Eerste stemronde: Doe Een Wens
Tweede stemronde: Doe Een Wens
Doe Een Wens staat niet internationaal bekend, moet het enkel hebben van donaties binnen Nederland. Niet dat War Child geen goed doel is of dat ik het hen niet gun. Nee, dat is niet ter sprake. Het maakt mij geeneens uit welk goed doel gekozen word, want elke goede doel is prima.
Ik geef alleen de voorkeur aan Doe Een Wens. Omdat het kleinschaliger is, enkel binnen Nederland bekend en actief. Daarnaast kan ik me sneller verplaatsen in een situatie waarbij Stichting Doe Een Wens uitkomst biedt. (stel dat ik later kinderen krijg die ongeneeslijk ziek worden, het kan je weet maar nooit) Dus vandaar dat ik wederom op Doe Een Wens heb gestemd.
In Nederland breekt echt geen oorlog meer uit, of het moet zo gek lopen dat er een Derde Wereld Oorlog komt. En stel dat die er komt, dan zijn we zelfs in oorlogstijd wel veilig in Nederland. Ik verwacht niet dat iemand de persoon die in de Tweede Wereld Oorlog het bevel voer over Duitsland zal opvolgen in de toekomst. Maarja, zeker weten doe je het nooit.
Wat ik daarmee wil zeggen: stel dat een derde wereldoorlog uitbreekt, dan zullen ze het niet voorzien hebben op 1 groepering binnen Nederland. Nagoed, ik heb mijn mening wel voldoende duidelijk gemaakt nu.
+