Auteur Topic: [Theorie] Bekender = Eerder mol?  (gelezen 8342 keer)

Offline Mol_en_Co

• Forumlid
  • Geslacht: Man
[Theorie] Bekender = Eerder mol?
« Gepost op: 13-03-2006, 16:22:33 »
Ik zag hier voor dit jaar zo gauw nog geen topic over. En het past natuurlijk bij het idee van Gotcha om verschillende op theorien gebaseerde topics te openen.

Deze theorie is van toepassing als er bekende kandidaten zijn, en wordt volgens mij vorig jaar ook al eens geopperd. Er zijn natuurlijk verschillende graden van bekendheid. De hoofdrolspeler van een grote film is natuurlijk bekender dan een acteur die 1 zinnetje sprak in aflevering 568 van GTST.

Uitgangspunt van deze theorie is dat de makers een bekender iemand als mol kiezen, zodat die bekende persoon er in ieder geval tot het einde in blijft, wat de herkenbaarheid vergroot.

Geloven jullie dat de makers bij het kiezen van de mol rekening houden met zijn/haar mate van bekendheid?

En, als deze aannames kloppen, wie van de huidige groep komt er in aanmerking als het meest bekend?

Ikzelf zou zeggen dat Liz Snooijing wel 1 van de bekendere is, en mede door haar gedrag in de eerste aflevering zie ik haar voorlopig als mol.

(Noot: je zou 'bekender = eerder mol' ook kunnen veranderen in 'leuk voor het programma = eerder mol', wat voor mij vorig jaar de reden was om Marc-Marie als mol aan te wijzen, wat dus helaas mank ging).

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Theorie] Bekender = Eerder mol?
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2006, 16:28:19 »
Er zit wel wat in. Daarom is Roderick ook gewoon de Mol niet

Offline Jona

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 13-03-2006, 16:34:45 »
Dan zou Frederique heel goed de mol kunnen zijn. Zij heeft verschillende dingen gedaan, waardoor een breed publiek haar wel kent. Ook heeft zij ook redelijk in de media gestaan, omdat ze ziek is geweest. Veel mensen voelen empathie voor haar en daardoor zal zij denk ik ook wel kijkers trekken.
Maar hoe dan ook: ik heb echt nog geen idee!  ::ohno::

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 13-03-2006, 16:35:44 »
Dan zou Frederique heel goed de mol kunnen zijn. Zij heeft verschillende dingen gedaan, waardoor een breed publiek haar wel kent. Ook heeft zij ook redelijk in de media gestaan, omdat ze ziek is geweest. Veel mensen voelen empathie voor haar en daardoor zal zij denk ik ook wel kijkers trekken.
Maar hoe dan ook: ik heb echt nog geen idee!  ::ohno::
Frederique is het ook gewoon

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #4 Gepost op: 13-03-2006, 16:37:33 »
Het is moeilijk te zeggen wie bekender is en niet....dat is voor elke groep weer anders...als iemand elke dag naar het jeugdjournaal kijkt in 1 keer GTST gezien heeft is Milouska voor die persoon het bekendst...is het juist andersom...dan is Geert het bekendst...

~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Jona

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 13-03-2006, 16:41:57 »
Klopt, daar ben ik het mee eens. Daarom denk ik dat Frederique het bekendst is. Zij heeft meerdere dingen gedaan: soap, een erg goed bekeken drama serie, theater en ze presenteert nu. De kans dat iemand haar kent is dus wel groot. Ze heeft denk ik verschillende doelgroepen bereikt hierdoor.
Maar nogmaals: ik ben nog niet overtuigd!

Offline Mol_en_Co

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 13-03-2006, 16:42:17 »
@ rennuh: daar heb je een punt. Maar toch houd je denk ik wel verschil dat 1 bij meer mensen bekend is dan anderen.

Voor mezelf

Echt bekend vooraf:
- Toine van Peperstraten
- Geert Hoes
- Liz Snooijink
- Frederique Huijdts

Vaag bekend:
- Milouska Meulens
- Peggy Vrijens
- Roderick Veelo
- Chris Tates
- Mary-Lou van Steenis

Niet bekend:
- Richard Groenendijk  

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 13-03-2006, 16:46:07 »
Voor mij
Bekend: Toine, Geert, Milouska, Mary-Lou
Onbekend: Richard, Roderick, Peggy, Liz, Chris, Frederique

Offline Lurtt

• Forumlid
  • De mol van 2007
« Reactie #8 Gepost op: 13-03-2006, 16:48:55 »
Bekend: Toine, Milouska, Peggy, Geert en Chris
Onbekend: Richard, Roderick, Mary Lou, Frederique en Liz

Offline Scabbers

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 13-03-2006, 16:54:05 »
Voor mij echt bekend: Chris, Frédérique, Geert, Liz, Mary-Lou, Milouska en Toine.
Minder bekend maar wel bekend van gezicht of naam: Peggy, Richard en Roderick.

