Auteur Topic: Live 8  (gelezen 1335 keer)

Offline Eirc

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Live 8
« Gepost op: 3-07-2005, 10:59:25 »
Gister was werelds grootste muziekevenement Live8. Tijdens de Live8 concerten hebben vele sterren opgetreden in diverse steden verspreid over de wereld. Zij zamelen hiermee geen geld in, maar wilden de aandacht vestigen op het armoedeprobleem in de wereld.

Volgende week is de G8-top in Edinburgh. De aan deze top deelnemende landen de zeven rijkste landen plus Rusland hebben de macht om wereldwijde problemen echt aan te pakken.

De organisatie van Live8 richt op een verdubbeling van de hulp, een kwijtschelding van de schulden aan de arme voornamelijk Afrikaanse landen èn eerlijke handel, zodat in de toekomst de positie van de arme landen sterk zal verbeteren.

Na afloop van het Live8 volgt ‘The Long Walk To Justice’, een mars richting de G8-top in Edinburgh. Deze mars is ook als protest tegen de armoede in de wereld. In Edinburgh vindt op 6 juli nog een zesde concert plaats waar geld ingezameld wordt om de armoede te bestrijden.

Dit enorme evenement heeft erg veel media-aandacht gehad, en zal velen van jullie vast niet ontgaan zijn. Wat vonden jullie van de line-up, de optredens, het initiatief? Heeft het indruk gemaakt? Heb je de petitie ondertekend? En verwacht je dat dit bij voorbaat legendarische muziekevenement een beslissende invloed zal hebben op de G8-top. En zal er daadwerkelijke naar constructieve oplossingen voor de armoedeproblematiek worden gezocht?

Kort om: Wat vond je van Live8?  :)
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Live 8
« Reactie #1 Gepost op: 3-07-2005, 11:28:13 »
ja ik ben niet zon evenementenmens eik. ik kijk nooit naar bruiloften, begrafenissen, openingen van olympische spelen etc. maar dit is wat anders, heb de hele dag gekeken..net zoals 20 jaar geleden. toén maakte het meer indruk op mij, maar miss logisch als je 14 bent. ik vond het nu ook wel weer mooi.
tis natuurlijk bedoeld als meer dan alleen een muziek-evenement. tis de bedoeling om mensen wakker te schudden, en om dingen aan de orde te brengen waar we gezamelijk een halt aan kunnen toebrengen.

dus tuurlijk heb ik getekend. ::ok:: en als ik in een juiste dwarse stemming ben, ga ik miss nog wel naar edinburgh, meelopen in de mars. wat zou het niet mooi zijn als daar gewoon iets van 100 miljoen mensen waren? waren er geen 100 miljoen mensen geweest als onze kinderen dood gingen?

hulp, kwijtschelding en fair trade is nodig. en is ook het juiste om te doen. tis al veel te erg dat het zo lang door heeft moeten gaan. dus laten we doen wat we kunnen....

verder: pink floyd en the who waren helemaal geweldig! ::bravo::

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #2 Gepost op: 3-07-2005, 17:21:55 »
Ik vond het van het begin tot het eind super, ik heb helaas de eerste live aid niet meegemaakt, maar dit was ook super, vele goede artiesten, allemaal met 1 doel en boodschap, oude bekenden in nieuwe duetten, kortom, super ervaring ::ok::
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Eck

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 5-07-2005, 11:54:16 »
Greenday kwam ::)

Offline plienke

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 5-07-2005, 12:03:20 »
Misschien ben ik vandaag wel iets te cynisch.. ::)
Maar je kan de schulden van de arme landen wel kwijt schenden..
En dan..?
Het gaat ook om de politiek in de arme landen..
Wat gaan die doen met het geld als ze uit de schulden zijn.
Als ik denk aan Dafur een heel erg arm land..
Ik schrik als ik naar die beelden kijk op tv en ik heb ook de actie  vorig jaar gesteund van 3FM.
Blijf ik toch met heel veeel vragen zitten.
In veel arme landen wordt er met geld  dat ze hebben wapens gekocht. En is er oorlog aan de gang.
De regering moet beter begeleidt worden over hoe ze met geld om moeten gaan..
Hoe bouw je een land op
en wat is er te doen aan de medische voorzieningen..
Denk bijvoorbeeld aan AIDS.