Auteur Topic: Muzikale hint 1  (gelezen 24385 keer)

Offline mirtjee

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 1
« Reactie #40 Gepost op: 13-03-2006, 19:42:16 »
Jahaa dat is het hem... I cannot follow you... oftewel de mol kan niemand volgen over de brug... Richard ging als eerste over de brug.. dus heb ik weer gelijk en is Richard de mol  ::jaja::  ::trots::
I'm a real big goblin..

WorldExpress

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 13-03-2006, 19:44:45 »
Ik vind het toch wel erg richting Miljouska en Liz gaan allemaal!
Ik dacht meteen aan miljouska eigenlijk..

Jahaa dat is het hem... I cannot follow you... oftewel de mol kan niemand volgen over de brug... Richard ging als eerste over de brug.. dus heb ik weer gelijk en is Richard de mol  ::jaja::  ::trots::

I Cannot follow you, my love. You Cannot Follow Me. Dat laatste kan er misschien op slaan dat hij de mol is, en dus niemand hem kan volgen.

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 13-03-2006, 19:48:56 »
Ik vind die van de brug wel een goeie, maar klopt ook niet helemaal, want 'I cannot follow you' klopt dan niet. Alleen de eerste die over de brug gaat volgt niemand. De laatste wordt als enige niet gevolgd.

En de laatste, Milouska dus, kan niemand 'volgen' bij het memoryspel omdat ze daar eerste was (wat gelijk haar excuus is voor het omdraaien van twee keer - € 1.000).

Offline Belli

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 13-03-2006, 19:58:37 »
Nog even een toevoeging... misschien zijn de muzikale hints duidelijker naarmate de serie vordert... Ze slaan namelijk toch niet altijd op de voorgaande aflevering...?:-\\
Vooral dat volg-gedeelte klinkt als in dansen... * zucht*
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 13-03-2006, 20:37:51 »
Tja, weer zo'n hint waarvan je denkt 'wat moet ik ermee'. Gezien de vele opties die hier al genoemd zijn, kan het dus zo'n beetje weer op iedereen slaan. Ik heb ook nog wat opties:
Het is een hint bij afvaller Geert. Dus misschien is het ook vanuit zijn oogpunt bekeken:
'I can't follow you' -> ik kan je niet volgen (in de gaten houden) want je zit op tangoles
'My Love' -> tegen een vrouw dus, dus Liz
'You can't follow me' -> ik lig er nu uit, maar jij bent de Mol dus je kan me niet volgen (achter na gaan)

Dus zou Liz de Mol zijn als dit waar is. Maar wat dan de rest van het zinnetje erbij moet?

Er is ook iets geopperd over dat 'the distance' zou slaan op de brug, daarbij dan mijn volgende idee.
Mary-Lou wilde als laatste over de brug. Er was al eerder op haar ingepraat (o.a. door Frédérique 'ik vind het niet fijn als jij hier in je eentje achterblijft') dat ze niet als laatste moest gaan. Misschien heeft Milouska het argument van Fré ook weer aangedragen, en dat M-L daarom dacht 'oké, ik ga wel eerder', anders zouden er misschien vragen komen waarom ze per sé als laatste wilde. -> 'I can't follow you'
Maar M-L ging wel op haar knieën de brug over. Ze schreeuwde nog van de overkant naar Milouska: 'Je moet op je knieën gaan!' Maar Milouska volgt haar daar niet in -> 'you can't follow me'.
Dus Mary-Lou is dan de Mol?

Offline Roek

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 13-03-2006, 20:43:43 »
I cannot follow you, my love,
you cannot follow me.
I am the distance you put between
all of the moments that we will be.

Het is maar net wat je wilt zien. In mijn geval Richard. Hij volgt niemand bij het memory-spel en niemand hem, vanwege het simpele feit dat hij er uit lag voor hij kon beginnen...

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #46 Gepost op: 13-03-2006, 20:58:21 »
Het zou trouwens ook een beetje.. hoe zeg ik dit een beetje netjes.. balen zijn , als we na 1 muzikale hint al zeker wisten wie de mol was !
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Nachtjapon

• Forumlid
  • Can a heart still break once it stopped beating?
« Reactie #47 Gepost op: 13-03-2006, 21:00:21 »
You Know Who I Am....

