wel dusdanig aantal, dat ze doorslaggevend kunnen zijn.

Ik ben ook benieuwd naar jullie visie.
« Laatst bewerkt op: 16-12-2024, 15:13:34 door MollenvangR »

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #84 Gepost op: 17-12-2024, 00:14:09 »
 ::bravo:: Gefeliciteerd MitchK!  ::bravo::

Ben allang blij dat mijn kwartiertje een team inelkaar flansen de 9e plek heeft opgeleverd. Ik had, naast Norris en Max volledig op Lewis Hamilton gegokt en daarmee een beetje ook op het falen van Ferrari dat het dus uiteindelijk wel goed deed. Maar goed, begin dit seizoen stond ik nog hopeloos onderaan en had Mercedes ineens een behoorlijke opleving waarmee Hamilton toch aardig wat punten scoorde. Dat zette zich niet echt door, maar zoals ik zei heeft het me wel aardig gered nog.

MV super bedankt voor de organisatie!  ::bravo:: ::bravo::

Een eventuele volgend seizoen meedoen is nog onzeker. Wegens wielerpoules denk ik dat ik aan F1 sowieso niet al te veel tijd besteed.

We zien wel, maar dit seizoen was heel spannend hier!  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 18-12-2024, 22:44:54 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #85 Gepost op: 17-12-2024, 21:04:26 »
Gefeliciteerd MitchK en bedankt voor de organisatie MV ::bravo::

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 23-01-2025, 16:28:20 »
Goed, het seizoen 2025 belooft natuurlijk door alle wisselingen van teams en ook nog eens het laatste jaar van deze generatie auto's een bijzondere te worden. We hebben het in 2024 al gezien, niks is zeker en alles ligt dicht bij elkaar. In 2026 zullen die kaarten nog meer geschud worden, dus ik ben voornemens om de komende 2 jaar (of in ieder geval in 2025) dit spel toch nog een kans te geven, maar wel in een gewijzigde opzet. Wat heb ik nu in gedachten:

1. Voorspelvragen
Deze blijven bestaan, het zijn er rond de 10, maar net wat anders van aard weer.

2.1 Teamselectie
Dit heb ik gebaseerd op het principe van de wielerpooltjes. Met een X budget kiezen uit: 2 kopmannen, 3 beschermde rijders en 2 helpers. Met een budget van 150 miljoen gaan jullie de selectie samenstellen en ik heb de kosten dusdanig scherp gemaakt, dat je ook echt keuzes moet gaan maken en niet zomaar even een allstar team neer kunt zetten. Hieronder hoe ik nu de indeling heb gemaakt qua kosten/categorie voor elke rijder: 

Max Verstappen   40   Kopman
Lando Norris   35   Kopman
Charles Leclerc   35   Kopman
Lewis Hamilton   30   Kopman
George Russell   27   Kopman

---------------------------------------------------------------------
Oscar Piastri   25   Beschermde rijder
Liam Lawson   23   Beschermde rijder
Kimi Antonelli   23   Beschermde rijder
Fernando Alonso   21   Beschermde rijder
Pierre Gasly   21   Beschermde rijder
Carlos Sainz Jr.   21   Beschermde rijder
Esteban Ocon   18   Beschermde rijder
Yuki Tsunoda   16   Beschermde rijder
Nico Hülkenberg   14   Beschermde rijder

------------------------------------------------------------
Alexander Albon   10   Helper
Oliver Bearman   9   Helper
Lance Stroll   6   Helper
isack hadjar   5   Helper
Jack Doohan   4   Helper
Gabriel Bortoleto 3   Helper

2.2 wisselbudget
In plaats van alleen in de zomerstop wisselen, mag je nu vanaf de 6e race (op een kwart van het seizoen) door het seizoen heen (tot het begin van een race) een wissel indienen bij mij. Daartoe krijg je een wisselbudget van X miljoen. Wisselen kan tot je budget op is. Dit om ook meer dynamiek te geven in de stand en DRS treintjes te voorkomen. Het wisselen is GEEN verplichting, ik zal wel na elke race even erbij zetten dat het kan als een reminder. Verder heb je er in principe geen omkijken naar.

3. Kwalificaties meetellen
Omdat een f1 seizoen meer is dan alleen de races zelf en om de keuze van je rijders ook belangrijk te maken, wil ik ook de resultaten voor de kwalificatie van sprint en reguliere races mee laten tellen in de puntentelling. De ene week kan een rijder falen en de ander week weer op pole staan.

