Auteur Topic: WIDM Pool  (gelezen 127284 keer)

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Pool
« Reactie #120 Gepost op: 15-01-2005, 14:47:12 »
maar volgende week gaan er misschien 2 naar huis dus dan moet je ook twee keer dezelfde vraag ff neerzetten bij de pool aners is t niet eerlijk

Offline Bakkertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #121 Gepost op: 15-01-2005, 14:48:51 »

Waarom zou ik balen?

Castor_en_pollux, één tweeling.  ;D

ach dat idee kreeg ik omdat je er op in gaat...mijn excuses voor die verkeerde gedachte en dat is het wat mij betreft.

BAKKERTJE...solist ::rofl::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #122 Gepost op: 15-01-2005, 15:00:21 »
Realitynet heeft nu echter wel zelf de pool beinvloed. Interpretatie van informatie was niet zo relevant, evident was dat er geen afvaller zou zijn.

Ik vind het nogal een beschuldiging, die je helemaal niet hard kunt maken mi. Vertel mij dan maar eens wie voordeel heeft gehad van die info.
Geniet nooit met mate...

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 15-01-2005, 15:02:17 »
Moeten jullie dan niet 2 keer de vraag "wie word de afvaller" neerzetten want volgende week kunnen er toch 2 uitvliegen?

Offline Test

« Reactie #124 Gepost op: 15-01-2005, 15:03:35 »
Mochten er 2 mensen uitgaan, zullen beide goed gerekend worden. Dus 2 hokjes is niet nodig.
Geniet nooit met mate...

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 15-01-2005, 15:06:56 »
O dus als je bijv. yvonne invult en bijv. yvonne en jim gaan naar huis dat ze dan alletwee goedgerekend worden?

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #126 Gepost op: 15-01-2005, 15:11:01 »
O dus als je bijv. yvonne invult en bijv. yvonne en jim gaan naar huis dat ze dan alletwee goedgerekend worden?

Inderdaad.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #127 Gepost op: 15-01-2005, 15:13:03 »
Ik wil ook geen informatie op voorhand te weten komen. Als mensen dit wensen, is dat uiteraard hun keuze, maar ik vind niet dat dat hier moet staan. Sommige mensen lezen mss niet goed, openen het topic met "Spoiler" en hun oog valt op informatie die ze mss helemaal nog niet willen weten.

Verder weet ik ook niet of het zo evident is dat er zeker niemand naar huis ging, dus wat mij betreft, mogen de Poolstemmen van deze week gewoon meetellen.
2024: wie is de Mol?

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #128 Gepost op: 15-01-2005, 15:17:46 »
Ik vind het nogal een beschuldiging, die je helemaal niet hard kunt maken mi. Vertel mij dan maar eens wie voordeel heeft gehad van die info.
Ik zie niet waarom je het woord beschuldiging gebruikt.
Ik weet niet of het zin heeft om in herhaling te vervallen. Met de link van highwaykind was simpel af te leiden dat er niemand afviel. Ik heb dat bijvoorbeeld gedaan en om die reden doe ik niet mee aan de pool. Als ik het kan, kunnen anderen het ook. Als deze eventueel wel besloten hebben aan de pool mee te doen dan hebben die wel een voordeel gehad.
Door deze informatie te onderdrukken, heeft mogelijk niet iedereen gelijke kansen. En daarmee is beinvloeding van de kansen van de pool opgetreden.

Ik ga ervan uit dat Realitynet handelt vanuit de primaire drijfveer het plezier in WIDM niet te bederven door per ongeluk gelekte informatie te verspreiden. Dit heeft wel deze consequenties voor de pool.
Persoonlijk zou ik deze uitslag schrappen, maar uiteraard moet realitynet daar zelf een beslissing in nemen.

Vertel mij dan maar eens wie voordeel heeft gehad van die info.
Ik, en heb dus besloten niet mee te doen. Of er andere zijn kunnen jij nog ik met zekerheid vaststellen.

