Opdracht 7:
SurvivorEen bordspel gebaseerd op Survivor:
Opdracht 8:
Vragenronde's Morgens kregen ze een heel verhaal te horen over de geschiedenis van de plaats waar ze verbleven. Er moest daar ook gesorteerd worden, dus dat werd ook in geuren en kleuren en erg langdradig uitgelegd. Iedereen vond het saai en lette niet op.
Maar 's avonds worden er vragen gesteld met multiple choice antwoorden. Degen die de meeste juist heeft, wint.
Dit was een individuele opdracht. Er waren al 2 afvallers. Die moesten ook meedoen met de vragen, want bij een gelijkspel moesten ze raden hoeveel vragen de afvallers in totaal goed hadden. Wie er het dichtst bij zat, won.
Opdracht 9:
OriëntatieOp een plattegrond zijn 5 punten aangeduid. Op die vijf punten hangen zes gekleurde kaartjes met een letter. Iedere speler wordt een kleur toegekend. Ze moeten de kaatjes van hun eigen kleur gaan halen op die vijf punten. Maar de kaart blijft in het huisje liggen! Ze moeten dus vantevoren goed uitdenken hoe ze moeten lopen, of tussendoor terugkomen om te kijken waar ze heen moeten gaan.
Als iemand alle vijf de kaartjes van zij kleur heeft, moet ie terug naar het huisje lopen en er een woord vormen met de letters.
Extra leuk: we hadden op één van de plaatsen waar de kaartjes hingen, een extra stem gehangen en daar vantevoren ook melding van gemaakt tegen de kandidaten. Iemand liep rechtstreeks naar die plaats, was aan het zoeken waar de kaartjes hingen en zag toen dat van de andere kant ook iemand aan kwam lopen. Toen zag ie de kaartjes, liep erheen, nam zijn kaartje mee en liep weer weg. Hij had de extra stem voor z'n neus, mag had het niet opgemerkt!!
Was heel erg leuk. Die andere persoon kwam er toen aan en die nam toen de extra stem meteen mee.
Opdracht 10:
Geuren radenWij hebben een geurendoos, die eigenlijk bestemd is voor wijndegustatie. Er zitten allerlei geuren in, banaan, aardbei, perzik, tabak, tot zelfs kattenpis!
We selecteerden 10 geuren (waaronder die kattenpis natuurlijk ook) en degene die de meeste juist had, was winnaar. Bij gelijkspel moesten ze elk een geur ruiken. De eerste die het goed had, werd dan winnaar. Of als niemand het goed had, gingen we door met een andere geur, tot er een winnaar was.
Opdracht 11:
Flesje vullenKinderspelletje. In een bak met water moeten ze met de mond water opzuigen en in hun mond houden. Vervolgens naar de andere kant lopen waar hun fles staat en het water in de fles spuwen. En zo steeds heen en weer tot de fles vol is. Erg vermoeiend als je een grote colafles gebruikt! Bovendien stond de bak water op een heuveltje en de flessen op een ander heuveltje. Het werd een uitputtingsslag, vooral omdat het moeilijk ademen is met je mond vol water. Degene die eerst zijn fles vol had, won.
Opdracht 12:
EvenwichtsbalkTja, het was een spel gebaseerd op ER, dus de evenwichtsbalk moest erbij. Ze waren nog met drie. Er lagen voldoende omgevallen bomen in het bos. Daar moesten zij op staan. Maar aangezien we geen tijd hadden om 5 uur te wachten tot iemand zou vallen, lieten we de afvallers wraak nemen. Zij mochten met een bal op hen gooien. Ze konden dus kiezen wie ze er af wilden gooien.
De winnaar werd 1e finalist.
Opdracht 13:
PuzzelloopDe laatste 2. De winnaar van deze opdracht werd de 2e finalist. Ze moesten eerst zo'n 300 meter lopen naar een plaats waar ik zat met een boggle spel waar een 16 letterig woord in verstopt zat:
SHOR
COST
EEEE
RGVN
Als ze het gevonden hadden, moesten ze het opschrijven en laten zien (omdat, als ze het moesten zeggen, de andere het kon horen natuurlijk). Als het correct was, kregen ze een enveloppe met puzzelstukjes in. Die mochten ze pas openen als ze weer 300 meter teruggelopen waren naar het huisje. Dan mochten ze beginnen te puzzelen en wie het eerst de puzzel compleet had, werd 2e finalist.
Voilà, hopelijk ben je er iets mee
Foto's van het weekend:
http://spechtspeditie.fotopic.net/ (maar fotopic werkt momenteel blijkbaar niet :/ )