Auteur Topic: Fluiten  (gelezen 81227 keer)

Offline Jona

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fluiten
« Reactie #200 Gepost op: 24-02-2005, 18:49:05 »
De links werken niet... Ik kan er dus ook niets mee.

Offline Mollovic

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #201 Gepost op: 24-02-2005, 20:51:38 »
Tja, ik heb vanmiddag een oude chatsessie (de "Grace is geweldig" sessie) gelezen en daarin zegt DEE dat het fluit tijdens de executie gewoon vogels waren. ???
http://www.wieisdemol.com/index.php?action=dlattach;topic=13666.0;id=107729

!!!! en Teun(die bij idtv werkt)zei dat ook een keer, dus zal wel een vogel zijn

Offline B209910

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 25-02-2005, 12:13:12 »
Sorry de links naar supermanmuziek werkten idd niet, hier de goeie:

http://members.tripod.com/~davidwill

Scroll naar beneden tot aan superman, luister dan naar main theme en love theme.

Offline cadfael

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 25-02-2005, 21:58:47 »
 ::oink:: ::oink:: ::oink::  hellup!!!!! phil hoorde vanavond tijdens die duikles van yvon en lottie opeens vogelgeluidjes die verdacht veel leken op die in australië!!  :o :o :o :o
opnieuw geluisterd en ik heb het nu ook gehoord!!  ::oink:: IEIEIEKS, zou er dan tóch iets achter die fluitgeluidjes zitten?  :o ::oink:: >:D jemig, dan wordt het tijd om 'humble pie' te eten hehehe  :-X
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 25-02-2005, 22:01:29 »
NEEH, weer dat fluiten... niet eens in Australie meer... Volgens mij loopt er wat aan in die camera hoor! :D
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Phoebe_Isatjuh

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 25-02-2005, 22:38:02 »
Ik zal jullie moeten teleur stellen denk ik. Want die fluit die je hoort is van een vogel. Die hebben wij ook in de tuin! Sorry jongens... maar toch goed opgemerkt. ::ok::
XxxxX Phoebe_Isatjuh
Er waren vijf mollen die hadden veel plezier. Ééntje moest er weg... toen waren er nog maar vier!

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 26-02-2005, 00:44:39 »
dus het is een werelwijde vogel want hij zit bij jou in de tuin, in australie en toevallig ook meteen weer in bali, sorry hoor misschien is het een flauw grapje van de redactie, maar je maakt mij echt niet wijs dat dat vogeltje overal is waar de camera man ook is......  :-X
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #207 Gepost op: 26-02-2005, 01:51:48 »
dus het is een werelwijde vogel want hij zit bij jou in de tuin, in australie en toevallig ook meteen weer in bali, sorry hoor misschien is het een flauw grapje van de redactie, maar je maakt mij echt niet wijs dat dat vogeltje overal is waar de camera man ook is......  :-X

En??? Wat is de hint  :-\\
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Phoebe_Isatjuh

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 26-02-2005, 14:28:45 »

Nou misschien zijn ze mij dan met een verbogen camera aan het filmen. En dan is die camera + de cameraman precies het zelfde als bij wie is de mol. :P Je hoeft me niet te geloven... doeg XxxX Phoebe_Isatjuh ::zwaai::
Er waren vijf mollen die hadden veel plezier. Ééntje moest er weg... toen waren er nog maar vier!

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 26-02-2005, 14:39:34 »
ik zeg niet dat ik je niet geloof, ik zeg alleen maar dat ik het allemaal heel toevallig vind met het vogeltje die elke keer terug komt(aangezien ik het vogelje ook niet heb horen fluiten in de andere series van de mol), ik heb ook niet gezegd dat het een hint is, maar  dat het idd misschien wel een grapje van de productie is......
maargoed als dat vogeltje bij jou hoort en jij stiekum gefimt word zou je dan aub willen vragen aan het vogelje of hij even stil wil zijn want ik word er een beetje gek van (als ik dat al niet ben geworden) verder dus nix persoonlijks hoor !!!!!! ;)

Offline Ambla

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 26-02-2005, 14:49:38 »
Idd heel in het begin van de uitzending (volgens mij nog voor het duikgebeuren hoor) WEER dat gefluit!  ::oink:: Om gek van te worden...  ;D Maar er zijn 2 mogelijkheden:
1. Er zit een hint in
2. Grapje van de geluids/muziekman, die toevallig  ;) , een vogeltjeskenner is...

Ik vind het wel erg verdacht dat steeds dezelfde vogel te horen is, dan komt ie voor van zuidelijk Australie tot Indonesie, lijkt me niet eerlijk gezegd. In zuid Australie was het winter, veel vogels trekken weg in de winter. Qua temperatuurverschil tussen zuid Australie en Indonesie lijkt het me stug dat dezelfde vogel daar in dezelfde tijd voorkomt. Ook wat betreft het landschap, klimaat, vegetatie, fauna, etc. vind ik het onaannemelijk. Dus eigenlijk ben ik van het fluiten-is-een-hint-team  ::tandpastasmiley:: , maar mochten we het allemaal fout hebben:    ::ok:: goed dwaalspoor! Misschien dat wat mensen met een muzikaal gehoor de tonen (nog eens) onder de loep kunnen nemen?
MSI : Mole Scene Investigation

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 26-02-2005, 14:53:54 »
Tja, wie van de vier heeft wat met fluiten of vogels? Ik moest even denken aan dat (andere) lied van Herman van Veen over Hilversum 3, toen ik de tekst op de website las (duiken, roeien, schreeuwen, etc.), maar dat is te ver gezocht, denk ik. In dat lied over Hilversum 3 - met gefluit! - komt wel het woord "paljas" voor. MM als de paljas van WIDM5?