Kan dit er op slaan dat ten minste één iemand uit de groep de mol al verdacht? Dat er iemand op het juiste spoor zat?
With this hand, I will lift your sorrows.

Offline molmark

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #48 Gepost op: 13-03-2006, 21:01:00 »
Het zou trouwens ook een beetje.. hoe zeg ik dit een beetje netjes.. balen zijn , als we na 1 muzikale hint al zeker wisten wie de mol was !

Ja helemaal mee eens  :D

Maar tis wel zo'n hint die echt alle kanten op kan.
Tis van ene Cohen, en das de burgi van Amsterdam. Zie hier de link met de hint van de avro-bode  ;)

Wedden dat als ze later worden uitgelegd we dan zeggen: o ja, tuurlijk!
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #49 Gepost op: 13-03-2006, 21:02:30 »
You Know Who I Am....

Kan dit er op slaan dat ten minste één iemand uit de groep de mol al verdacht? Dat er iemand op het juiste spoor zat?

Misschien toch wel Geert? Maar die er toch uitgaat omdat anderen meer jokers hadden ingezet en meer vragen goed?
Zou wel kloppen met met You can't follow me, want hij is er al uit.

Ach ja, das al optie 5 wat we met deze hint kunnen. Ik geef het op.
Wacht wel weer op vrijdag.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #50 Gepost op: 13-03-2006, 22:06:10 »
En de laatste, Milouska dus, kan niemand 'volgen' bij het memoryspel omdat ze daar eerste was (wat gelijk haar excuus is voor het omdraaien van twee keer - € 1.000).
Dat vind ik ook een goeie.

You Know Who I Am....

Nee, dit is dan wel de titel van het nummer, maar het ziet niet in de hint. Net als vorig jaar bij Skik. Heet Op fietse, maar het stukje 'ik heb de banden vol met wind' zat er niet in, maw, de mol zat niet op een fiets.
The British are not impressed.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 14-03-2006, 00:02:38 »
I cannot follow you my love
You cannot follow me
I'm the distance you put between
all of the moments
that we will be

Ik heb hem nu pas geluisterd  ::schaam::
Maar wat ik hier uit op kan maken is dit:

- de mol heeft een nauwe band met 1 andere kandidaat (I'm the distance you put between all of the moments that we will be)

Waarom? Ik ben de afstand die jij tussen alle momenten stopt waarin we samen zullen zijn.  Dit kan lastig te volgen zijn met wat ik nu ga zeggen, maar ik denk hiermee dus dat de ik persoon (de mol) zelf voor de afstand zorgt waarin hij/zij samen zal zijn met de kandidaat met wie hij/zij een nauwe band heeft.

Dit kan zowel slaan op mensen uit de overgebleven zeven als uit de groep tango dansers. Dus of 1 van de kandidaten is de mol en heeft een nauw verband met 1 andere kandidaat, maar die andere kandidaat zit wel in de andere groep.

Ik vraag me nu dus sterk af wie met wie een erg nauw verbonden contact heeft.

Maarja, als je het erg simpel gaat bekijken kom je er onomkeerbaar steevast uit opdezelfde conclusie: de mol heeft zich express afgescheiden ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline homer

• Forumlid
  • mol laat wat van je horen
« Reactie #52 Gepost op: 14-03-2006, 00:22:01 »
ik blijf op richard steken dus hij is mijn mol
this picture is officialy made by Daniel

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #53 Gepost op: 14-03-2006, 10:56:06 »
Ik heb hem niet kunnen beluisteren en lees nu wat er aan muzikale hint is geweest en mijn eerste reactie was: het is of Liz of Roderick (de tangoërs). En dan gaat mijn vermoeden toch meer uit naar Roderick. Ik weet nl. niet of je het letterlijk moet opvatten dat 'de mol niemand kon volgen', dus dat bijv. Richard de mol moet zijn omdat hij als 1e over de brug liep. Vind het wel vaag, maar blijf bij Roderick nu!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 14-03-2006, 11:11:40 »
Ik denk dat je deze hint heel algemeen moet opvatten. Het geeft aan dat het spel is begonnen en dat er nog een grote afstand is tussen mol en kandidaten, ze kunnen elkaar nog niet volgen, weten niet wie wie is, etc.

De muzikale hint van 2005 in ep 1 was 'never say goodbye' van Bon Jovi. In die aflevering ging niemand weg. De hint zei dus nix over de mol maar gewoon over een gebeurtenis.

