Toch maar goed blijven kijken naar de posities en welke consequenties het voor de overige kandidaten heeft want heel vaak kan je -vind ik- aan de hand daarvan wel gaan zien wie er iig niet de mol is
Uitstekende opmerking. Cora Bora en ik zijn het niet eens over de beste sabotagemethode maar wel over mollenrollen die minder goed zijn: Gokkende Mol, Moedige Mol en Afwachtende Mol. Ik wil over de verschillende afleveringen totaalscores berekenen. Voor deze opdracht geef ik 1 strafpunt aan de kandidaten in deze drie mollenrollen: Victoria, Roeland, Gijs, Yvon, Marc-Marie en Lottie.
Ik zou juist wel denken dat de mol zoveel mogelijk sleutels wil vinden. De mol heeft er niets aan om zonder tent,slaapzak,enz te slapen. Beter is het om alle sleutels te vinden en dan zoveel mogelijk geld uit geven. Daar heb je als mol meer aan als geen sleutels vinden en zeker slecht slapen.
Mee eens. Sleutels zoeken was inderdaad niet het belangrijkste onderdeel van deze opdracht want dat was natuurlijk het openen van de tonnen. Jim en Marc-Marie wilden de duurste ton openen. We zijn natuurlijk afhankelijk van de montage maar voor mij gedroegen deze twee zich daarom bij deze opdracht het meest als een mol. De poging van Roeland aan het einde om alle tonnen te openen vond ik te opzichtig voor de eerste echte opdracht.
Laten we beginnen met de "Kelly Caves" opdracht. Vermits men hier in groepjes volledig zelfstandig de opdracht heeft uitgevoerd en de groepen geen impact hadden op elkaar betreffende mogelijke opbrengsten, kunnen we zeggen dat er voor deze opdracht geen "beste sabotageplek" was.
Dat vind ik ook maar dat wil niet zeggen dat je als mol in elk groepje kan starten. Het laatste groepje (Sander en Roeland) heeft een zware verantwoordelijkheid: zij bepalen welke rugzakjes
niet worden meegenomen. De eigenaars van de rugzakjes die zij achterlaten, vinden dat vast niet fijn. Zij kunnen de laatste twee daardoor gaan verdenken. Denk terug aan 2002 toen Ellen, Karin en Prince een vergelijkbare taak hadden op de dam waarna in volgende test zeven van de elf kandidaten op hen stemde. Als mol wil je niet verdacht overkomen. Dus Roeland en Sander zaten bij deze opdracht op de slechtste positie voor de mol.
Samenvattend: voor de eerste opdracht in aflevering 2 krijgt iedereen behalve Jim en Marc-Marie een strafpunt, en voor de tweede krijgen alleen Roeland en Sander een strafpunt. Als je de drie opdrachten combineert, krijg je:
- 3 punten: Roeland
- 2 punten: Gijs, Lottie, Sander, Victoria, Yvon
- 1 punt: Isabelle, Marc-Marie, Yvonne
- 0 punten: Jim
Volgens dit lijstje gedraagt Roeland zich het minst als mol terwijl ook Gijs, Lottie, Sander, Victoria en Yvon weinig mis hebben gedaan. De rest blijft voorlopig verdacht.