Auteur Topic: Letters  (gelezen 30764 keer)

Offline heike

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Letters
« Reactie #40 Gepost op: 26-02-2005, 12:46:22 »
Dat hele gedoe met die letters... Ik heb sinds de aflevering waarbij ze die frisbees moeten opgraven dat plattegrondje op mijn bureau liggen, maar kan er nog niks mee. Toch heb ik het gevoel dat er iets mee aan de hand is. Als je de plekken van de frisbees zwart kleurt houd je een soort kruispuzzel tekening over, met 70 vlakjes, waarvan 10 zwarte. ik ben niet verder gekomen dan dat de voorletters opgeteld 60 is...
Verder dan dat kom ik niet, maar het is net alsof er woorden of letters inpassen die vervolgens een aanwijzing vormen. Iemand daar ook over gedacht of mee zitten puzzelen?  ???

Offline Jona

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 26-02-2005, 13:44:17 »
Stukje uit dagboek Angela:

De duikopdracht is de perfecte opdracht voor iedereen om het te versjteren en verdenkingen op zich te laden. Yvon ziet groen van de misselijkheid en wil absoluut niet meer duiken. Lottie heeft daardoor het rijk alleen, evenals Isabelle. Marc-Marie doet er alles aan om zijn eigen spel te spelen, alleen Sander heeft een topdag want die mag de hele dag een beetje zwemmen en boekje lezen en hoeft aan het einde van de dag alleen maar de voorwerpen bij de juiste persoon te bedenken. Aan het einde van de dag zijn ze koud en moe en een beetje murw, ze worden helemaal kriegel van elkaar als ze moeten beslissen wie wat gaat doen de volgende dag.

Moet versjteren niet verstieren zijn?

Offline Kris Magalles

• Forumlid
  • Alles Mag!
« Reactie #42 Gepost op: 26-02-2005, 13:45:32 »
"In 2000 volgt de Pall Mall export prijs, waarin hij naast zijn hunor, charme en timing wordt geroemd om zijn oorspronkelijkheid en prachtige zangstem"

Zijn huNor?
N = M

Uit de beschrijving van MM... ::vergroot::
Twijfel is de wachtkamer van het inzicht,,,

Offline Ambla

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 26-02-2005, 14:55:20 »

Moet versjteren niet verstieren zijn?

Volgens mij is het wel een normaal NL woord, ik dacht dat het een woord met Joodse oorsprong was, net als mazzel.

We koppelen de letter 9 wel steeds aan MM (ik ook hoor!) maar we moeten idd niet vergeten dat de I de 9e letter is... Straks hebben we de cijfers etc allemaal goed gevonden, alleen op de verkeerde persoon betrokken...  ::schaam::
MSI : Mole Scene Investigation

Offline Botje

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 26-02-2005, 15:20:22 »
Is er iemand die alle letters nog een keer op een rijtje heeft? Want ik heb ze intussen geloof ik niet meer allemaal op een rijtje  ;)
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Kris Magalles

• Forumlid
  • Alles Mag!
« Reactie #45 Gepost op: 26-02-2005, 18:16:54 »
Bij de hints op de .nl site: "Namen de kokers wel goede polaroids?". Kokers? Slaat dit op dat ze gaan koken later (want dan is "kokers" wel ene raar woord) Of moet er kIJkers staan??

Haha, word gek van mezelf, ik blijf maar doorzoeken en doordenken  ::vergroot::  ::rofl::

Edit: het staat eronder nog een keer, dus het zal de bedoeling wel zijn..
« Laatst bewerkt op: 26-02-2005, 18:22:39 door Kris Magalles »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #46 Gepost op: 26-02-2005, 18:28:34 »
Ik hoad het idee dat Lottie haar naam verkeerd intypte bij de test, nl.: Lottir. Veelgemaakte fout uiteraard, maar waarom dan niet ff opnieuw doen?
The British are not impressed.

