Auteur Topic: Budgetproblemen? Waarom niet samen met Belgen?  (gelezen 6319 keer)

Offline rst77

• Forumlid
Budgetproblemen? Waarom niet samen met Belgen?
« Gepost op: 17-05-2005, 11:24:22 »
Het wordt tegenwoordig bij zoveel programma's gebruikt, een combinatie van Nederlanders en Belgen om de kosten te drukken. Waarom niet bij Wie is de Mol?

Tien voor Taal, Temtation Island, The Farm, allemaal programma's die om dezelfde reden de Belgen erbij betrekken. Zo zijn er twee partijen die de kosten kunnen delen (Avro en VRT of VTM).

Ik heb namelijk liever dat men met een fatsoenlijk budget een mooi programma kan maken.

Offline Eirc

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Budgetproblemen? Waarom niet samen met Belgen?
« Reactie #1 Gepost op: 17-05-2005, 11:35:21 »
 ::jaja:: ik vind het ook een goed idee  ::ok::
maar waarom het niet gedaan wordt  ???
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline juudith

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 18-05-2005, 14:49:36 »
Jah idd goed idee  :D  ::jaja::  ::jaja::

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 18-05-2005, 17:33:57 »
Hmm ten tijde van WIDM2 kon je met de afvaller en Angela chatten en toen vroeg ik Angela eens of dit geen leuk idee was, maar zij zag het niet echt zitten toen, haha.

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 18-05-2005, 18:12:47 »
ik vind het eik ook niet zo'n goed idee, maar mss kan iemand me overtuigen.

Ik vind dat NL-ers tegen de Belgen sfeertje van de Farm maar niks.  ::ohno::

En dat er topics zijn waar je niet mag komen omdat je dan al weet wat er de komende uitzending gaat gebeuren vind ik ook niks. Ze zouden het dan wel op hetzelfde tijdstip moeten uitzenden, zodat we ons na afloop hier met zn allen op alle hints kunnen storten.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #5 Gepost op: 18-05-2005, 18:15:17 »
Het lijkt mij niet zo'n goed idee omdat er denk ik gewoon twee groepjes zullen ontstaan wat niet erg leuk is voor een spel als de Mol. Niet dat de Belgen en Nederlanders tegen elkaar zullen strijden, maar als je in een groep onbekenden terecht komt zal je als Nederlander volgens mij toch sneller contact vinden met mede-Nederlanders. (In het algemeen dan, er zullen natuurlijk uitzonderingen zijn.)  

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #6 Gepost op: 21-05-2005, 14:46:25 »
Ik sluit me geheel aan bij de vorige twee sprekers....  ::zwaai::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #7 Gepost op: 22-05-2005, 01:56:14 »
Samenwerken met de Belgen is een goed idee om de kosten te drukken.

Je kan het echter ook zodanig in 2en splitsen dat je twee series maakt voor de prijs van 1 (en een kwart).

Neem gewoon een groep Nederlanders en een groep Belgen, een Belgische en een Nederlandse serie.

Laat ze hetzelfde parcours afleggen, dezelfde opdrachten vervullen en je slaat met 1 klap 2 vliegen.

Vooral als je de 2 series syngroon programeert is er ook geen sprake van kopieergedrag oid. Je kan zelfs nog enige interactie tussen de twee groepen laten plaatsvinden wat het programma alleen maar spannender en leuker maakt (je moet beide series volgen voor de ultieme hints).

Volgens mij moet het kunnen.

p.s. Dhr. J. de Mol mag me bellen voor onderhandelingen over de rechten van dit idee.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Tram

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 1-06-2005, 16:53:07 »
Een samenwerking met belgen zou op zich een goed idee zijn. Ik denk als de groep niet te groot is dat dan de splitsting wel mee zal vallen. Ze moeten uiteindelijk toch allemaal samen aan een opdracht werken, of de als er gesplitst gewerkt moet worden kan de productie er evt voor zorgen dat er evenveel belgen als nederlanders in 1 groep zitten.

Voor zowel een nederlandse als vlaamse presentator/presentatrice ben ik dan weer minder te spreken.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #9 Gepost op: 2-06-2005, 14:32:47 »
Angela heeft ook op de MFD 2003 dit idee ook al afgekraakt. Hoewel het een leuk idee is, zie ik het dus nog niet gebeuren :)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline juudith

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 2-06-2005, 21:06:38 »
Wat lodewijk zegt is wel handig idd.. niet leuk voor de mensen die beide series volgen , maar verder.. als daarmee de mol nog een serie langer zou kunnen doorgaan..

