Ik vond seizoen 5 over het geel niet slecht: mijn drie favoriete kandidaten kwamen in de finale en Marc-Marie was grappig.
Maar ik zie wel een paar (grote) minpunten, die Willemson misschien ook bedoelt:
- De mollenstreken van Yvon Jaspers die in de laatste aflevering bekend werden gemaakt vond ik nogal tegenvallen. Het is geen kunst om als mol niet ontmaskerd te worden als je geen risico's neemt. Het doel van een mol is immers zoveel mogelijk te verknallen.
- De proeven vielen vaak nogal tegen. De paintball/laserschietproef is bijvoorbeeld normaal altijd mijn favoriete proef, maar in deze serie vond ik het nogal suf, het viel me erg tegen.
Tja, als proeven en mollenstreken wat tegenvallen, dan is dat niet goed voor het spel WIDM... On dan die dubieuze terugkeer: dat kun je in een spel als ER nog doen, maar bij WIDM is het heel oneerlijk: degene die terugkeert kan direct een verdachte wegstrepen.
Maar ik wil wel benadrukken dat ik het deelnemersveld goed gekozen vond en me niet echt stoorde aan dat het te gezellig was ofzo.