Offline monkeytail

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 26-02-2005, 18:39:30 »
Dat hele gedoe met die letters... Ik heb sinds de aflevering waarbij ze die frisbees moeten opgraven dat plattegrondje op mijn bureau liggen, maar kan er nog niks mee. Toch heb ik het gevoel dat er iets mee aan de hand is. Als je de plekken van de frisbees zwart kleurt houd je een soort kruispuzzel tekening over, met 70 vlakjes, waarvan 10 zwarte. ik ben niet verder gekomen dan dat de voorletters opgeteld 60 is...
Verder dan dat kom ik niet, maar het is net alsof er woorden of letters inpassen die vervolgens een aanwijzing vormen. Iemand daar ook over gedacht of mee zitten puzzelen?  ???

Zie ook mijn theorie in het topic 'Isabelle is (niet) de mol' blz.16 nr 309.

Offline Ambla

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 26-02-2005, 19:19:47 »
Bij de hints op de .nl site: "Namen de kokers wel goede polaroids?". Kokers? Slaat dit op dat ze gaan koken later (want dan is "kokers" wel ene raar woord) Of moet er kIJkers staan??

Haha, word gek van mezelf, ik blijf maar doorzoeken en doordenken  ::vergroot::  ::rofl::

Edit: het staat eronder nog een keer, dus het zal de bedoeling wel zijn..

Idd is kokers niet een goed woord, toen ik het voor het eerst las, moest ik even denken wat ze nu precies bedoelden! Als ze koks bedoelen hebben we er weer een aantal letters bij, maar zoals je zegt staat het er wel 2 keer fout, dus mss onbedoeld?
MSI : Mole Scene Investigation

Offline Botje

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 26-02-2005, 19:34:23 »
Idd is kokers niet een goed woord, toen ik het voor het eerst las, moest ik even denken wat ze nu precies bedoelden! Als ze koks bedoelen hebben we er weer een aantal letters bij, maar zoals je zegt staat het er wel 2 keer fout, dus mss onbedoeld?

Dacht eigenlijk meer aan de mogelijk dubbele betekenis van het woord koker, en dat dan weer in verband met de opdracht van toen Elise de mol was. Volg je m nog?

Maar niemand die alle letters tot nu toe ff in een overzichtje heeft? Jammer!   :-\\
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline MariekeK

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 26-02-2005, 20:00:11 »
er is wel een overzicht met letters (staat ook elders op het forum). Ik heb het alleen nog niet helemaal bijgewerkt

Wat hebben we tot nu toe? 
M A R C – M A R I E    H U I J B R E G T S

Afl 3:
Mangkita moet Nangkita zijn --->       M
Toopermang moet Tooperang zijn --->       M
Gulf St. Vicent moet Gulf St. Vincent zijn ---> N  (koppelteken?)

Afl 4:
VOO ipv VOOR bij de aanwijzing op de borden ---> R
ZYN ipv ZIJN ->   I J

Muzikale hint 4: Morsecode ---> A en C of I en B (div theoriën)

Afl 5 :   
Piep in taxi :      morse:  .  =     E
(Tijdens het woord “te’       T)
Art(s) school:         S
C van controlroom staat op verkeerde plaats in plattegrond:   C ( als I C niet goed is en I B moet zijn)

Afl 6
Op de plattegrond v Australië zie je staan Maree op de screenshot
terwijl het MaRRee is met twee r-en         R

Afl 7 En het fietsten, tja het fietsen (dagboek van de mol) T

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 26-02-2005, 22:14:08 »
Ik hoad het idee dat Lottie haar naam verkeerd intypte bij de test, nl.: Lottir. Veelgemaakte fout uiteraard, maar waarom dan niet ff opnieuw doen?

Mmm, de missende letter "R" in VOO (naambordje) en het getal 18 als aanwijzing voor de letter R zijn wel in verband gebracht met Lottie, vanwege dat haar naam als enige van de kandi's géén letter R erin heeft.
Het zóu dus een hint kunnen zijn naar alweer die R of gewoon een typefout inderdaad  ;)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #52 Gepost op: 27-02-2005, 00:05:05 »
Is dit ook de topic voor de negens.

