Auteur Topic: Muzikale hint 1  (gelezen 24381 keer)

Offline atrus

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 1
« Reactie #60 Gepost op: 14-03-2006, 14:13:45 »
Daedalus, dit is echt de beste verklaring van de muzikale hint ooit! Bravo! ::oink::
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #61 Gepost op: 14-03-2006, 14:43:18 »
Don't forget: de muzikale hints hoeven niet steeds richting Mol te wijzen. Het kan duiden op de volgende afvaller bv.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #62 Gepost op: 14-03-2006, 15:14:04 »
Daedalus, dit is echt de beste verklaring van de muzikale hint ooit! Bravo! ::oink::
;D Dank je wel.
The British are not impressed.

Offline Mole - catcher

• Forumlid
  • Chi è la talpa?
« Reactie #63 Gepost op: 14-03-2006, 16:16:02 »
Don't forget: de muzikale hints hoeven niet steeds richting Mol te wijzen. Het kan duiden op de volgende afvaller bv.

Precies.. het zou toch ook niet de bedoeling zijn dat we na 1 muzikale hint al weten wie de mol is?

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #64 Gepost op: 14-03-2006, 18:51:10 »
Serieus ? Ik dacht dat alle hints  naar de "identiteit van de mol" wezen ??
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 14-03-2006, 18:55:59 »
Dat kan dus ook betekenen dat je mensen uit kunt sluiten als Mol. Volgens mij waren er vorig jaar 3 hints die niet op de Mol sloegen, maar die sloegen op iemand die níet de Mol was. (bv. de hint van 'a mole digging in a hole', betekende dat de Mol aan het graven was bij de strandopdracht. Gijs had niet gegraven, dus hij was niet de Mol.)

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 14-03-2006, 19:14:25 »
de hint zal inderdaad wel weer dubbel zijn:

-misschien dat de mol geert niet kon volgen, omdat hij niet alle jokers in zette.

-en wat voor liedje zond milouska ook alweer op de brug?

-Verder denk ik zelf dat Richard de mol is, omdat ie wist dat hij als laatste kom memorien en omdat ie zo resoluut zei dat ie als eerste over de brug heen wilde.

-Ook het dansen is heel logisch, omdat je inderdaad leidt en volgt bij dansen. Verder denk ik dat het gewoon in het algemeen opgevat kan worden dat de groepen gescheiden zijn en ze elkaar niet kunnen volgen...

Offline dommol

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 14-03-2006, 19:54:21 »
Ik denk dat de tekst "You can't follow me" slaat op het feit dat Geert afviel. Hij was vlak na Richard aan de beurt, maar kan hem toch niet volgen, aangezien hij de afvaller is. Dus daarom denk ik dat het naar Richard verwijst als mol.

Offline Enigma

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 15-03-2006, 00:36:22 »
De hint gaat volgens mij ook over de splitsing van de groep.
De twee dansers gaan een andere weg dan de rest van de groep, en de ene groep kan de andere dus niet volgen. Om het even in welke groep de mol zit: I can't follow you, you can't follow me. We gaan beiden onze eigen weg.

Verder tel ik hem op bij de hint van Karel dat er drie mensen waren die al van te voren wisten dat ze door gingen. Dit waren de dansers en de mol.
Hieruit concludeer ik dat de mol in de grote groep van 8 moet zitten.
De mol kan de dansers dus niet volgen, en de dansers kunnen de mol niet volgen.
Dat verklaart dan ook de afstand tussen hen.

Tel dat ook nog op bij de eerdere uitleg over Milouska;
Niemand kon haar volgen bij de brug want ze was de laatste
Zij kon niemand volgen bij het memoryspel want zij was de eerste
Zij liep als achtste over de brug; het muziekstuk is de achtste op het album.

Al met al zou dit alles dan zeer sterk in de richting van Milouska wijzen...
Het is dan wel opvallend dat we al zo vroeg zo'n sterke hint zouden hebben...
In ieder geval komt het wel overeen met mijn verdenking dat Milouska de mol is!
Everything you know is wrong!