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 3-06-2005, 22:02:37 »
Angela heeft ook op de MFD 2003 dit idee ook al afgekraakt. Hoewel het een leuk idee is, zie ik het dus nog niet gebeuren :)

Maar Angela is weg, dus daar hoeven we niet aan te denken.

Offline rst77

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 6-06-2005, 15:03:22 »
Ookal zitten er wat haken en ogen aan, toch zou het best kunnen werken.
Als de AVRO het programma te duur vindt (en goedkoop is het zeker niet), dan stoppen ze er misschien mee... In België was het programma toch al om die reden gestopt?

En ik zie het niet als de Belgen tegen de Nederlanders hoor... Als je BN-ers en BV-ers (Vlamingen) neemt, kent men elkaar toch ook wel een beetje?
De BN-ers van afgelopen jaar kenden elkaar ook nauwelijks toen ze begonnen, dus dat moet geen probleem zijn.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #13 Gepost op: 10-06-2005, 21:42:34 »
Ookal zitten er wat haken en ogen aan, toch zou het best kunnen werken.
Als de AVRO het programma te duur vindt (en goedkoop is het zeker niet), dan stoppen ze er misschien mee... In België was het programma toch al om die reden gestopt?
In België zijn ze gestopt op hun hoogtepunt. Een waardig besluit.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #14 Gepost op: 16-06-2005, 20:11:51 »
In belgie zijn ze idd gestopt met opnames widm, maar zeker niet om budgetaire redenen, maar omdat woestijnvis op dit moment eerder enregie wilde steken in nieuwe projecten dan een "op dat moment uitgerekte format" nogmaals te gebruiken..

Ik vind dat een waardig besluit en sluit een serie over paar jaar ook niet uit.

Een samenwerking tussen belgen en nederlanders lijkt mij niet zo geslaagd(reden zie andere sprekers: 2 kampen)

het samengaan van twee reizen met 2 verschillende groepen ( zo wordt exp rob al opgenomen met diverse landen gelijktijdig op paar eilandjes) is een prima plan, maar of het haalbaar is, blijft afwachten..

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 24-03-2006, 11:39:32 »
Ik versta belgen nooit op tv, bv bij robinson, en vind het echt vervelend (sorry) om lang naar te luisteren, gelukkig gewoon alleen met nederlanders, zijn inderdaad ook al teveel mixprogramma's met belgen.

Offline lollygirl

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 24-03-2006, 11:42:47 »
Hoezo budgetproblemen.... bedoel zijn net voor nog een aantal jaar serie's gekocht, nix budgetproblemen, en mocht het zo zijn dat er niet meer genoeg geld is bij de AVRO weet ik zeker dat er een andere zender het zal overkopen,,, zo'n topprogramma wil iedereen toch uitzenden!
Keep Watching

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #17 Gepost op: 24-03-2006, 11:52:26 »
Hoezo budgetproblemen.... bedoel zijn net voor nog een aantal jaar serie's gekocht, nix budgetproblemen, en mocht het zo zijn dat er niet meer genoeg geld is bij de AVRO weet ik zeker dat er een andere zender het zal overkopen,,, zo'n topprogramma wil iedereen toch uitzenden!

Voorlopig na deze nog 2 series bij de AVRO  ::ok::
En daarna zullen we wel zien. Maar als het naar andere zender zou gaan krijg je van de sbs^en talpa achtige ideeën. 3x reclame tussen door en sms wie de mol is en maak kans op een reisje..... Echt zo kansloos allemaal  ::niet-ok::

Maar voorlopig nog genieten van 2 (en deze) series bij de good old AVRO  ::ok::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #18 Gepost op: 24-03-2006, 13:16:18 »
Voorlopig na deze nog 2 series bij de AVRO  ::ok::
En daarna zullen we wel zien. Maar als het naar andere zender zou gaan krijg je van de sbs^en talpa achtige ideeën. 3x reclame tussen door en sms wie de mol is en maak kans op een reisje..... Echt zo kansloos allemaal  ::niet-ok::

Maar voorlopig nog genieten van 2 (en deze) series bij de good old AVRO  ::ok::
Ofsoo van zo'n smsje:

Weet jij wie de mol is?
SMS dan Milouska naar 4747 ::rofl::
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 24-03-2006, 13:38:28 »
Ik heb liever 2 series dan 1... En ik vind het verder gewoon het leukste met alleen Nederlanders, zoals eerder gezegd: je krijgt veel sneller groepsvorming! Plus... die vervelende ondertitels in beeld ::tandpastasmiley::
Laten we jabberen.