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 26-02-2005, 14:58:25 »
ik heb ook al zitten denken het misschien op het plaatje van zijn introductie kon slaan (dat hij in zijn bruine badjas tusen de boomstronken zit in Marc-Marie H) maar dat is wel heel erg vergezocht vind ik zelf hahaha dus ik ga nog maar eens even verder zoeken

Offline Phoebe_Isatjuh

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 27-02-2005, 11:34:01 »
ik zeg niet dat ik je niet geloof, ik zeg alleen maar dat ik het allemaal heel toevallig vind met het vogeltje die elke keer terug komt(aangezien ik het vogelje ook niet heb horen fluiten in de andere series van de mol), ik heb ook niet gezegd dat het een hint is, maar  dat het idd misschien wel een grapje van de productie is......
maargoed als dat vogeltje bij jou hoort en jij stiekum gefimt word zou je dan aub willen vragen aan het vogelje of hij even stil wil zijn want ik word er een beetje gek van (als ik dat al niet ben geworden) verder dus nix persoonlijks hoor !!!!!! ;)

Als ik hem zie zal ik het vragen. :P Ik word namelijk er ook gek van. ;)
 ::bravo:: Phoebe_Isatjuh

Offline de_mol

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 27-02-2005, 15:56:30 »
Misschien dat wat mensen met een muzikaal gehoor de tonen (nog eens) onder de loep kunnen nemen?

Nou, ik heb even op mijn keyboard uitgezocht welke noten het zijn en het zijn twee melodietjes:
1:'fis fis es f f' en
2: 'fis fis fis f es' 
met als lengte:
1: - . - -- - en
2: -- . . -- -- 

het lijkt me niet dat we met deze noten iets kunnen
en ik weet niet of hier morse experts zijn..? ::zwaai:: willen deze mensen dan ff reageren?

Ik dacht zelf dat de vogel misschien een naam heeft en die dan lijkt op de naam van een kanidaat... bijvoorbeeld 'de Isabelle'.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Zillionaire

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 27-02-2005, 16:41:02 »
Fluiten niet terug te leiden tot een Australische vogel !!!

Ik heb deze site: http://www.abc.net.au/archives/av/birds.htm
(Archive and Library services);

Met ruw geschat zo'n 140 vogelgeluiden uit Australië doorgeploeterd.

Ik heb vrijwel alle geluiden beluisterd en kan onze melodie er niet uithalen.

Geen van de vogels komt zelfs in de buurt...

Veel opgestoken qua diversiteit van de vogelgeluiden, maar geen MOL-vogel. ::ohno::
(Ik denk ik laat het even weten, dat scheelt weer voor jullie) ::tandpastasmiley::

Volgens mij is het een soort "handtekening" van "Hans de geluidsman.";
("Kijk, dit is wel een redelijk verdacht vogelgeluidje, dat gaan we er eens onderzetten")
Carpe Diem

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 27-02-2005, 16:46:46 »
Maar een Nederlandse vogel is het waarschijnlijk ook niet, zie de site van tureluurs (http://www.wieisdemol.com/topic,15398.0.html).

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 27-02-2005, 17:55:07 »
kunnen papegaaien/parkieten zo'n deuntje zingen? ik zoek al eent tijd naar een site wawar je parkiet en of papegaai geluiden kan beluisteren maar nog nix gevonden.

Offline billyboem

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 27-02-2005, 18:16:31 »
kunnen papegaaien/parkieten zo'n deuntje zingen? ik zoek al eent tijd naar een site wawar je parkiet en of papegaai geluiden kan beluisteren maar nog nix gevonden.

Als je het ze aanleerd kan het zeker, maar het lijkt me niet dat ze dat gedaan hebben. ::ohno::

btw leuk en aardig dat er het één en ander voor noten en morse wordt uitgezocht, maar mijn eerste reactie (na de eerste aflevering) was dat het geluidje leek op: Ja, hoe moet ik dat hier nu duidelijk neer zetten: Nah nah nah naaah nah... en dan in het melodietje van: jij hebt het fout, lekker puh.... Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen wat ik bedoel.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2005, 18:22:16 door billyboem »
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline MariekeK

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 27-02-2005, 20:02:34 »
Tja, wie van de vier heeft wat met fluiten of vogels? Ik moest even denken aan dat (andere) lied van Herman van Veen over Hilversum 3, toen ik de tekst op de website las (duiken, roeien, schreeuwen, etc.), maar dat is te ver gezocht, denk ik. In dat lied over Hilversum 3 - met gefluit! - komt wel het woord "paljas" voor. MM als de paljas van WIDM5?

het "duiken, roeien, schreeuwen, vallen en weer opstaan" komt uit het liedje "Opzij, opzij, opzij" dit liedje komt weer uit een jeugdserie : Herman en de zes.
In het liedje Hilversum 3 komt, naast een stuk fluiten, de tekst voor: "en ieder had zijn eigen stem" (denk aan afl 5) Hilversum 3 is geschreven door Willem Wilmink  (over dubbele letters gesproken, en WW horizintaal gespiegeld geeft MM). Trouwens, als je naar de site van Herman gaat (www.hermanvanveen.nl) hoor je eerst vogeltjes en daarna gefluit (uit "zo vrolijk" van Alfred J Kwak (wiens (pleeg)vader tenslotte Henk de Mol is)

Jeetje, nooit gedacht dat ik Herman van Veen nog 'ns zou linken aan Wie is de Mol  ::tandpastasmiley::