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #69 Gepost op: 15-03-2006, 08:45:51 »
Citaat
Verder tel ik hem op bij de hint van Karel dat er drie mensen waren die al van te voren wisten dat ze door gingen. Dit waren de dansers en de mol.
Weet Karel in aflevering 1 al wie de mol is ? ( of weet alleen de cameraploeg die de biechts filmt dit ..)
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline atrus

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 15-03-2006, 09:42:33 »
Karel vertelde volgens mij bij de wereld draait door dat hij niet wilde weten wie de mol was. Dat maakte het voor hem ook razend spannend. Als dat waar is dan geeft Karel in de uitzendingen dus geen subtiele hints over de identiteit van de mol.
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #71 Gepost op: 15-03-2006, 09:59:26 »

Volgens mij waren het de dansers en diegene die de vrijstelling krijgt
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Enigma

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 15-03-2006, 18:38:15 »
Degene die de vrijstelling krijgt wist dat niet van te voren.
De enige die van te voren weet dat hij/zij door gaat, is de mol. ;)
Everything you know is wrong!

Offline Binck

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 16-03-2006, 09:48:01 »
Ik zit aan twee dingen te denken; of het is iemand uit de groep in Buenos Aires (you cannot follow me, I cannot follow you) maar richard ging als eerste over de brug (hij volgt niemand) maar als hij de mol zou zijn kan ook niemand hem écht volgen. Ze kunnnen wel mez z'n zevenen achter heb aan lopen maar écht volgen doen ze 'm niet omdat 'ie de mol is en dus onnavolgbaar... Of zit ik nou te ijlen..? Dit is mijn eerste jaar he... moet er nog een beetje inkomen :-\\

Offline mart10e

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 16-03-2006, 15:25:24 »
You know who i am.....was het niet Frederique die zei dat ze allemaal bekende mensen zag ofzo??? of was dat iemand anders ???

Offline Nic0le

• Forumlid
  • Frédérique!
« Reactie #75 Gepost op: 16-03-2006, 17:28:34 »
wist niet eens dat iemand dat zij..
 :P

xx CO!!
Rust in Vrede, lieve Frédérique!

Offline Shifting

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 17-03-2006, 15:01:22 »
Liz niet de mol?
I cannot follow you, my love, --- Door meteen haar hand op te steken kan de mol haar niet volgen (als de mol een vrouw is)
you cannot follow me. --- Liz is afgezonderd van de groep en kan de mol dus niet volgen
I am the distance you put between all of the moments that we will be --- Liz zorgt voor de afstand tussen haarzelf en de mol en dus alle mol-acties (moments that we will be) die in de eerste afleveringen plaatsvinden
 ::vergroot::

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #77 Gepost op: 17-03-2006, 15:34:51 »
opzich zou die van s holmes het wel moeten zijn. hij lijkt te makkelijk maar was ie dat vorig jaar niet ook?(never going home--> yvon)
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Shifting

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 17-03-2006, 16:37:57 »
Even ter aanvulling, de hint kan niet op Roderick slaan zoals ik hem interperteer, omdat er bij de mannen over werd gesproken wie met Liz mee zou gaan, ze hadden dus allemaal de kans om mee te gaan. ::vergroot::

Offline Eveline

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 17-03-2006, 20:18:56 »
Vorig jaar bleken de hints vaak simpeler dan we dachten...dus ik denk dat we "follow" zo letterlijk mogelijk moeten nemen. Dus fysiek volgen, en de enige situatie waar dat op slaat was de brug waar ze over heen moesten.
In de uitzending waarin deze hint zat, was Geert ook aanwezig. Zou de tekst dan op hem slaan?
De mol zegt I can't follow you - oftewel de mol liep niet direct na Geert over de brug.
De mol zegt You cannot follow me - oftewel Geert liep niet direct na de mol over de brug.

Zo geredeneerd kunnen we dus de 2 kandidaten die direct voor en na Geert over de brug liepen, wegstrepen als molverdachte. Lijkt best logisch zo'n 1e aanwijzing die nog niet ingaat op wie de mol wel is maar op wie de mol niet is.