Auteur Topic: Fluiten  (gelezen 81231 keer)

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Fluiten
« Reactie #180 Gepost op: 19-02-2005, 14:30:11 »
gister was weer hetzelfde vogeltje te horen tijdens de executie!
op de site van Heinz (http://home.student.uva.nl/n.schouten/hints.htm#Vreemde%20foto) en dan bij vreemde foto's staat vanalles over het vogeltje, en dit was gewoon weer hetzelfde melodietje!
vast een Hint!

Offline Lola

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
« Reactie #181 Gepost op: 19-02-2005, 18:14:16 »
Yep...heb het ook gehoord...ik zei toch al..er is iets mee.. :)
back again..

Offline mrs P

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 20-02-2005, 09:27:24 »
Ik weet niet of dat het iedere aflevering hetzelfde geluidje is, maar misschien is het een idee om ze van iedere aflevering achter elkaar te plakken? Wie weet komt er een duidelijk melodietje uit.

Wie is er handig genoeg om dit uit te proberen?  ::vergroot::

Offline molletje20

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 20-02-2005, 15:39:29 »
Heeft iemand het geluid weleens achteruit afgespeeld? Het klinkt alsof het achteruit word afgespeelt net zoals vorig jaar.
Sherlock Moles

Offline cadfael

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 20-02-2005, 15:58:02 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::  Nóg steeds dat gemier over dat fluiten!!! hahhaha
laat dat nou eens los mensen! tis gewoon vogelgeluid wat bij de australische buitenopnamen te horen is; let maar op dat we het niet meer horen wanneer ze op/in Bali zijn!!! LOL  ;D 8)
Mol moet, mol doet je goed!

Offline bastiano

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 20-02-2005, 20:23:48 »
ik denk dat het wel een hint is, het valt zo op, en moet je kijken wat er nu weer op de site van .nl staat:

En vorige keer stond er dit:

Nu kun je wel zeggen, het heeft ook met de opdracht te maken (stuntvliegen, zingen) maar het is toch raar dat er steeds iets met een vogel in staat.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2005, 20:26:16 door bastiano »

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 20-02-2005, 21:06:49 »
was het niet zo van
is het een vogel? is het een vliegtuig?? nee het is..... de vliegende oude taart ??? >:D >:D  geen carlo en irene gezien tijdens deze serie

sorry hoor maar dit was het eerste waark aan moest denken  en ja de eerste ingeving  he(zegt men )
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #187 Gepost op: 20-02-2005, 21:47:53 »
ik denk dat het wel een hint is, het valt zo op, en moet je kijken wat er nu weer op de site van .nl staat:

misschien doelen ze op SuperGrover ???

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #188 Gepost op: 20-02-2005, 21:53:17 »
DE VLIEGENDE OUDE TAART!! Wat was dat ook alweer?! HAha!

Maar wat waren de andere hints op .nl? Hadden die ook met vogels te maken dan?

Offline cadfael

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 20-02-2005, 22:30:21 »
misschien doelen ze op SuperGrover ???
::rofl:: hahaha jaaaaah dát is het SuperGrover  ::ok:: LOL
maar echt; dat fluiten komt gewoon voor in australie; zo'n geluid maken de vogels daar nou eenmaal hihi  :P
maar als jullie er nou per se aanwijzingen in willen blijven zien; doe maar hoor, tis hoogst vermakelijk  ;D
Mol moet, mol doet je goed!

Offline bastiano

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 22-02-2005, 14:15:07 »
wacht maar tot de laatste uitzending! wie het laatst lacht...  ::jaja::

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 22-02-2005, 15:02:23 »
wacht maar tot de laatste uitzending! wie het laatst lacht...  ::jaja::

Mee eens! Het lijkt me toch sterk dat exact het zelfde zangvogeltje tegelijkertijd in zowel het koude Adelaide alsmede in het bloedhete Darwin voorkomt. We shall see...  ::jaja::

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 22-02-2005, 15:36:44 »
Op de website van Angela wordt bij de foto van geluidsman Hans ook vermeld dat hij vogeltjeskenner is. Waarom zou dat er staan als dat niet een hint naar de vogelgeluiden is? Volgens de aftiteling van WIDM is zijn achternaam Duran. Maar die naam doet geen enkele bel bij mij rinkelen.

