Ik zag hier voor dit jaar zo gauw nog geen topic over. En het past natuurlijk bij het idee van Gotcha om verschillende op theorien gebaseerde topics te openen.
Deze theorie is van toepassing als er bekende kandidaten zijn, en wordt volgens mij vorig jaar ook al eens geopperd. Er zijn natuurlijk verschillende graden van bekendheid. De hoofdrolspeler van een grote film is natuurlijk bekender dan een acteur die 1 zinnetje sprak in aflevering 568 van GTST.
Uitgangspunt van deze theorie is dat de makers een bekender iemand als mol kiezen, zodat die bekende persoon er in ieder geval tot het einde in blijft, wat de herkenbaarheid vergroot.
Geloven jullie dat de makers bij het kiezen van de mol rekening houden met zijn/haar mate van bekendheid?
En, als deze aannames kloppen, wie van de huidige groep komt er in aanmerking als het meest bekend?
Ikzelf zou zeggen dat Liz Snooijing wel 1 van de bekendere is, en mede door haar gedrag in de eerste aflevering zie ik haar voorlopig als mol.
(Noot: je zou 'bekender = eerder mol' ook kunnen veranderen in 'leuk voor het programma = eerder mol', wat voor mij vorig jaar de reden was om Marc-Marie als mol aan te wijzen, wat dus helaas mank ging).