Offline Master3L

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 14-03-2006, 11:14:33 »
Volgens mij kunnen we álle hints aan Milouska verbinden.

Er is al uitgebreid in deze topic gediscussieerd over het wie kan wie niet volgen; voor de hand is dus óf Richard (die kan niemand volgen want hij was als eerste over de brug)óf Milouska (die kan niet gevolgd worden omdat ze als laatste over de brug ging).

Maar.... Milouska kan 'dankzij' de brug niet gevolgd worden, 'dankzij' het memoryspel kan ze ook niemand volgen omdat ze als eerste ging. Milouska is de enige in de groep die ergens laatste en ergens eerste mee was.

En daarnaast: op welke positie heb je als mol het meeste in te brengen in het memoryspel? Ikzelf denk juist als eerste, want omdat er nog helemaal niets is omgedraaid, kun je 'veilig' 2 willekeurige bordjes omdraaien. En als je nou van tevoren al weet waar 2 x min €1.000,-- ligt... dan kun je die 'geheel toevallig' precies omdraaien! Redeneer maar andersom: ga je als laatste, dan is de kans groot dat iemand anders al een min € 1.000,-- omgedraaid hebt. Ben jij aan de beurt en draai je een nog niet eerder omgedraaide min € 1.000 om, dan kun je niet met goed fatsoen nóg een min € 1.000 omdraaien. Maar ga je als eerste (of tweede, dat zou ook nog kunnen), dan kan dat veel veiliger.

Dus én het volgen en niet volgen is te linken aan Milouska, én ze was in de juiste positie voor het memory spel.... Hoe je het 'distance' gedeelte moet plaatsen, weet ik niet goed. Misschien omdat ze zelf een bepaalde afstand inbouwde voor haarzelf tussen haar en de anderen toen ze, in zichzelf zingend, overstak; ze dacht dat het nog veel verder was maar plots was ze al aan de overkant. Je kunt dus zeggen dat ze een grote afstand 'inbouwde'.
waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 14-03-2006, 11:28:11 »
Is er iemand die maar 1 keer is genoemd als verdachte tijdens het invullen van de test?
Laten we jabberen.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 14-03-2006, 13:38:43 »
Ik denk dat je deze hint heel algemeen moet opvatten. Het geeft aan dat het spel is begonnen en dat er nog een grote afstand is tussen mol en kandidaten, ze kunnen elkaar nog niet volgen, weten niet wie wie is, etc.

De muzikale hint van 2005 in ep 1 was 'never say goodbye' van Bon Jovi. In die aflevering ging niemand weg. De hint zei dus nix over de mol maar gewoon over een gebeurtenis.

ze begonnen daar met een executie, en Yvon was als laatste aan de beurt, maar zij kon natuurlijk nooit weg want zij was de mol.

Offline Andreh6

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 14-03-2006, 13:49:52 »
En daarnaast: op welke positie heb je als mol het meeste in te brengen in het memoryspel? Ikzelf denk juist als eerste, want omdat er nog helemaal niets is omgedraaid, kun je 'veilig' 2 willekeurige bordjes omdraaien. En als je nou van tevoren al weet waar 2 x min €1.000,-- ligt... dan kun je die 'geheel toevallig' precies omdraaien! Redeneer maar andersom: ga je als laatste, dan is de kans groot dat iemand anders al een min € 1.000,-- omgedraaid hebt. Ben jij aan de beurt en draai je een nog niet eerder omgedraaide min € 1.000 om, dan kun je niet met goed fatsoen nóg een min € 1.000 omdraaien. Maar ga je als eerste (of tweede, dat zou ook nog kunnen), dan kan dat veel veiliger.

dit klinkt erg logisch, maar geeft niet de zekerheid dat zij de mol is. kan toch toeval zijn (hoewel?)

over de muziekale hint: het volgen heeft volgens mij alles te maken met het dansen!
bij stijldansen is de term volgen toch een begrip. de mol moet volgens mij dan ook in het tango groepje zitten...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #59 Gepost op: 14-03-2006, 13:58:25 »
Ja en bij het dansen heeft het een dubbele betekenis, want als de mol in Buenos Aires zit, kan hij de groep niet volgen en de groep hem niet.
The British are not impressed.