Auteur Topic: [Theorie] Bekender = Eerder mol?  (gelezen 8344 keer)

Offline Tessiejj..

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Bekender = Eerder mol?
« Reactie #20 Gepost op: 13-03-2006, 17:41:54 »
bekend:Mary-Lou, Milouska, Geert, Peggy, Roderick
beetje bekend: Toine, Liz, Chris, Frédérique
onbekend: Richard
......

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #21 Gepost op: 13-03-2006, 18:22:05 »
Bij mij (en ik maak vrij veel onderscheid)  ;):
bekend van naam: alleen Toine van Peperstraten   :D
bekend van gezicht (hé, is die niet van...): Milouska Meulens, Geert Hoes  :)
vlaag van herkenning (maar ik zou niet weten waarvan) bij zien gezicht: Frédérique Huydts, Roderick Veelo  :-\\
volkomen onbekend: Chris Tates, Liz Snoijink, Mary-Lou van Steenis, Peggy Vrijens, Richard Groenendijk  ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Mariell

• Forumlid
  • agja
« Reactie #22 Gepost op: 13-03-2006, 18:29:25 »
Deze theorie is idd mogelijk. Mol van vorig seizoen, Yvon, was ook bekend in Belgie geloof ik. Met het programma "Groot licht". Dan kan het dus zijn dat de mol ook in het buitenland bekend zou zijn. Dan kom ik uit op chris tates, dis ook in Ocean's 12 heeft gespeelt.
Ik zou op deze theorie tog niet mijn mol baseren, maar alles is mogelijk

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #23 Gepost op: 13-03-2006, 18:31:49 »
Over de theorie:
Ik denk dat bekendere mensen inderdaad meer kans hebben om de mol te zijn, maar meer nog dan dat... Ik denk dat ook ze gewoon meer kans hebben om erin te blijven!
Ik vond het vorig jaar nogal verdacht dat uiteindelijk, in mijn ogen, de meest ideale finalesamenstelling ontstond. De enige echt bekende (voor mij) die er toen eerder uit lag was Gijs Staverman, maar wel pas nadat hij eerst al een keer gematst was.
Ik denk dat ze met dat computertje het spel heel behhorlijk kunnen manipuleren...  :(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline puk

• Forumlid
  • aangenaam! puk purk
« Reactie #24 Gepost op: 13-03-2006, 20:00:15 »
Ik denk dat deze theorie niet opgaat. Aan de reacties hier te zien, verschilt de bekendheid nogal. De een kent Frédérique heel goed en de ander niet en zo gaat het bij elke kandidaat wel. Ik denk niet dat we hier een aanwijzing in kunnen zien  :-\\, maar ja het is natuurlijk wel leuk!
het leven is als een neus: je moet eruit halen wat erin zit

Offline drien

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 13-03-2006, 20:14:55 »
Volgens mij gaat het niet alleen om bekendheid maar zit er ook gelaagdheid in de bekendheid, zo is Frederique heel ziek geweest en komt ze enorm krachtig over,

Liz lijkt een hele chique bekende fimster dame dus we willen haar zien ploeteren straks..
zien jullie gelaadheden in andere kandidaten??

De mol zal een zekere gelaagdheid in zijn bekendheid hebben...

Offline Ca

• Forumlid
  • Je was een geweldig mens...
« Reactie #26 Gepost op: 13-03-2006, 20:17:18 »
Ik denk niet dat je op basis van deze theorie de mol kunt ontmaskeren. Misschien speelt het wel een beetje mee (kijkcijfers). Maar ik denk dat het publiek dat naar widm kijkt heel divers is, en dat ze ook niet echt kijken naar de leeftijd van de mol. Iedereen heeft natuurlijk ook een eigen referentiekader (goh, nooit gedacht dat ik dat woord nog eens zou gebruiken  ::tandpastasmiley::). De één kent Frédérique wel, en Richard niet of andersom. Bovendien is niet iedereen geschikt om de mol te spelen, en wil ook niet iedereen dat. Zoals Yvon vorig jaar in aflevring 8 zei toen ze 3 vragen mochten stellen; 'ik zou nooit de verantwoordelijkheid van zo'n grote productie op me willen hebben'. (Zoiets) Nu was dit natuurlijk wel gelogen  ;) ;D, maar toch.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #27 Gepost op: 13-03-2006, 21:02:18 »
Deze theorie is simpel en heeft zeker wel een reden van bestaan.
Ik geloof er ook wel in dat de Mol vrij bekend moet zijn.
Maar bekend is voor Nederlanders misschien niet hetzelfde als voor Vlamingen, daarom als intermezzo "the points from the Flemish jury":
  • Zeer bekend: Toine
  • Bekend: Peggy, Geert en Liz
  • Onbekend: de rest
Uiteraard ga ik er wel vanuit dat de WIDM makers geen rekening houden met de graad van bekendheid van BN's in Vlaanderen.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline mirtjee

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 13-03-2006, 23:19:45 »
Bekend: Toine, Mary-lou, Geert, Milouska, Richard, Peggy, Roderick en Liz
Onbekend: Chris en Frederique
 ???  :o
Oh oh mijn excuses... tuurlijk ken ik Frederique wel  ::schaam::  :-[ ...blijft alleen chris over die ik niet ken(de)  ::trots::
I'm a real big goblin..