Offline Test

« Reactie #129 Gepost op: 15-01-2005, 15:44:24 »
Ik vind dat je van een mug een olifant maakt C&P. Zoals je zelf al zegt heb je er zelf voor gekozen niet mee te doen, omdat je die info gebruikt hebt. Ik heb die info zelf niet gebruikt (wel globaal bekeken) en ik ga er vanuit dat (bijna) niemand dat heeft gedaan. Zeker nadat ik heb gekeken naar wat er gestemd is en wanneer in de pool.

Als jij zegt Realitynet heeft nu zelf de pool beinvloed, dan beschouw ik dat als een beschudiging ja. Daaruit lees ik namelijk dat wij dingen niet eerlijk doen en dat is gewoon niet zo.

Die gelijke kansen waar jij het over hebt is natuurlijk een utopie. Ik heb het nog even voor je nagekeken en highwaykind heeft rond 15.15 die link naar widm.nl met oa het verslag gegeven. Ik heb rond 17.15 met een redacteur gesproken en die vertelde mij dat die pagina's toen net offline gehaald zijn. Dus die info is maximaal 2 uur via deze site beschikbaar geweest. Dus niet echt een gelijke kans voor iedereen als we die info hadden laten staan, vind je wel?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2005, 15:53:48 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Pommes

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 15-01-2005, 15:50:25 »
Tis maar een spelletje en ik maak me er dan ook niet echt druk om dat ik verkeerd gegokt heb. Ik maak me liever druk over het feit of we de mol kunnen ontmaskeren. Of kunnen we met de pool een vette os winnen? Dan wordt het wel interessant  ;D

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #131 Gepost op: 15-01-2005, 15:53:56 »
Ik vind dat je van een mug een olifant maakt C&P. Zoals je zelf al zegt heb je er zelf voor gekozen niet mee te doen, omdat je die info gebruikt hebt. Ik heb die info zelf niet gebruikt (wel globaal bekeken) en ik ga er vanuit dat (bijna) niemand dat heeft gedaan. Zeker nadat ik heb gekeken naar wat er gestemd is en wanneer in de pool.

Als jij zegt dat Realitynet heeft nu zelf de pool beinvloed, dan beschouw ik dat als een beschudiging ja. Daaruit lees ik namelijk dat wij dingen niet eerlijk doen en dat is gewoon niet zo.

Die gelijke kansen waar jij het over hebt is natuurlijk een utopie. Ik heb het nog even voor je nagekeken en highwaykind heeft rond 15.15 die link naar widm.nl met oa het verslag gegeven. Ik heb rond 17.15 met een redacteur gesproken en die vertelde mij dat die pagina's toen net offline gehaald zijn. Dus die info is maximaal 2 uur via deze site beschikbaar geweest. Dus niet echt een gelijke kans voor iedereen als we die info hadden laten staan, vind je wel?
Jij beschouwt het als een beschuldiging, zoals al een aantal keer geschreven, ik niet. Ik vind, op persoonlijke titel, de pool niet meer eerlijk. Ik heb jullie nooit beschuldigd van enige opzet, lees maar na wat ik geschreven heb, ik heb simpelweg een voorstel gedaan om dat recht te trekken.
We vervallen in herhaling mede omdat jij me vraagt het nog een keer toe te lichten.
Ik heb hier verder niets meer aan toe te voegen.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2005, 16:10:55 door Castor_en_Pollux »

Offline Giberski

• Forumlid
  • Organisator van Moldag
« Reactie #132 Gepost op: 15-01-2005, 16:06:58 »
Hallo allemaal,

Ik lees overal over 'de hint van highwaykind', maar wat heeft hij dan geschreven waar iedereen zo op reageert?
Zelf ook Mollen, ik organiseer Moldagen voor vriendengroepen of 'losse mensen'.

