Even een boompje opzetten oevr de beste sabotageplek in aflevering 2.
Laten we beginnen met de "Kelly Caves" opdracht. Vermits men hier in groepjes volledig zelfstandig de opdracht heeft uitgevoerd en de groepen geen impact hadden op elkaar betreffende mogelijke opbrengsten, kunnen we zeggen dat er voor deze opdracht geen "beste sabotageplek" was.
Een mogelijkheid zou natuurlijk geweest zijn om als eerste te gaan, dynamietstaven mee te nemen en vervolgens de grotten opblazen. Maar dat lijkt me wat vergezocht en voornamelijk vrij gevaarlijk.
Maar in opdracht 1, het opgraven van de sleutels, was het voor de Mol imho het beste om in het eerste groepje te zitten vanwege volgende redenen:
- De eerste groep werd niet aan het werk gezien door de andere groepen. In deze groep kan de Mol het beste sabotage-acties uitvoeren, omdat hij slechts kon gezien worden door 2 medekandidaten in groep 1. Groep 2 werd ook gezien door groep 1 en groep 3 werd door iedereen aan het werk gezien.
- Aan de eerste groep werd de opdracht duidelijk uitgelegd door Angela. Aan de andere groepen werd de opdracht "doorverteld" wat voor heel wat misverstanden kan zorgen. Achteraf bleek de opdracht idd niet zo duidelijk te worden overgedragen tussen de groepen.
- In groep 1 kan men de strategie bepalen en bovendien "wild & blind" beginnen te graven. men had slechts 10 graafbeurten plus een extra beurt per gevonden sleutel. Als de Mol wat taktsich speelt en bv. in een hoek begint te graven (met slechts 3 aangrenzende vlakken), dan is de kans kleiner om onmiddellijk al een sleutel te vinden. Deze hele slechte graaf-taktiek werd dus idd. toegepast. Het is volgens mij daarna puur geluk geweest dat men toch nog 9 sleutels heeft opgegraven
Dus mol-kandi's zijn: Victoria, Isabelle en Sander omdat ze zich in groep 1 bevonden.
Er was trouwens een heftige discussie aan de gang over welke groep als eerste mocht gaan.
Daarin heeft Gijs heel wat inspraak, maar ik heb de indruk dat Gijs "toegeeft" aan de "eis" van iemand anders. Was de persoon die de volgorde bepaalde iemand uit groep 1 ?
Wat me verder is opgevallen bij de graaf-opdracht is dat Sander het zand dat hij opschept gewoon weer terug neerkwakt in hetzelfde vakje waarin hij aan het graven is. Dat is imho niet erg doordacht (tenzij je de Mol bent).In een andere groep zie je Lottie het zand mooi buiten de graafzone wegbrengen.
Reacties aub....