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 13-03-2006, 23:52:54 »
Deze theorie is simpel en heeft zeker wel een reden van bestaan.
Ik geloof er ook wel in dat de Mol vrij bekend moet zijn.
Maar bekend is voor Nederlanders misschien niet hetzelfde als voor Vlamingen, daarom als intermezzo "the points from the Flemish jury":
  • Zeer bekend: Toine
  • Bekend: Peggy, Geert en Liz
  • Onbekend: de rest
Uiteraard ga ik er wel vanuit dat de WIDM makers geen rekening houden met de graad van bekendheid van BN's in Vlaanderen.

Ik ben het met Gotcha eens. Wat de een markeert als bekend benoemt de ander als "onbekend" Dus tja, er zal ergens wel een motief van achter schuilen in deze theorie maar voor als nog geloof ik deze theorie allerminst.

Echt bekend voor mij: Toine
Bekend van... ohaja, die was daar van!: Roderick (ik kijk zo nu en dan RTL Z) & Milouska (haar gezicht heb ik zovaak gezien bij het jeugdjournaal)
Nergens bekend van: de rest  :-[
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #30 Gepost op: 14-03-2006, 00:00:10 »
Ik denk dat Toine dan de meest bekende is. Sport trekt immers nog altijd de meeste kijkers. Maar Toine is niet de mol.
Ik denk eerder dat de mol wordt gekozen op potentiële molkwaliteiten.
The British are not impressed.

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 14-03-2006, 01:54:33 »

En dan nu ook nog effetjes ..."the points from the walloon jury ;)":

Zeer onbekend: iedereen   ::rofl::

Maar goed, ben van Nederlandse komaf, "kende" Toine en Liz wel al.

Zelf denk ik er wel rekening wordt gehouden met de bekendheid van de kandidaten, maar niet dat dit per definitie een rol speelt bij het kiezen van een mol. Kan me voorstellen dat er enkele 'bekendere' kandidaten worden gekozen, zodat het programma in eerste instantie meer kijkers aantrekt, 'op gang wordt gebracht' of zoiets. Zo vermoed ik ook dat er deze keer bewust weer voor een cabaretier is gekozen, omdat MM vorig jaar wel populair was met zijn opmerkingen, grapjes enzo.
Maar denk dat de mol zelf inderdaad wel op zijn/haar 'kwaliteiten' wordt uitgekozen, minder op  bekendheid.

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 14-03-2006, 02:53:37 »
Het meest bekend voor mij:

Geert Hoes (Met name van GTST,maar sinds kort ook in Lotte.)
Mary Lou van Steenis (Vrienden voor het leven is zo uitgemolken herhaald op de buis geweest.)
Frederique Huijdts (Wist alleen dat ze in GTST speelde en relatie met Simon Dekker had en hun trouw aflevering de meeste scorende GTST aflvering is. Ik keek nog niet konsekwent toen zij er in zat en dat moet voor 1993/1994 zijn geweest.)
Liz Snooijink (Wist alleen dat ze ooit in vrouwenvleugel speelde.)
Chris Tates (Bobo´s in the Bush en ik wist dat hij in Onderweg naar morgen speelt.)
Roderick Veelo (Ik had hem wel is gezien op Net 5 bij Actie nieuws in 2001 en was wel verast om hem een paar weken terug weer voor het eerst op de buis te zien dat hij nu voor Rtl 7 werkt.)

Kort meschien wel is gezien of nooit van gehoord tot dat ik hoorde dat ze in de mol mee gingen doen:

Toine van Peperstraten (Wist wel dat hij Studio sport deed,maar dat volg ik niet.)
Milouska Meulens (Bij he langs zappen misschien.)
Richard Groenendijk (Tot een paar weken terug in Boulevard nooit gezien of misshien wel is eerder in Rtl Boulevard.)
Peggy Vrijens (Echt nooit van gehoord.)

Nee vorige jaar had ik meer bekende en Gijs Staverman  nog het meeste (2005 was het jaar van hem met zowel Wie is de mol als The Farm) en kende hem als het Veronica gezicht van vroeger net als Robert Ten Brink vroeger zeg maar. Victoria Koblenko (GTST),Isabelle (TMF),Yvon Jaspers en iets minder,maar toch Marc Marie & Lottie.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2006, 03:24:03 door Pierce_Brosnan »

Offline Coen

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 14-03-2006, 08:33:27 »
Ik vind dit niet zo'n sterke theorie. 'Bekendheid' is immers een vaag, relatief begrip, dat onmogelijk te meten is. Sportliefhebbers zullen ongetwijfeld Toine als bekendste aandragen, BreEzAAHs noemen Peggy vanwege Costa, zakenlui kiezen voor Roderick, basisschooljeugd voor Milouska en de gemiddelde huisvrouw zal Geert roepen. En omdat Wie is... de mol? niet een, maar al die groepen probeert te bereiken, zal deze specifieke bekendheid niet zo snel een rol spelen bij de keuze voor de mol.

Bovendien is Wie is... de mol? een programma dat het moet hebben van terugkerende kijkers. Daardoor is het belangrijker dat de redactie de eerste aflevering start met een brede basis aan BNers, zodat er voor ieder wat wils is. Als de kijker eenmaal gelokt is, weet de formule hen wel bezig te houden en maakt het ook niet meer zoveel uit wie uiteindelijk de mol blijkt te zijn.

Offline atrus

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 14-03-2006, 11:54:41 »
Helemaal mee eens Coen! ::joehoe::
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline lollygirl

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 17-03-2006, 19:17:21 »
nee ik geloof niet zo in deze theorie.Ik denk wel dat er rekening mee word gehouden dat er wat bekende mensen in zitten en wat minder bekende mensen maar ik denk niet dat de mol uitgezocht is op zijn of haar bekendheid...
Keep Watching