Offline FFWD

• Forumlid
  • button4ever
« Reactie #133 Gepost op: 15-01-2005, 16:12:54 »
Jeetje, nu al gedeeld eerste ::oink::

tis pas de 1e aflevering die ik zie van De Mol. Heb het nog nooit gezien maar blijf het cker volgen. Maarja het is nog maar 1 aflevering dus we zien wel...
The Godfather: "Real Power Can't Be Given, It Must Be Taken"

Offline Test

« Reactie #134 Gepost op: 15-01-2005, 16:30:52 »
Hallo allemaal,

Ik lees overal over 'de hint van highwaykind', maar wat heeft hij dan geschreven waar iedereen zo op reageert?

Ja das misschien nog wel ff goed om uit te leggen.

Donderdagmiddag kwam Lodewijk14e met een directe link naar het forum van de widm.nl site. Die link eindigde met een bepaald cijfertje. Highwaykind (is een zij trouwens) kwam op het slimme idee om dat cijfertje eens te vervangen door wat andere cijfertjes. Hierdoor waren een paar pagina's bereikbaar die eigenlijk nog niet voor het grote publiek beschikbaar zouden moeten zijn op dat moment. Onder andere was het afleveringverslag van de eerste aflevring al te lezen. Die berichten zijn van het forum verwijderd omdat het toch wel een erge grote spoiler was. In het topic "Hints op WIDM.nl" is hier nog iets van te lezen. Dit is daarna gemeld bij de AVRO/IDTV en werd er verteld dat die pagina's net weer offline waren gehaald omdat men had gemerkt dat iemand al in hun poll had gestemd, wat dus nog helemaal niet zo moeten kunnen. ;D

Dat is het verhaal.
Geniet nooit met mate...

Offline mieppie

• Forumlid
  • was het maar altijd vakantie
« Reactie #135 Gepost op: 15-01-2005, 17:27:02 »
who who who, ik had ook goed gegokt, en ik denk wel meer mensen, en als je nou over voor kennis beschikt in de laatste afleveringen okay dan denk dat is niet eerlijk maar als je  aan de pool meedoet doe je dat voor de lol toch? en om te kijken of je zelf het goed hebt. Ik gok al jaren voor mezelf op de mol, (zonder ooit ook goed te hebben hoor,helaas) maar nu doe ik dat op deze leuke site, en dan heb ik het een keer goed(staat wel vet grof hoor die nr1) ::trots::gaan we hebben over vals spelen, je tjemig daar zakt me de broek dan wel ff van af hoor. ::oink::

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 15-01-2005, 18:31:12 »
Waar maken we ons toch allemaal druk om? 't zijn maar 20 puntjes! En dat is eik echt niks op 2000 punten! Bovendien hebben misschien maar 1 of 2 of zelfs geen  ::)  van degenen met 'n goed antwoord dit te danken aan de info, die de AVRO zo ongelukkig eerder online had gezet. Moeten we dan al die anderen, die de punten wel eerlijk verdient hebben omdat ze zonder voorkennis goed gegokt hebben, die punten wegnemen?  ???

Ik ga ervan uit dat Realitynet handelt vanuit de primaire drijfveer het plezier in WIDM niet te bederven

Precies! En voor degenen, die zonder voorkennis de pool hebben ingevuld, bederf je 't plezier in de pool door hen die punten af te nemen.  ::niet-ok::

Dus laten we aub hierover ophouden en gewoon weer verder gaan met de discussie waar 't werkelijk om gaat, namelijk wie is de mol?  ::ok::

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #137 Gepost op: 15-01-2005, 18:33:32 »

Dus laten we aub hierover ophouden en gewoon weer verder gaan met de discussie waar 't werkelijk om gaat, namelijk wie is de mol?  ::ok::
::ok::
A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline FFWD

• Forumlid
  • button4ever
« Reactie #138 Gepost op: 15-01-2005, 18:34:50 »
Ik heb mn punten eerlijk verdiend ;)
The Godfather: "Real Power Can't Be Given, It Must Be Taken"

Offline Marloezzel

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 15-01-2005, 19:32:18 »
Ik doe dit jaar voor de eerste keer mee ::tandpastasmiley::
Ben benieuwd waar ik zal eindigen...Ik sta nu op plaats 26 en hoger zal ik niet meer komen denk ik  ::ohno::