Voor mij gaat de theorie dus niet echt op.
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Jona

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 13-03-2006, 16:54:23 »
Ik denk wel dat leeftijd er toe doet. Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd van de kijker is, maar ik vermoed wel dat dit uitmaakt.
Waarschijnlijk kennen jongere mensen Mary-Lou (Spijkerhoek) niet en Milouska (Jeugdjournaal) wel. En uiteraard andersom.
Misschien dat het handig is eerst een profiel van een gemiddelde mol-kijker vast te stellen. En dan heb ik het niet over de gemiddelde forummer. Ik denk dat dat geen maatstaf is.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 13-03-2006, 16:55:30 »
Ik denk wel dat leeftijd er toe doet. Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd van de kijker is, maar ik vermoed wel dat dit uitmaakt.
Waarschijnlijk kennen jongere mensen Mary-Lou (Spijkerhoek) niet en Milouska (Jeugdjournaal) wel. En uiteraard andersom.
Misschien dat het handig is eerst een profiel van een gemiddelde mol-kijker vast te stellen. En dan heb ik het niet over de gemiddelde forummer. Ik denk dat dat geen maatstaf is.
Ik ben 15 en ik ken Mary-Lou. Ik was een groot fan van Vrienden voor het Leven altijd ::jaja::

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 13-03-2006, 16:56:13 »
Bekend :   Toine, Liz, Frederique, Mary-Lou
Onbekend : Milouska, Geert, Chris, Roderick, Peggy, Richard.

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #13 Gepost op: 13-03-2006, 16:59:19 »
ik denk niet dat ze iemand specifiek pakken omdat hij/zij bekender is, de 2 finalsiten van vorig jaar, mm en lottie waren ook minder bekend dan een gijs of victoria koblenko, al wonnen zij niet, heel veel mensen dachten dat vooral mm de mol was
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Tessiejj..

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 13-03-2006, 17:08:04 »
ik denk niet dat ze iemand specifiek pakken omdat hij/zij bekender is, de 2 finalsiten van vorig jaar, mm en lottie waren ook minder bekend dan een gijs of victoria koblenko, al wonnen zij niet, heel veel mensen dachten dat vooral mm de mol was

Daar ben ik het mee eens, volgens mij nemen ze niet eerder een bekendere persoon als mol.
......

Offline Bemoeial

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 13-03-2006, 17:08:49 »
Tja tja tja,
Misschien wel maar misschien ook niet.
Maar vorig jaar was Yvon nog niet echt héééééééél erg bekend. Nu wel, maar dat komt ook door Boer zoekt vrouw. Ik denk echt niet dat ze zo denken, maar het blijft wel interessant.
Waar bemoei ik me eigenlijk mee? Waar bemoei ik me eigenlijk mee? Waar bemoei ik me eigenlijk mee? Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee? Waar bemoei ik me eigenlijk mee? Waar bemoei ik me eigenlijk mee?
« Laatst bewerkt op: 13-03-2006, 17:10:59 door bemoeial »

Offline Tessiejj..

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 13-03-2006, 17:10:40 »
Ja, maar voor mij was Yvon vorig jaar wel de persoon die ik het meeste kende dus dat geldt niet voor mij.
......

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #17 Gepost op: 13-03-2006, 17:11:56 »
Tja tja tja,
Misschien wel maar misschien ook niet.
Maar vorig jaar was Yvon nog niet echt héééééééél erg bekend. Nu wel, maar dat komt ook door Boer zoekt vrouw. Ik denk echt niet dat ze zo denken, maar het blijft wel interessant.
Waar bemoei ik me eigenlijk mee? Waar bemoei ik me eigenlijk mee? Waar bemoei ik me eigenlijk mee? Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Waar bemoei ik me eigenlijk mee? Waar bemoei ik me eigenlijk mee? Waar bemoei ik me eigenlijk mee?

Leuk mailadres heb je.
No Milk today???

Offline mirtjee

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 13-03-2006, 17:12:20 »
Klopt, daar ben ik het mee eens. Daarom denk ik dat Frederique het bekendst is. Zij heeft meerdere dingen gedaan: soap, een erg goed bekeken drama serie, theater en ze presenteert nu. De kans dat iemand haar kent is dus wel groot. Ze heeft denk ik verschillende doelgroepen bereikt hierdoor.
Maar nogmaals: ik ben nog niet overtuigd!
Bekend: Toine, Mary-lou, Geert, Milouska, Richard, Peggy, Roderick en Liz
Onbekend: Chris en Frederique
 ???  :o

I'm a real big goblin..

Offline Sjarrel

• Forumlid
  • Richard is de Mol. 8) (maar eigenlijk Frédérique)
« Reactie #19 Gepost op: 13-03-2006, 17:38:31 »
mij het meest bekend: Richard
bekend: Mary-Lou, Milouska en Geert
half bekend: Peggy en Toine
niet bekend: Frédérique, Roderick, Liz en Chris
Ik maak voor ik m'n wekkertje zet, en geeuwend op m'n slaapbankje rol, eerst een ommetje, een ommetje met m'n Mol.