Ik ben dan wel geen aanhanger van de 9 = MM = mol theorie, maar voor iedereen die dat wel is... een plaatje. (Zou best kunnen dat dit al gespot is eigenlijk.)

Dat gaat helaas niet... Beheerder, de upload directory is vol!
Het was een screenshot van MM bij de executie, met een broekje met daarop heel duidelijk in beeld '36'. en 3+6=9.

EDIT> TOCH PLAATJE
« Laatst bewerkt op: 27-02-2005, 11:39:45 door Rat »

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 27-02-2005, 11:09:49 »
Mmm, de missende letter "R" in VOO (naambordje) en het getal 18 als aanwijzing voor de letter R zijn wel in verband gebracht met Lottie, vanwege dat haar naam als enige van de kandi's géén letter R erin heeft.
Het zóu dus een hint kunnen zijn naar alweer die R of gewoon een typefout inderdaad  ;)

Ja, én: Lottie = 9 (12 + 15 + 20 + 20 + 9 + 5 = 81 =9)

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #54 Gepost op: 27-02-2005, 12:53:56 »
Ja, én: Lottie = 9 (12 + 15 + 20 + 20 + 9 + 5 = 81 =9)

Ik denk dat de reden dat de meeste mensen richting Marc-Marie neigen met de 9-theorie is dat Marc-Marie een shirt aan had met 8181 en een broek met 63. die dingen heeft hij zelf dus heel duidelijk aan en kan niet op een andere kandidaat slaan. En dat Marc-Marie ook nog eens 9 letters telt is gewoon een bonus.

persoonlijk geloof ik niet zo in de 9-theorie, maar vind de letters wel ontzettend goed gevonden (sommigen dan).

Offline Kris Magalles

• Forumlid
  • Alles Mag!
« Reactie #55 Gepost op: 27-02-2005, 15:48:38 »

Volgens mij staat er niet Lottir, maar lAttie, mijn computer heeft alleen een beetje moeite met het vreten van de aflevering, dus veel blokjes op mijn beeldscherm, niet echt scherp beeld. Kan iemand anders het misschien even checken? Dank!  ::bravo::

Offline Sabinethabest

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 27-02-2005, 16:21:02 »

Het was een screenshot van MM bij de executie, met een broekje met daarop heel duidelijk in beeld '36'. en 3+6=9.

En wat dacht je van 4 x 9 = 36. Nog vier kandidaten over....
You think you know....but you have no idea!

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 27-02-2005, 16:32:49 »
persoonlijk geloof ik niet zo in de 9-theorie, maar vind de letters wel ontzettend goed gevonden (sommigen dan).
Die 36 had ik ook zien staan. Ik heb het ook niet zo op de 9 theorie.
Met die letters is duidelijk iets aan de hand, want Mangkita en Toopermang is me IETS te opzichtig. Dat met dat dubbelspel kan ik ook nig wel wat mee (6/3=2), maar die is al weer komen te vervallen voor me toen Jim opeens ook in een spiegel te zien was...)

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 27-02-2005, 16:38:52 »

Ik kan het niet goed ontcijferen, maar de laatste letter hangt er wel vreemd bij. Als ze dat niet verbeterd heeft, zijn haar antwoorden niet meegeteld... en is zij de :)

Offline Kris Magalles

• Forumlid
  • Alles Mag!
« Reactie #59 Gepost op: 27-02-2005, 17:18:32 »
Ik kan het niet goed ontcijferen, maar de laatste letter hangt er wel vreemd bij. Als ze dat niet verbeterd heeft, zijn haar antwoorden niet meegeteld... en is zij de :)

Ik heb geprobeerd om het scherper te krijgen in photoshop, maar dat wil nog niet echt lukken  ::niet-ok:: Bedankt voor de screenshot!  :D