Wat ik dan jammer vind, is dat ik Second Life spelers geen nerds mag noemen, maar de hele wereld noemt spelers van MMORPG's (wat dat is staat hier, het bekendste voorbeeld is World of Warcraft) wel nerds. Sterker nog: veel mensen vinden überhaupt spelers van videogames nerds.
Waarom zijn deze mensen wel nerds en Second Life spelers niet? Waarom zijn mensen die uren per dag achter hun computertje zitten om het hoogste level te bereiken wel nerds en mensen die uren per dag achter hun computertje zitten om vervolgens totaal niks te kunnen bereiken in Second Life niet? (of in ieder geval: ik mis echt totaal het doel, hetgeen wat je bezig houd in dit 'spel', maar ik heb daar misschien een verkeerd beeld van).
Even voor de duidelijkheid: Ik ben zelf ook een nerd. Ik hou erg van videogames en ik kan me er uren in verliezen. Dus dat argument hoef je niet meer te gebruiken (en het is ook al gedaan een paar posts hierboven).
Wat ik jammer vind is dat je eerst een oordeel over iemand vormt dmv wat ik (een deel van mijn tijd) doe, en niet eerst de moeite neemt om te kijken wat het is, hoe het is, en hoe ik mijn tijd eraan besteed.
De combinatie nerd en mijzelf vind ik niet eens zo schokkend alswel
hoe je het in een zin stopt.
Bodejos zou op zn minst een beetje dom zijn dat hij niet snapt dat omdat ik
iets met SL doe ik wel een nerd
moet zijn.
Dat vind ik een beetje jammer.
Of jij een nerd bent maakt mij niet uit, ik geef mensen niet een stempel omdat ze dol zijn op gamen, warcraft, punniken of wat dan ook.
En trouwens waarom iemand een nerd noemen alleen omdat "de hele wereld" een andere groep een nerd noemt, dat snap ik niet.
Maar goed ik zit hier niet te ontkennen of ik wel of niet een nerd ben, of iig wat JIJ onder nerd zijn verstaat.
Einde discussie?