Ik ben vooral benieuwd wat jullie van de vernieuwingen vinden en of er animo is voor nog een jaar. Alle feedback is welkom.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2025, 16:30:25 door MollenvangR »

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #87 Gepost op: 23-01-2025, 16:40:04 »
Ik zou zeker weer meedoen!

Paar vragen en suggesties:

- Met wisselen kun je niet boven de 150 miljoen komen qua budget neem ik aan?

- Misschien iets van een joker toevoegen voor dubbele punten in een race. Dat zorgt er ook voor dat scores uiteen gaan lopen.

- Komen de voorspelvragen ook weer terug?

You'll never walk alone

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 23-01-2025, 16:46:36 »
Ik zou zeker weer meedoen!

Paar vragen en suggesties:

- Met wisselen kun je niet boven de 150 miljoen komen qua budget neem ik aan?

- Misschien iets van een joker toevoegen voor dubbele punten in een race. Dat zorgt er ook voor dat scores uiteen gaan lopen.

- Komen de voorspelvragen ook weer terug?
1. Oeh goede, nee dat is niet de bedoeling. Sowieso moet ik nog even kijken hoe ik dat exact vorm wil geven.
2. Ah leuk idee ja, misschien die in helper of beschermde groep doen?
3. Ja zeker, zie puntje 1, ik heb de conceptvragen ook al klaar staan trouwens:

1. Wereldkampioen 25 punten

2. Constructeurstitel 15 punten

3. Hoeveel punten halen alle 6 de rookies in totaal samen op in hun eerste volledige F1 seizoen?
(je hebt een marge van 20 punten naar boven en beneden) Het gaat dus om Doohan, Hadjar,
Bearman, Bortoleto, Antonelli en Lawson) 15 punten"

4. Noem 1 rijder die Cadillac gedurende dit seizoen zal aankondigen voor het seizoen 2026 - 10 punten

5. Hoeveel verschillende racewinnaars krijgen we dit seizoen? 10 punten

6. Welke rookie eindigt het vaakst hoger dan zijn eigen teamgenoot in de kwalificatie 7 punten

7. Ferrari ligt onder een vergrootglas aangezien zij met 2 (potentiële) wereldkampioenen op de grid staan, daarom 3 vragen over deze onderlinge strijd
7.1 Wie wint het onderlinge kwalificatieduel (gelijkspel mag ook, levert 25 punten op) 5 punten
7.2 Wie eindigt hoger in het wereldkampioenschap? 5 punten
7.3 Wie haalt de meeste podiumplekken in gewone én sprintraces opgeteld? 5 punten

8. De GP van Zandvoort werd vorig jaar gewonnen door Lando Norris, daarmee werd de hegemonie
van Max Verstappen doorbroken. Wie wint de Grand Prix van Zandvoort 2025? 10 punten"

9. Voorspel de bottom 3 van het huidige rijdersveld (eventuele reserverijders, invallers etc. tellen niet mee. Bij de beoordeling van je voorspelling kijken we naar de plekken van de 20 rijders  op de grid bij de start) per goede rijder 3 punten, per goede plek ook 3 punten

10. Voorspel de top 3 van het schadeklassement (per goede rijder 5 punten, per goede plek ook 5 punten)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #89 Gepost op: 23-01-2025, 17:06:20 »
Ik doe ook zeker weer mee.  ::jaja::
Ik zal dit jaar weer een normale teamnaam kiezen ;)

Als je meer dynamiek creëert door meer wisselmomenten, een joker (goed idee van Nieky) en de sprint races erbij, dan weet ik niet of je er ook nog 10 bonus vragen bij moet doen. Die vragen waren er vooral nu om het verschil tussen de teams te creëren, dat is niet echt meer nodig. Je zou kunnen overwegen om er 5 te doen.

Rijders indeling vind ik goed, weet niet of ik het met alle quoteringen eens ben, vooral bij de laatste groep. Ik snap bijv niet waarom Doohan minder waarde heeft dan Hadjar. Alpine is boven RB geëindigd afgelopen jaar. En Doohan heeft zelfs meer F1 ervaring (1 race, maar toch).

Offline MitchK

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 24-01-2025, 15:08:18 »
Ik zal uiteraard mijn titel gaan verdedigen! ::bravo::

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 27-01-2025, 22:10:00 »
Dank voor de input allemaal, ik ga nog even verder schaven. Mocht je iets te binnen schieten, plaats het vooral hier of dm me!