Klein vraagje : komen we aan het eind te weten of al onze theoriën nog ergens op sloegen, of is het zo dat alleen de hints die aan het eind op de widm.nl site uitgelegd worden er in zaten.. ( vond het nogal weinig de vorige keer, en veel theoriën en ints wezen toen wel naar de goede mol dacht ik ? )
Ze geven (zowel in de laatste aflevering op tv als op widm.nl) alleen de hints die er volgens de makers inzaten. Dus over alle andere theorieen en hints die wij bedacht hadden, krijgen we niks te horen. Ik denk dat we er dus vanuit kunnen gaan dat die allemaal niet juist waren. Sommige door ons bedachte hints en theorieen lijken dan wel de juiste mol hebben aangewezen, maar dat is dan volgens de makers toeval denk ik. Zij geven 't iig niet aan als aanwijzing die ze er bewust in hebben gestopt, dus dan mogen we dat concluderen denk ik. Maar ik ben 't met je eens dat er altijd maar erg weinig hints in blijken te zitten.
Maar dat maakt 't speuren niet minder leuk natuurlijk.
Volgens mij zijn er twee opties voor het "fluitconcert":
Het melodietje dat je het meeste hoort is opgebouwd uit:
E-E-F-Es(=Emol)-D
Omgekeerd wordt dit:
D-Emol-F-E-E
Vrij vertaald: De mol V.
Prachtig gevonden natuurlijk!
Maar ik twijfel of 't wel 'n aanwijzing is of gewoon 'n leuk grapje, namelijk:
Dit kan betekenen: De Mol Victoria
of
De mol Vijf (Romeins cijfer).
De eerste optie lijkt me duidelijk, de tweede optie zou kunnen betekenen dat we in de komende afleveringen meer van dit soort raadsels krijgen voorgeschoteld om een zin te bouwen.
Ik denk dat 't eerder gaat om De Mol 5. En dat hoeft niet persé te betekenen dat we nog meer van dit soort raadsels krijgen, maar kan natuurlijk ook gewoon echt letterlijk betekenen dat dit de vijfde reeks is en daarmee dat de vijfde mol 'n feit is en niet meer dan dat. Gewoon 'n leuk grapje van de makers, die 't leuk vonden om ons weer wat speurwerk te geven, wat dus eik niet concreet 'n aanwijzing opleverd.
Maar wie zegt dat ik gelijk heb, dus blijf vooral zo goed doorspeuren!