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 22-02-2005, 16:07:54 »
behalve dat Duran Duran een band is (en zijn achternaam dus 2 keer (dubbel) wordt gebruikt) kan er niets van maken

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 22-02-2005, 16:14:07 »
En alweer een hint, we gaan lekker!! :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Panta Rei

• Forumlid
  • Sane or insane is just a matter of majority
« Reactie #195 Gepost op: 22-02-2005, 16:19:52 »
behalve dat Duran Duran een band is (en zijn achternaam dus 2 keer (dubbel) wordt gebruikt) kan er niets van maken

Vergeet de film Barbarella niet (1968 geloof ik), waar Duran-Duran de "villain" is die door titelfiguur gestopt moet worden.

De band Duran Duran heeft hier trouwens zijn naam vandaan gehaald  ::tandpastasmiley::

>edit<
Heb het nog even snel opgezocht op imdb:

de filmschurk heeft officieel Durand-Durand (gespeeld door Milo O'Shea), maar dat van de band is nog wel waar   ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 22-02-2005, 16:23:04 door Panta Rei »
Toch ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 22-02-2005, 16:21:19 »
kijk we vullen elkaar weer lekker aan als we nu nog niet 8er de identiteit van de mol komen weet ik het ook nie meer  :P  ::bravo::

Offline Panta Rei

• Forumlid
  • Sane or insane is just a matter of majority
« Reactie #197 Gepost op: 22-02-2005, 21:32:28 »
Prima! Maar als jij weet hoe dit ons verder naar de fluitoplossing brengt, mag je het zeggen... :P ::)
Toch ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 22-02-2005, 21:52:56 »
Tja, ik heb vanmiddag een oude chatsessie (de "Grace is geweldig" sessie) gelezen en daarin zegt DEE dat het fluit tijdens de executie gewoon vogels waren. ???
http://www.wieisdemol.com/index.php?action=dlattach;topic=13666.0;id=107729

Offline B209910

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 24-02-2005, 12:35:32 »
In het topic over hints op de site is een link naar superman gelegd. De tekst op de site: is het een vogel? Is het een vliegtuig? Nee het is…. Superman!
In 1951 is er een film uitgekomen die heet Superman and the mole men, met in de hoofdrol GEORGE Reeves. Ik dacht: Misschien is er wel een link met het vogelgefluit (ivm met alle aanwijzingen naar vogels, vliegen etc).
Ik heb de muziek van superman opgezocht, en twee themesongs beginnen met een aantal noten in het begin, zonder echt melodie erin. Misschien lijkt het wel sterk op het vogelgezang? En is jullie opgevallen dat bij de binnenexecuties (de laatste keer iig) ook een aantal tonen als achtergrondmuziek te horen zijn? Het zijn steeds 6 tonen. Ik heb dit ook al bij dat andere topic gepost, maar ik denk dat ik voor de liefhebbers van tonen, gefluit etc toch hier moet zijn. Misschien dat iemand dat eens uit kan zoeken, ik heb er de apparatuur niet voor. Hier de links naar de muziek:

http://members.tripod.com/~davidwill/superman.mid  (origineel) (lijkt misschien op vogelgefluit)

http://members.tripod.com/~davidwill/Mymind.mid  (themesong van een van de films) (lijkt misschien op tonen bij binnen-executie)

Misschien is het helemaal niets, misschien ook wel, in ieder geval weer wat uit te zoeken voor de vogelfluittheorie-aanhangers, als zij daar zin in hebben dan :D