Auteur Topic: Bomaanslagen in London  (gelezen 1475 keer)

Offline Guikie

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Bomaanslagen in London
« Gepost op: 7-07-2005, 20:46:44 »
Wat vinden jullie ervan?? ook zo erg geschrokken? en zelfs een beetje kwaad?

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
Re: Bomaanslagen in London
« Reactie #1 Gepost op: 7-07-2005, 20:49:03 »
Ik ben enorm kwaad. Ik kan niet begrijpen hoe iemand dit in koele bloede heeft kunnen plannen en uitvoeren. Oorlog is iets wat sinds mensheugenis bestaat, maar dit is nog een stap erger. Onschuldige burgers systematisch doden, omdat je een bepaald geloof aanhangt. Ik vind het echt afschuwelijk ::ohno::
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #2 Gepost op: 7-07-2005, 20:56:01 »
Citaat
Onschuldige burgers systematisch doden, omdat je een bepaald geloof aanhangt.

ik denk niet dat het zo simpel zit... :-\\

allereerst afschuwelijk natuurlijk. nooit goed te praten nooit. maar het is niet omdat die mensen een ander geloof hebben. er staat vast niet in de koran: 'gij zult zelfmoordaanslagen doen'

is dit gevolg van onverdeeldheid in de wereld? worden mensen radicaal van oorlog en armoede?

Offline Jet

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 7-07-2005, 21:29:20 »
 ::ohno:: vreselijk!

ik ben blij dat ik deze week niet naar londen ga, maar dat dat pas eind september is! :-\\
When God created man, she was only joking!

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 8-07-2005, 14:48:48 »
Cora heeft gelijk. Zo simpel is het niet.
Het stomste wat je kunt doen is om alle aanhangers van een bepaald geloof over een kam te scheren. Het is niet dat wij met onze Christelijke achtergrond zo'n vlekkeloos verleden hebben.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 8-07-2005, 14:57:20 »
Het is maar een kleine islamitische groep die de aanslagen willen plegen, de meeste moslims zijn tegen het terrorisme.
« Laatst bewerkt op: 8-07-2005, 15:57:16 door ~*ikke*~ »

Offline -Lieke-

• Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 8-07-2005, 17:54:17 »
Ik ben heel erg geschrokken, ik denk niet dat veel mensen dit nu verwacht hadden. Ik hoop niet dat Nederland het volgende doelwit is, ik hoor mensen om me heen al zeggen dat er tijdens de nijmeegse vierdaagse weleens iets zou kunnen gebeuren en dat vind ik toch wel een eng idee.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #7 Gepost op: 8-07-2005, 18:43:19 »
Allereerst ik vind het wanstaltig wat er gebeurd is, MAAR

het is nu al 2 dagen in het beeld overal, tv, krant, hier. terwijl dit soort aanslagen helaas in Israel, Iraq, palestina bijna dagelijkse realiteit zijn.

Nu roepen alle westerse leiders op tot versterking van de aanpak tegen terrorisme. Wat doen wij tegen het voortdurende geweld in Iraq, of in israel?? het antwoord is helemaal niks.we kijken er naar en doen niks

Het staat als een klein artikeltje weggedrukt ergens op bladzijde 4 van een regionale krant en als er toevallig niks spannends die dag op het journaal was wil de NOS het nog vermelden in de uurjournaals op radio en of tv.

Bush roept wederom op tot een war on terrorism. Zijn er amerikaanse troepen in baskenalnd gesignaleerd in de geschiedenis, of op het ierse continent???  Ik dacht het niet.

Voor mij voelt het een beetje alsof we het gevolg ( de aanslagen van 11/9 . madrid, en nu londen) meer aandacht geven dan de oorzaak ( de slechte verhoudingen in het middenoosten en de partijdige inmenging van de grote westerse landen).

Let wel, ik verafschuw de mensen die achter de aanslagen in londen zitten, maar vindt de houding van "onze" westerse leiders ook verre van zuiver.  ::ohno::
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #8 Gepost op: 8-07-2005, 19:56:16 »
Cora heeft gelijk. Zo simpel is het niet.
Het stomste wat je kunt doen is om alle aanhangers van een bepaald geloof over een kam te scheren. Het is niet dat wij met onze Christelijke achtergrond zo'n vlekkeloos verleden hebben.
Uiteraard niet. Ik zeg ook absoluut niet dat iedereen met zo'n geloof zoiets zou doen, of ook maar iets van die trant. Maar deze mensen hebben het wel gedaan omdat ze een geloof aanhangen. En ik vind het eerlijk gezegd veel erger als iemand om een mening wordt vermoord dan om een feit. Beetje moeilijk uit te leggen.

@Mollemans: Je hebt gelijk, maar dat we de gebeurtenissen in Israel, Iraq etc. erger zouden moeten vinden en ons meer aan zouden moeten trekken, betekent niet dat we deze aanslagen minder erg zouden moeten vinden.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #9 Gepost op: 9-07-2005, 18:52:06 »
dat zeg ik toch ook niet daan.  Ik verafschuw dit soort aanslagen, maar het hele mediacircus wat nu om de aanslagen in londen heen is, vind ik wel zeer overtrokken, kijkend naar de situatie in bv iraq..

De media schijnt de situatie in iraq al heel normaal te vinden het is niet nieuw(s) meer.

en dat vind ik betreurenswaardig. zoiets is nooit normaal .. ::ohno::
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld